Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit i Tourneo Connect
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-02-2025, 13:19   #1
sopels
ford::amateur
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 15-12-2024
Skąd: Świdnik
Model: Fransit Connect
Silnik: 1,5
Rocznik: 2019
Postów: 2
Domyślnie Częste wypalanie DPF 1.5TDCI

Mam problem z częstym wypalaniem DPF w moim Ford Transit Connect 1.5 TDCI z 2019 roku. Auto kupiłem w zeszłym roku i dopóki jeździło głównie w trasie, nie zauważyłem żadnych problemów. Zimą, gdy zaczęło poruszać się głównie po mieście, okazało się, że filtr wypala się co około 50 km. Na drogach ekspresowych przy stałej prędkości 120 km/h i więcej wypalanie występuje co 190 km. Wydaje mi się, że to trochę za często.

Obserwuję cały proces na Forscanie – wypalanie trwa około 10 minut, po czym DPF_Load spada do 1-3%. Potem rośnie do 100-120% i cała sytuacja się powtarza. Zauważyłem, że DPF najbardziej zapycha się podczas ruszania i przyspieszania – wartość DPF_Load potrafi wtedy wzrastać o 1% na minutę.

Podjąłem już kilka działań, żeby rozwiązać problem. Wtryskiwacze były sprawdzone u specjalisty – wszystkie są w porządku. DPF został wyczyszczony w warsztacie zajmującym się regeneracją – przed czyszczeniem przepływ wynosił 165 m³/h, przeciwciśnienie 58 mbar, a po czyszczeniu odpowiednio 172 m³/h i 20 mbar. Próbowałem także odłączyć wtyczkę od EGR, ale nie przyniosło to żadnej poprawy.

Zastanawiam się, czy wymiana czujnika różnicy ciśnień ma sens? Ciśnienie na wolnych obrotach to około 0,7 kPa, a przy 2000 obr./min wynosi 7-15 kPa. Czy wartości te są w normie? Zauważyłem też, że ciśnienie wlotowe w filtrze (DPF_INP) jest prawie identyczne z ciśnieniem różnicowym (DPF_PRESS_DIF) – czy tak powinno być? Może istnieje jakiś sposób na sprawdzenie DPF bez konieczności jego odłączania?

Czy ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie? Może warto sprawdzić coś jeszcze? Z góry dzięki za wszelkie sugestie.


Ostatnio edytowane przez sopels ; 17-02-2025 o 13:53
sopels jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2025, 19:10   #2
OlBa
ford::beginner
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 01-08-2023
Skąd: Łódź
Model: Ford Tratnsit Connect
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 24
Domyślnie Odp: Częste wypalanie DPF 1.5TDCI

Z ciekawości sprawdziłem u siebie. Tylko miasto i ostatanie wypalanie ponad 200km temu. Na razie zapachanie na poziomie 70% i jeszcze chwila została do wypalania. Pewnie jeszcze 50-100 km zanim się załączy. Na trasie dużo większe interwały.
OlBa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2025, 21:45   #3
sopels
ford::amateur
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 15-12-2024
Skąd: Świdnik
Model: Fransit Connect
Silnik: 1,5
Rocznik: 2019
Postów: 2
Domyślnie Odp: Częste wypalanie DPF 1.5TDCI

Witam ponownie
Czujnik ciśnienia DPF wymieniony, EGR wyczyszczony a problem dalej istnieje.
Jeśli DPF jest po czyszczeniu to tak do 30 % potrafię zrobić około 30 km ale po tym, wartość potrafi wzrosnąć z 30 % do 80% w 10 km. Gdzie przy przejechanych 40km mam już zapchany DPF na 80% potem następne 10km i już jest 120% i kolejne czyszczenie. Czy jest ktoś co miał z tym problem ? Czy ktoś pomoże ?
Wygląda to tak jakby była mała pojemność DPF? Dodatkowo wyskoczył mi bład NOX?

Ostatnio edytowane przez sopels ; 17-03-2025 o 21:48
sopels jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2025, 19:34   #4
JerrYTorun
ford::amateur
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-12-2024
Skąd: Toruń
Model: Transit Connect MK2 Lift
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2020
Postów: 2
Domyślnie Odp: Częste wypalanie DPF 1.5TDCI

Jaki masz przebieg? U mnie turbo padło (219000). Po wymianie interwały zwiększyły się o 100% do ponad 470km
JerrYTorun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2025, 21:02   #5
olekte
ford::beginner
 
Imię: Olek
Zarejestrowany: 21-02-2014
Skąd: Lubin
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 40
Domyślnie Odp: Częste wypalanie DPF 1.5TDCI

Cytat:
Napisał sopels Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wygląda to tak jakby była mała pojemność DPF? Dodatkowo wyskoczył mi bład NOX?
Włóż palec w końcowkę tłumika. Jak wyciągniesz czarny, to uszkodzony rdzeń dpf. Jak wyciagniesz czysty, to szukaj przyczyny w tym NOX'ie.

Pozdrawiam,
olekte
olekte jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.