![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
|
![]()
PROBLEM ROZWIĄZANY
W dniu dzisiejszym przy próbie uruchomienia silnika - TDCI 143 km PSA 2008 r realny przebieg 141500km, wyświetlił się komunikat "awaria silnika" i chwilę później " immobilliser aktywny". Silnik nie reagował, rozrusznik nie startował. Jak wyłączyłem zapłon i ponownie włączyłem już tych komunikatów nie było, silnik odpalił, pracował równo jak zawsze nic podejrzanego nie słyszałem. Sprawdziłem w Convers i wyskoczyły dwa błędy których jeszcze dwa dni temu nie było / auto stało w garażu / . Mianowicie błąd C40168 i 160782. Wyczytałem że jeden z nich dotyczy czujnika temperatury zewnętrznej. Jednak czujnik działa raczej dobrze, bo wyświetlało się 11 stopni, a termometr w garażu pokazywał 12,chyba że czujnik działa w ten sposób że daje sygnał na wyświetlacz i drugi sygnał do sterownika silnika. Teraz mam pytanie czy spotkaliście się z czymś takim, co może być skopane ? Czy jest jakiś prosty sposób na skasowanie tych błędów , bez podpinania komputera ? Aha, auto nie ma przycisku Ford Power, nie ma tez zawieszenia regulowanego. Nie świeci się żadna sprężynka, ani pomarańczowa ikonka silnika. Ostatnio edytowane przez Hansolo ; 23-09-2014 o 22:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
|
![]()
Perypetii ciąg dalszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W dniu dzisiejszym gdy chciałem uruchomić silnik po 3 dniach garażowania znowu gdy Convers się uruchomił dostałem komunikat " silnik usterka " i szary trójkącik, a po chwili " immobiliser aktywny" i książeczka. Rozrusznik oczywiście nie zadziałał. Z tego co zauważyłem to cały czas świeciła się kontrolka od ESP /na konsoli przycisk się nie podświetlał /. Auto wstawiałem do garażu po zrobieniu 100 km bez objawów komplikacji. W teście zegarów zauważyłem że jest wskazanie o temp silnika -60 C, dalej wyświetlają sie błędy C40168 i 160782. Dodatkowo , choć nie wiem czy to ma związek w komputerze średnie spalanie pokazuje --- i dystans do pustego baku też ---. Wydaje mi się że wcześniej tak nie było. Może to brak połączenia z komputerem - wiązka główna ? Nie wiem czy to ważne , ale pierwszy raz takie komunikaty dostałem dwa, lub trzy dni po tym jak zmieniałem tarcze i klocki. Może to ma związek z ESP , jakiś czujnik, czy coś. Myślę że to jakiś problem elektryczny, nie ma to związku z układem paliwowym, bo przecież rozrusznik by wystartował, później ewentualnie sprężynka itd. Poczytałem sporo tematów i jak hipochondryk już się czuje , bo może Mondkowi doskwierać każda choroba, zawsze coś można dopasować. Pytam na forum , bo może ktoś miał bardzo podobny przypadek. Do mechaniora trzeba będzie trupa zaciągnąć / na szczęście bardzo blisko / ale nie chcę żeby wymieniał części na zasadzie , a nuż się utrafi. Dołączam fotki. Może warto mój temat przenieść do działu diesel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-02-2010
Skąd: szczecin
Model: mondeo mk3/mk4 Titanium S(było)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004/2009
Postów: 271
|
![]()
Hansolo na forum był temat,niestety nie znam zakończenia,koniecznie daj znac jak sie sprawa zakończyła i jeszcze pytanko masz bezkluczykowy system czy kluczyk scyzoryk.
Pozdrawiam.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ta temperatura silnika coś nie tak i wskazywałaby na czujnik opisany w kodzie błędu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
|
![]()
Kluczyki mam dwa, jeden scyzoryk, drugi normalny. Na kazdym kluczyku to samo. Ford power nie mam. Temat dość podobny jest, ale rozwiązania brak, założył go 2Piotrek i dotyczy to Forda Mondeo 2008r 2.0 tdci 115KM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-02-2010
Skąd: szczecin
Model: mondeo mk3/mk4 Titanium S(było)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004/2009
Postów: 271
|
![]()
A to czytałeś
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] dziwnym trafem wszystkie mondki z 2008r. i właściciele enigmatyczni albo mało precyzyjniGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
|
![]()
Temat z pierwszego linku czytałem, ale tam był komunikat podczas jazdy, restart i jakoś auto jeździło.
Te dwa kolejne właśnie przeczytałem i zaczęło coś mi świtać. Jutro spróbuje dostać się do kompa i sprawdzić połączenia, może coś się poluzowało, albo skorodował jakiś kabelek. Jednak mam złe przeczucia. Chleb zawsze masłem do dołu mi spada, a jak coś się psuje to zawsze drogo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Gdzie dokładnie jest komputer, raz piszą że z prawej strony z przodu w nadkolu, raz że z lewej. Dla mnie lewa strona to strona kierowcy , tak dla uściślenia. Ostatnio edytowane przez Hansolo ; 16-05-2013 o 22:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::advanced
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-02-2010
Skąd: szczecin
Model: mondeo mk3/mk4 Titanium S(było)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004/2009
Postów: 271
|
![]() Cytat:
Pozdrawiam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
|
![]()
No zobaczymy jutro, jak dobiorę się do kompa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
![]()
masz rok 2008,podejrzewam ze winny jest soft,i czeka cie wgranie nowszej wersji.jak bylem raz w aso i chcialem zeby mi nowy wgrali to powiedzieli ze nie maja nowego a starego mi nie wgraja bo zawiera bledy dotyczace uruchamiania,moze twoj problem tkwi w sofcie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
|
![]()
Tylko czemu dopiero teraz dał o sobie znać ?
Zastanawia mnie cały czas jedno : 11.04.2013 zmieniałem tarcze i klocki, a 14.04 założyłem temat. Może to związek, a może zbieg okoliczności. Na razie to wróżenie z fusów. Jak sam nic nie zdziałam to dam do mechaniora. Akurat warsztat jest połączony ze sklepem i pracuje tam koleś który długo pracował w ASO Forda, może jemu coś zaświta. Po której stronie jest w końcu ten komputer, po stronie kierowcy ? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|