Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-05-2025, 08:18   #1
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 14
Domyślnie Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Cześć. Potrzebuje opinii ludzi, którzy znają się na tym lepiej ode mnie. Focus c max 2006, silnik jak w temacie. Auto zarejestrowane w Niemczech, na przeglądzie wyszło, że za dużo CO wydala z siebieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Na tę chwilę ma przejechane ponad 282 000 km. Jakieś 40 000 km (1.5 roku około ) temu regenerowałem głowice + nowy kat + nowe lambdy obie. Skłaniam się ku opcji wymiany wtryskiwaczy, tym bardziej, że na wolnych obrotach lekko poszarpuje na Pb i LPG też. Dodatkowo przy 2500-3000 obr jakby lekko przerywa.
1. Nie chcę za dużo inwestować jako że i wartość auta znikoma i przyszłość niepewna z racji wieku. Znalazłem takie wtryski
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Myślicie że jest sens zakładać takie? Czy raczej, mimo wszystko, szukać droższej opcji?
2. Co bym nie kupił potrzebowałbym wskazówek jak skutecznie przeprowadzić wymianę (kodowanie, adaptacja itp, forscanem podobno da się ogarnąć a mam pod ręką interfejs.
Warsztat w DE nie wchodzi w grę, gdyż za samo otwarcie bramy zapłacę więcej niż wartość autaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
3. Może jeszcze ktoś ma sugestie, dlaczego ten tlenek węgla występuje w nadmiarze?

Liczę na wasze sugestie i wskazówki. Pozdrawiam.

Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2025, 08:51   #2
tomao
ford::expert
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 2,981
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

A jak z poborem oleju? Wymiana wtrysków raczej powinna być tylko od strony mechanicznej, nic do kodowania nie będzie.
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2025, 08:58   #3
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 14
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Cytat:
Napisał tomao Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak z poborem oleju?
W sumie niezmiennie od lat. Po przejechaniu ok 1500 km muszę dolać 0.3-0.4 l.
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2025, 11:23   #4
Mariusz.S
ford::average
 
Avatar Mariusz.S
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 146
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Na początek zdejmij klemę "-" na 30 min. niech wyzerują się ustawienia ECU, kup dodatek do paliwa czyszczący wtryski (cokolwiek) i zatankuj do pełna, wyłącz LPG i jeździj na samej benzynie aż wyjeździsz bak. Jeżeli zacznie się poprawiać to LPG do przeglądu.
Mariusz.S jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2025, 11:55   #5
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 14
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Mariusz.S, dzięki za odp, ale troszkę nie bardzo mam czas na tego typu testy. Mam jeszcze około 2.5 tyg na zrobienie i ponowne sprawdzenie. A w Niemczech nie popuszczą na spalinach ��.Przy tych ponad 280000 km to szczerze mówiąc, nawet jeżeli coś czyszczenie pomoże to nie sądzę że na długo. Poza tym wtryski już zamówiłem (te co w pierwszym poście podałem).
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2025, 13:40   #6
Mariusz.S
ford::average
 
Avatar Mariusz.S
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 146
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A co masz lepszego do roboty,na niepotrzebną wymianę wtryskiwaczy PB i czekanie na cud zmarnujesz więcej czasu, zrób to co napisałem: Kup dodatek do paliwa, zatankuj beny , wyłącz LPG i heja zrób z ok. 70-100km . Następnego dnia obserwuj zachowanie silnika, jeśli będzie poprawa to masz rozjechane odaptacje LTFT w ECU i wymiana wtryskiwaczy PB nic nie da. Podwyższone CO w spalinach to: nieprawidłowe ustawienie silnika, zużyty układ zapłonowy, sonda lambda, katalizator czy cieknące wtryskiwacze. Poza tym nic nie piszesz jakiego paliwa dotyczył pomiar oraz na wolnych obrotach czy przy 3000obr/min. Przy takich akcjach robi się zdjęcie z panelu analizatora spalin, telefon ma każdy przy d..pie, i wtedy prosi się o analizę i pomoc bo są jeszcze takie wartości jak HC, CO2 i pomiar Lambda. No i wisienka na torcie, luzy zaworowe.

Ostatnio edytowane przez Mariusz.S ; 28-05-2025 o 13:58
Mariusz.S jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2025, 11:55   #7
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 14
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Cytat:
Przy takich akcjach robi się zdjęcie z panelu analizatora spalin
Nie często niemiecki diagnosta wpuści na warsztat, ale mam papier, pomiary na benzynie

1.jpg

Cytat:
jeśli będzie poprawa to masz rozjechane adaptacje LTFT w ECU
a jeżeli nie będzie poprawy ? i tak będę musiał zamówić nowe wtryskiwacze a to się wiąże tak czy owak z czasem. W ostatni weekend wymontowałem wtryskiwacze, podczepiłem przezroczyste buteleczki i benzyna leci jakby lekko kran odkręcił. A raczej powinny rozpylać. Ja wiem, że to mało profesjonalny test, jednak po tym zamówiłem nowe.

Cytat:
nieprawidłowe ustawienie silnika, zużyty układ zapłonowy, sonda lambda, katalizator czy cieknące wtryskiwacze.
cewki, sondy lambda (obie), katalizator wymianiane niespeła 40000 km temu. Stąd też skłaniałem się ku wtryskiwaczom. Myślę, że w przyszłości chętnie skorzystam z opcji czyszczenia, jednak teraz, jeżeli wtryski maja ponad 280000 przejechane, wymienię.

