![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-08-2010
Skąd: Białystok
Model: Ford focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 5
|
![]()
Witam, jakie powinno być ciśnieńie doładowania w transicie 2.4 tdci 115km? Borykm się już dłuższy czas z brakiem mocy z którym mój mechanik nie jest w stanie sobie poradzić. Po sprawdzeniu ciśnienia doładowania wyszło maksymalnie 1.9 bara. Pytanie czy to jest właściwe ciśnienie czy mam jakąś nieszczelności ukladadzie dolotowym?
Ostatnio edytowane przez pitrok ; 04-02-2019 o 14:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]()
Ta podana przez ciebie wartość to ciśnienie bezwględne (z ciśnieniem atmosferycznym), czyli sama sprężarka daje ciśnienie 0,9 bara.
Generalnie rozrzut pomiarów jest duży, bo w różnych warunkach ludzie je mierzą, ty też nie napisałeś do jakich warunków eksploatacyjnych odnosi się twój pomiar. W silnikach Puma Duratorq sprężarka średnio osiąga do 1,2 bara przy mocnym depnięciu w pedał gazu w okolicach obrotów maksymalnego momentu obrotowego. Zależy to też od wersji mocowej silnika. U ciebie sprężarka jest z zaworem upustowym spalin (tzw. Wastegate), jeżeli układ ten działa nieprawidłowo (bardzo często ulega zabrudzeniu osadami i przyciera się) - to sprężarka nie będzie osiągała prawidłowych ciśnień. Przy ciągłej jeździe z dużym obciążeniem ciśnienie nie przekracza jednak 1,0 bara. Miarodajny jest pomiar ciśnienia doładowania w pełnym zakresie obciążeń i obrotów silnika. Najlepiej byłoby kupić dobry markowy boost gauge i trochę pojeździć z nim - jednorazowy pomiar z testera na stanowisku jest niemiarodajny. Największe wartości uzyskuje podczas rzeczywistej eksploatacji. ------------------------ Najczęstszą przyczyną braku mocy w silnikach tddi z pompami Bosch VP30 i VP44 jest nieprawidłowa praca nastawnika kąta wyprzedzenia wtrysku. Albo sam nastawnik jest uszkodzony (zawalony brudem, wypracowany), albo uszkodzony jest sterownik pompy. Układ wtryskowy i turbina pracują przecież w pewnej pętli sprzężenia - nieprawidłowy wtrysk (dawka, kąt) zmniejszają automatycznie energię spalin wydechowych, więc turbina nie osiągnie maksymalnego ciśnienia.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-02-2019 o 18:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-08-2010
Skąd: Białystok
Model: Ford focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 5
|
![]()
Pomiar robiony był podczas jazdy od dolnych obrotów do maksymalnych. Generalnie nie przekraczał 1.9 czyli według tego co napisałeś 0.9 bara. Więc jest ono trochę za niskie. Sprawdzę dla wszelkiego układ pod kątem szczelności skoro tak. Jeżeli nie uda mi się nic zlokalizować pójdę za twoją radą i kupię ten czujnik ciśnienia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
|
![]()
Podepne się - jakie powinno być ciśnienie doładowania w silniku 2.2 100km?
Na ogolno wojskowych testerach wykazuje tylko 1 świece żarowa. Po podłączeniu takiego czujnika do bluetooth na smartfonie podczas jazdy pokazywał mi najwyższe chwilowe doładowanie 1.59 bara. Mam zamiar pojechać do Forda serwisu, ale oni są w nikozji i do tego to wyjazd na cały dzień bo mówią że na pełny scan potrzebuja ok 3 godz. Autko też co parę dni informuje mnie ze funkcja pod górę nie działa, po paru godz znika i jeszcze parę glupot wywala. Chciałbym mieć pojęcie choć z grubsza uczego mogę się spodziewać(diagnoza) i nie dać się wpuścić w maliny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]() Cytat:
Cytat:
Ciśnienie bezwzględne (czyli atmosferyczne plus doładowania) wynosi najczęściej do ok. 2,2 bara, czyli doładowania 1,2 bara. U ciebie wynik jest 0,59 bara, to mało, ale takie jest najczęściej przy spokojnej jeździe lub gazowaniu na luzie. Potrzebujesz pomiaru przy jeździe na najwyższym biegu i przy mocnym depnieciu w podłogę od ok. 1.800 obrotów silnika do 3.000. Myślę, że wtedy będzie ponad 1 bar.
__________________
Zgredzik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
|
![]() Cytat:
Może źle się wyraziłem - chodziło o to że jak zapalalo mi błąd np "funkcja pod górę nie działa" jadę do mechanika, podłącza swój tester i mówi mi że nie mam żadnych błędów poza 1 świeca żarowa. A na desce w aucie świeci się książeczka z wykrzyknikiem. To samo gdy zapali się check engine. Błędy najczęściej znikają po 1-2 ponownych uruchomieniach silnika. Dlatego muszę pojechać do jedynego dużego serwisu Forda w nikozji. Turbo podczas jazdy między 2-3k obrotów pokazuje od 1.30 do 1.49. Czasem skoczy do 1.59 Ten model żyje własnym życiem i dlatego pytałem czy nie da się w jakiś sposób w przybliżeniu określić jaka może byc przyczyną, żeby mi tam nie chcieli wymieniac połowy czujników zanim domyśla się o co chodzi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-11-2024
Skąd: Miechów
Model: transit mk7
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
u mnie jest na forscanie tak;
prędkość 122km/h obroty silnika 2950 rpm ciśnienie w kolektorze dolotowym 203 kpa temp. powietrza zasysanego 6c nasa pow.wpływającego do silnika (maf) 108,33 g/sec ciś.w listwie wtryskowej 159060 kpa ciś. barometryczne 98 kpa bezwzględne położenie pedału przyśpieszenia D i E 83% obliczone doładowanie 1.05 bar czyli gaz do podłogi i tak wygląda wynik rzeczywisty ford transit mk7 2.2 diesel 100km. czy to turbo nie wyrabia czy map sensor ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-11-2024
Skąd: Miechów
Model: transit mk7
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
![]()
wolałem się upewnić ale jedno mnie dziwi że po odłączeniu przepływomierza nie ma różnicy żadnej pracy silnika
|
![]() |
![]() |