![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-05-2019
Skąd: Dsw
Model: S-max, Mondeo
Silnik: 2.0 tdci 130, 195KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 100
|
![]()
Wtam. Wiem że jest mnóstwo na ten temat ale nie znalazlem odpowiedzi w żadnym z postów. Walczę z czesto wypalajacym dpf w 2.0 tdci 2010r (przedlift). Dpf był wyczyszczony, czujnik różnicy ciśnień dwa dni temu wymieniony i egr zaslepiony. Nic to nie dało. Po przejechaniu 25km dpf zaczyna sie wypalac. Najlepsze jest to ze jak mu depne tak do 4000obr to zaczyna sie wypalac. Juz mam dość tego samochodu bo czysci portfel jak *** WYMODEROWANO*** Posiadam kabel i forscan błędów zadnych narazie nie pokazuje. Juz nie wiem co mam sprawdzić bo jak zacznę wymieniać na pale to wartosc czesci i czujników przekroczy wartość samochodu.
Ostatnio edytowane przez Speedo ; 16-07-2019 o 12:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 38
|
![]()
Mozliwe ze padla tylko swieca dopalajaca dpf za 50 PLN. Slabo zapoznales sie problemem przed przystapieniem do naprawy usterki.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-05-2019
Skąd: Dsw
Model: S-max, Mondeo
Silnik: 2.0 tdci 130, 195KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 100
|
![]()
Nie mam swiecy dopalajacej. Filtr byl zabity wszystkie błędy na to wskazywaly. Po wyczyszczeniu bledy sie nie pojawiały o zabitym filtrze ale dalej sie czesto wypala. Wiec postawiłem na czujnik różnicy ciśnień dpf. Myślałem ze problem rozwiązany ale niestety dzisiaj dostal w palnik kilka razy do 4000obr i zaczal sie wypalac. Jak jeżdżę spokojnie to nie wypala sie tak czesto moze co 100km a jak w palnik dostanie to doslownie po 15km. Juz rozmyslam nad wtryskami moze któryś podlewa...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,654
|
![]()
Mysle, ze sa juz tylko dwie mozliwosci.
Albo monolit DPF ( nadtopiony lub zabetonowany popiolem) albo wtryski leja. Najtansze i najbardziej radykalne i najskuteczniejsze byloby pozbycie sie tego. Nie namawiam, ale tak to wyglada |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-05-2019
Skąd: Dsw
Model: S-max, Mondeo
Silnik: 2.0 tdci 130, 195KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 100
|
![]()
Dpf byl regenerowany tydz temu. Jezeli chodzi o wycinke tego ujostwa to odpada juz mi sie to wogole nie kalkuluje. A kolejna sprawa to wyeliminuje skutek a nie przyczyne. Na dniach posprawdzam wtryski.
Bump: Czy w forscanie jest możliwość sprawdzenia wtryskow i zapisania logow w czasie jazdy? Jeżeli tak to jakie wartosci powinny być? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 38
|
![]()
Jezeli miales regenerowany dpf to czy resetowali ci parametry zapelnienia filtra?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-05-2019
Skąd: Dsw
Model: S-max, Mondeo
Silnik: 2.0 tdci 130, 195KM
Rocznik: 2010, 2011
Postów: 100
|
![]()
Tak bylo to resetowane i resetowany byl tez czujnik roznicy cisnien po jego wymianie.
Bump: Tak na marginiesie. Kiedys pojawił sie błąd zwiazany ze zmienna geometria turbiny. Od dłuższego czasu sie nie pojawił. Samochod jest dość zwawy jak na 130KM tylko zauważyłem w gorące dni jak przyspieszam z nogą w podłodze to jakby dodawal i ujmowal gaz. Wyczytalem ze może być to spowodowane czujnikiem kopiowania turbo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,654
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
Sprawdz jakie jest cisnienie doladowania z gazem w podlodze. Nie powinno przekraczac 2.3 bar ( wskazanie czujnika) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,859
|
![]()
moze być też wypalona uszczelka pod kolektorem wydechowym.
też tak miałem że wypalał się filtr kilka razy dzienniem a spaliny zamiast iść na filtr i czujnik ciśnienia, szły w komore silnika. wtedy czujnik róznicowy głupiał i wypalał filtr bez przerwy |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-05-2019
Skąd: Nowa huta
Model: Ford Smax
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 105
|
![]()
Szkoda kasy na regenerację nic to nie da DPF jest kaput wytnij dziada bo szkoda kasy na naprawy tym bardziej auto ma kilkanaście lat
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|