Cytat:
No i wisienka na torcie
Oczywiście, tego staram się pilnować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Już dwa razy robiłem głowicę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. raz w warsztacie przy 90000 (auto kupiłem jak miało 60000) i jakieś 1,5 roku temu kupiłem regenerowaną głowicę i sam zmieniłem (właśnie te prawie 40000 km temu).
I też w weekend ostatni weekend sprawdzałem luzy, ssące są ok, wydechowe 3 zawory na minimum, więc na jesień planuję regulację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Na początek zdejmij klemę "-" na 30 min. niech wyzerują się ustawienia ECU
Czyli, jak rozumiem, nie ma potrzeby np forscanem usuwać wartości adaptacyjnych? wystarczy odłączenie zasilania?
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2025, 08:18   #8
Mariusz.S
ford::average
 
Avatar Mariusz.S
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 146
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

No teraz już podałeś jakieś konkrety.
Na załączonym zdjęciu z analizy spalin nie widzę wartości HC ale to nic, współczynnik lambda (Lambdawert) jest 1.047 czyli lekko uboga mieszanka mało benzyny dużo powietrza, lejące wtryski dałyby wynik poniżej 1.
Ten test wtryskiwaczy zrobiłeś kręcąc rozrusznikiem tak? No dobra a zbadałeś czy wycieka paliwo po wyłączeniu silnika? Lejące nieszczelne wtryski sprawdza się nabijając ciśnienie włączając kilkukrotnie zapłon nie odpalając silnika i obserwują czy kapie z wtrysków. Sprawdź wężyk od podciśnienia który idzie do regulatora paliwa na listwie, czy nie wycieka z niego benzyna no i czy jest nie spękany, to ważne bo może być za niskie ciśnienie paliwa w listwie a więc: pompa paliwa -regulator - filtr paliwa - wtryskiwacze.
Filtr paliwa dawno zmieniany? Poziom paliwa mając LPG nie niższy niż 1/4 baku bo pompa dostaje po dupie i cyrki z niskim ciśnieniem, dlatego zaleciłem zatankować na FULL.
Jak masz Forscana te jak najbardziej zrób reset ECU/pamięci KAM.
Posprawdzaj rzetelnie wszystkie przewody podciśnienia, a jak wygląda u Ciebie sytuacja z klapami wirowymi w kolektorze? Gruszka chodzi bez zacięć?
Świece zapłonowe jakiej marki i ile mają nalatane?

Ostatnio edytowane przez Mariusz.S ; 30-05-2025 o 08:58
Mariusz.S jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2025, 09:24   #9
Maniek2233
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2016
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
Rocznik: 2006
Postów: 14
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Tak, test kręcąc rozrusznikiem. Tak, najpierw zrobiłem ciśnienie, nic nie ciekło, choć powiem szczerze zbyt dokładnie się nie przyglądałem. Dopiero przy kręceniu. Wężyki od podciśnienia faktycznie mogą być już trochę spękane. Więc pójdą do wymiany. Jak zmieniałem głowice, klapki chodziły dobrze, ale sprawdzę na weekendzie. Świece są NGK 5809 mają 35000 najechane. Z tym regulatorem i filtrem będzie trochę kłopot, bo wyczytałem że są w baku. Ale spróbuję się do nich dobrać, bo przy tych kilometrach pewnie też będą się prosić o wymianę ( filtr jeszcze nigdy nie zmieniany). Jeżeli chodzi o paliwo, naprawdę rzadko mam poniżej 1/4. Lubię mieć spory zapas.
Maniek2233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2025, 10:46   #10
Mariusz.S
ford::average
 
Avatar Mariusz.S
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-06-2012
Skąd: Mrągowo
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 DW10C
Rocznik: 2014
Postów: 146
Domyślnie Odp: Duratec HE 1.8 + LPG wymiana wtryskiwaczy Pb

Zgoda w C-Max filtr paliwa i regulator są w obudowie pompy, nic nie wyciągaj na razie, jak masz możliwość to pomiar ciśnienia paliwa, ale na początek dostatek do paliwa czyszczący cały układ, tankuj i jeździj na benie. Zrób reset ECU/KAM i na zimnym silniku odpal silnik niech się ustawia wolne obroty, jeździj obserwuj.
Z dodatków do benzyny kup coś konkretnego: Liquy Moli 20453, Liquy Moli 1971, Protec P1101 i co ważne jedź na przegląd z tym dodatkiem w baku, a dlatego że poprawia on również proces spalania a w efekcie spaliny. Jak wyjeździsz benzynę przed przeglądem zatankuj drugi raz znowu z dodatkiem czyszczącym. Benzynę lej zwykłą żadne VPowery bo przedobrzysz. Jak zrobisz na benzynie z 200-300km zrób dla mnie następującą rzecz:
Jeżeli masz Forscana ustaw PID LTFT lub LONGFT(Long Term Fuel Trim), STFT lub SHRTFT(Short Term Fuel Trim) z modułu PCM i na rozgrzanym silniku pokaż wartości na wolnych obrotach oraz jadąc ze stałą prędkością 3000obr/min na IV lub V biegu. Następnie nadal jadąc przełącz na LPG i zrób odczyt na LPG, zatrzymaj się gdzieś i zrób odczyt dla wolnych obrotów. Przy okazji obserwuj pracę silnika na LPG jak silnik reaguje czy szarpie i takie tam. Odczyty najlepiej w formie zrzutu ekranu. Jeździj nadal na benzynie.

Ostatnio edytowane przez Mariusz.S ; 30-05-2025 o 11:19
Mariusz.S jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
duratec , wtryskiwacze , wymiana



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.