![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 15-12-2024
Skąd: Świdnik
Model: Fransit Connect
Silnik: 1,5
Rocznik: 2019
Postów: 2
|
![]()
Mam problem z częstym wypalaniem DPF w moim Ford Transit Connect 1.5 TDCI z 2019 roku. Auto kupiłem w zeszłym roku i dopóki jeździło głównie w trasie, nie zauważyłem żadnych problemów. Zimą, gdy zaczęło poruszać się głównie po mieście, okazało się, że filtr wypala się co około 50 km. Na drogach ekspresowych przy stałej prędkości 120 km/h i więcej wypalanie występuje co 190 km. Wydaje mi się, że to trochę za często.
Obserwuję cały proces na Forscanie – wypalanie trwa około 10 minut, po czym DPF_Load spada do 1-3%. Potem rośnie do 100-120% i cała sytuacja się powtarza. Zauważyłem, że DPF najbardziej zapycha się podczas ruszania i przyspieszania – wartość DPF_Load potrafi wtedy wzrastać o 1% na minutę. Podjąłem już kilka działań, żeby rozwiązać problem. Wtryskiwacze były sprawdzone u specjalisty – wszystkie są w porządku. DPF został wyczyszczony w warsztacie zajmującym się regeneracją – przed czyszczeniem przepływ wynosił 165 m³/h, przeciwciśnienie 58 mbar, a po czyszczeniu odpowiednio 172 m³/h i 20 mbar. Próbowałem także odłączyć wtyczkę od EGR, ale nie przyniosło to żadnej poprawy. Zastanawiam się, czy wymiana czujnika różnicy ciśnień ma sens? Ciśnienie na wolnych obrotach to około 0,7 kPa, a przy 2000 obr./min wynosi 7-15 kPa. Czy wartości te są w normie? Zauważyłem też, że ciśnienie wlotowe w filtrze (DPF_INP) jest prawie identyczne z ciśnieniem różnicowym (DPF_PRESS_DIF) – czy tak powinno być? Może istnieje jakiś sposób na sprawdzenie DPF bez konieczności jego odłączania? Czy ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie? Może warto sprawdzić coś jeszcze? Z góry dzięki za wszelkie sugestie. Ostatnio edytowane przez sopels ; 17-02-2025 o 13:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 01-08-2023
Skąd: Łódź
Model: Ford Tratnsit Connect
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 24
|
![]()
Z ciekawości sprawdziłem u siebie. Tylko miasto i ostatanie wypalanie ponad 200km temu. Na razie zapachanie na poziomie 70% i jeszcze chwila została do wypalania. Pewnie jeszcze 50-100 km zanim się załączy. Na trasie dużo większe interwały.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 15-12-2024
Skąd: Świdnik
Model: Fransit Connect
Silnik: 1,5
Rocznik: 2019
Postów: 2
|
![]()
Witam ponownie
Czujnik ciśnienia DPF wymieniony, EGR wyczyszczony a problem dalej istnieje. Jeśli DPF jest po czyszczeniu to tak do 30 % potrafię zrobić około 30 km ale po tym, wartość potrafi wzrosnąć z 30 % do 80% w 10 km. Gdzie przy przejechanych 40km mam już zapchany DPF na 80% potem następne 10km i już jest 120% i kolejne czyszczenie. Czy jest ktoś co miał z tym problem ? Czy ktoś pomoże ? Wygląda to tak jakby była mała pojemność DPF? Dodatkowo wyskoczył mi bład NOX? Ostatnio edytowane przez sopels ; 17-03-2025 o 21:48 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-12-2024
Skąd: Toruń
Model: Transit Connect MK2 Lift
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2020
Postów: 2
|
![]()
Jaki masz przebieg? U mnie turbo padło (219000). Po wymianie interwały zwiększyły się o 100% do ponad 470km
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::beginner
![]() Imię: Olek
Zarejestrowany: 21-02-2014
Skąd: Lubin
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 40
|
![]() Cytat:
Pozdrawiam, olekte |
|
![]() |
![]() |