![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 17-08-2024
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
![]()
Szanowni,
Pacjent: Mondeo Mk4 TDCI ENQX 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) przebieg około 230tyś km Incydentalnie (raz na około 1000-2000km) zgłasza błąd P02E1Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zapoznałem się z poniższymi wątkami ale one nie rozwiązują tematu oraz co ważne... raczej nie opisują czym jest i jak działa tzw. "przepustnica" 6G9Q-9E926-AEGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Uprzejma prośba do osób, które mają fachową wiedzę o wytłumaczenie jak działa "przepustnica" w TDCI. Czy jest odpowiedzialna tylko za kulturalne gaszenie silnika czy uczestniczy także w generowaniu momentu i mocy podczas przyspieszania - czy ona w ogóle pracuje w innych sytuacjach niż gaszenie silnika? Jestem gotowy wymienić "przepustnicę" ale chciałbym zrozumieć czym ona rzeczywiście jest żeby nie zrobić tego bez potrzeby. Mechanicy nie podejmują tematu precyzyjnie. Chętnie wymienią, ale czy to pomoże to już nie wiedząGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niby takie proste urządzenie a jednak nie spotkałem wątku, w którym jasno opisuje się jak działa, z czego się składa, jakie ma czujniki i od jakich innych elementów zależna jest praca "przepustnicy". Problemy w aucie: - problemy z rozruchem po dłuższym postoju - problemy z przyspieszaniem dokładnie taki jak w wątku: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W aucie wymienione lub sprawdzoneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - wtryski - pompa wtryskowa - świece żarowe - filtr paliwa - sprzęgło - EGR (off - zaślepka) - DPF - OK ale...aktualizacja...błąd P02E1 wystąpił dziś podczas próby regeneracji DPF i została ona przerwana - czy "przepustnica" ma wpływ na proces regeneracji DPF?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez radek50 ; 10-11-2024 o 21:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Junior Moderator
![]() Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,033
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 17-08-2024
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
![]()
Słyszałem teorię, że przepustnica ma "jakiś" związek z procesem wypalania DPF. Nie wiem czy to przypadek ale u mnie pojawia się błąd P02E1 kilka chwil po rozpoczęciu wypalania (regeneracji) DPF. Tak wynika z ostatnich obserwacji.
W przypadku błędu P02E1 mechanicy chyba zazwyczaj proponują wymianę przepustnicy. A za co są odpowiedzialne czujniki w środku przepustnicy? Bo ewidentnie są na zewnątrz dwie kostki elektryczne - czyli w środku przepustnicy są jakieś czujniki. Sama klapa jest na siłowniku podciśnieniowym. Prawda? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::amateur
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 17-08-2024
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
![]() Cytat:
Dziś uruchomiłem Forscan i.... Parametr TPMODE (pozycja przepustnicy). Włączając wykres widać pracę przepustnicy oraz symbole: CT, PT, WOT Do tej pory mechanicy wzięli około 3 tyś zł i auto nadal ma problem z odpaleniem po dłuższym postoju. Sprawę wziąłem w swoje ręce i doprowadzę ją do końca. Będę przekazywał info dla Was jeśli tylko przejdę kolejny etap. Może wiecie co oznaczają symbole: CT, PT, WOT w parametrze TPMODE (pozycja przepustnicy)? Co dokładnie steruje pracą przepustnicy? Podciśnienie? Jeśli tak to gdzie jest podłączone? Ostatnio edytowane przez radek50 ; 17-11-2024 o 13:10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: Kwidzyn
Model: Focus MK2.5
Silnik: 1.8L 125PS
Rocznik: 2009
Postów: 504
|
![]()
Closed throttle, partial open throttle, wide open throttle.
