![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 09-01-2025
Skąd: Kraków
Model: Ford Transit Custom
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2023/2024
Postów: 1
|
![]()
Cześć,
Od lutego 2024 jestem posiadaczem FORDA TRANSIT CUSTOM 2.0 EcoBlue. Niestety w moim aucie ubywa oleju. Pierwszy komunikat wyskoczył po 5tyś km. Kolejna dolewka ok. 9,5tyś. Następna przy 14tyś. Czy ktoś może ma podobny problem? Zaznaczam, że mam inne Customy z lat 2019-2023 i w tych modelach nie było problemu z olejem. Serwis twierdzi, że to normalne i że jest w normie. Dla mnie nie jest to normalne żeby nowy silnik spalał 1litr oleju na 1000km. Dodatkowo jak to będzie oddziaływało na DPF, EGR, sondy Lambda i inne wyposażenie silnika. Macie jakieś pomysły od czego zacząć? Po nieoficjalnej rozmowie w serwisie forda, mechanik coś wiedział na ten temat ale nie chciał powiedzieć, jedynie się uśmiechnął. Dzięki za odpowiedz. Ostatnio edytowane przez WLudwiczak ; 09-01-2025 o 22:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ford::professional
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,429
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez tomaszjan31 ; 09-01-2025 o 22:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 28-03-2025
Skąd: Wieliczka
Model: transit custom
Silnik: 2.0 ecoblue
Rocznik: 2024
Postów: 2
|
![]()
Cześć, od czerwca 2024 posiadam nowego customa i mam dokładnie te same objawy co ty przy podobnych przebiegach. Dwa razy byłem na serwisie. Za pierwszym razem wymienili mi olej a teraz mnie zbyli że niby wszystko wporządku mam sobie dolewać olej i przyjechać na pierwszy przegląd na 40000km. Mało tego zaczęło ubywać płynu chłodniczego a jak odkręciłem korek wlewu oleju to była na nim żółta maź. Czyżby pękła uszczelka pod głowicą?Ale serwis problemu nie widzi. Czy udało Ci się coś dowiedzieć lub załatwić w serwisie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 10-05-2022
Skąd: Kraków
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 BT 238KM
Rocznik: 2021
Postów: 295
|
![]()
A nie jest to czasem problem ze słynną nieszczelnością chłodniczki EGR w 2.0 EcoBlue?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 28-03-2025
Skąd: Wieliczka
Model: transit custom
Silnik: 2.0 ecoblue
Rocznik: 2024
Postów: 2
|
![]()
To skąd żółta maź na korku wlewu oleju?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 16-11-2022
Skąd: Częstochowa
Model: Focus Vignale
Silnik: 1.5
Rocznik: 2019
Postów: 7
|
![]()
"Masło" pod korkiem może się zbierać np jak będziesz jeździł zimą krótkie trasy i silnik będzie niedogrzany.
|
![]() |
![]() |