Przepustnicą steruje zawór podciśnieniowy, tak jak mówisz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
Cytat:
Przepustnica była czyszczona? Być może jest zapakowana syfem i się przycina. Albo gruszka nieszczelna lub ośka wyrobiona. Osobiście bym wymienił na dobrze umytą używkę (8 lat temu kosztowały grosze) i zobaczył czy problem nadal występuje. Wymiana to 3 czy 4 śrubki i rura powietrza. Jeśli nie to może być sam czujnik pozycji, nieszczelność podciśnienia, coś z pompą podciśnienia ewentualnie wiązka silnika przegnita. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::amateur
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 17-08-2024
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
![]() Cytat:
Panuje błędne przekonanie, że przepustnica spełnia tylko funkcję klapy gaszącej. Obserwuję auto cały czas z podpiętym komputerem FORSCAN i widzę, że gdy rozpoczyna się wypalanie DPF to auto łapie błąd P02E1 i wypalanie po kilku minutach zostaje przerwane. To kieruje podejrzenia na przepustnicę. Do tej pory tylko jeden z pięciu mechaników wskazał przepustnicę jak problem. Reszta mechaników podśmiewa się i mówi, że przepustnica tylko łagodnie gasi silnik. Bump: [QUOTE=klocolus;3508977]Tak, oprócz wspomagania gaszenia (bez niej też silnik zgaśnie tylko będzie to mniej płynne) przymyka przepustnicę podczas pracy egr i być może rozgrzewania silnika iwypalania DPFa. Ogólnie jest otwarta ale "ekologia" czasami ją przymyka. Na pewno przy większym obciążeniu powinna być całkowicie otwarta. A co sądzisz na temat rozruchu? Logicznie gdyby przepustnica była zamknięta to silnik będzie miał problem z odpaleniem? U mnie problemy się nasilają gdy robi się zimno lub auto długo stoi. Tematy świec żarowych, cofającego się paliwa itp sprawdzone. Masa pieniędzy włożone a auto jak miało problem tak ma. Sprawę musze doprowadzić do końca to już ambicjonalneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez radek50 ; 20-11-2024 o 14:28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 01-03-2014
Skąd: Kwidzyn
Model: Focus MK2.5
Silnik: 1.8L 125PS
Rocznik: 2009
Postów: 504
|
![]()
Jazdą z laptopem nie naprawisz auta.
Najpierw musisz zrozumieć całą ideę działania tej klapki. Sterownik silnika steruje zaworkiem podciśnieniowym, który "dawkuje" podciśnienie z pompy vacuum. Klapa przepustnicy pod wpływem tego podciśnienia zmienia położenie, a czujnik pozycji przesyła tą informację spowrotem do sterownika. Przeczytaj to dokładnie i zastanów się na ile sposobów ma prawo się to zepsuć. Oczywiście dorzucić należy też przyczynę zablokowania mechanicznego - np. z powodu sadzy. Jak coś to zapraszam do siebie, naprawię Ci to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
|
![]() Cytat:
Weź ją umyj, sprawdź dużą strzykawką z rurką czy się rusza płynnie i nie ucieka powietrze. Ostatnio edytowane przez klocolus ; 20-11-2024 o 19:53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::amateur
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 17-08-2024
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 6
|
![]() Cytat:
- kluczyk na "zapłon" - przepustnica w pozycji CT (oznacza zamknięcie zaworu) - start rozrusznika - przepustnica w na sekundę zmienia na PT i wraca do CT - silnik pracuje - przepustnica w pozycji CT - dodanie gazu - przepustnica reaguje pozycją WOT Dalszy ciąg naprawy... sprawdzenie przepustnicy...zaolejona z lekkim nagarem. Padła decyzja o wymianie na nową Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. MAP sensor i czujnik temperatury umyty i zamontowany w nowej przepustnicy. Adaptacja przy użyciu FORESCAN. Jazda testowa 10km i...pierwsze wnioski...auto szarpie przy gaszeniu silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na nowej przepustnicy. Następnie auto zostawione na 6h. Próba odpalenia na zimno. Usterka jak była tak jest. Auto za pierwszym razem się "ksztusi" i odpala po 2-3 sekundach z wyraźnym problemem. Kolejne rozruchy idealne - pali na widok kluczyka. Wieczorem miałem trasę 200km. Po 40km zaczęła się regeneracja DPF i....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Błąd P02E1 i regeneracja DPF została przerwana. Wszystko wskazuje na to, że to nie wina przepustnicy. Czy coś pominąłem? Czy przepustnica może działać...odwrotnie? Złe podłączone podciśnienie czy coś pominąłem? Podsumowując... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli możecie polecić pasjonata-mechanika-elektronika z okolic Warszawy to proszę o polecenia. Auto musi być doprowadzone do porządku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez radek50 ; 24-11-2024 o 10:51 |
|
![]() |
![]() |