![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-11-2007
Postów: 4
|
![]()
Witam mam problem z moim focusem chodzi o to że jak jest zimny np. po nocy lub długim postoju to świece żarowe załączają się prawidłowo po ok 10 sek. gaśnie kontrolka po ok 20 sek. słychać pykniecie przekaźnika i bez problemu odpala ale jak tylko temp silnika ma ok 40 st.to kontrolka świec gaśnie razem z kontrolką silnika i nie grzeją wtedy świece czujnik temp. silnika wymieniłem na nowy i nic to nie dało jest tak jak było stary czujnik podpiąłem luźno i jak jest zimny to wszystko jest ok.Czy ktoś może miał podobny problem proszę o pomoc.pozdrawiam Driwerpoznan.
__________________
Driwerpoznan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Jelenia Gora
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: ----
Postów: 225
|
![]()
Wyglada na to, ze wszystko jest w porzadku.
Czym nizsza temperatura plynu chlodzacego tym dluzsze grzanie swiec. Czym wyzsza temperatura tym krotsze grzanie swiec. W Focusie TDCi sa szybkogrzejne swiece olowkowe i dlatego kontrolka tak szybko gasnie. Jesli nie masz problemow z odpalaniem to wszysko jest w jak najlepszym porzadku.
__________________
Tylko dwie marki licza sie w swiecie motoryzacji... nieprzereklamowana solidnosc FORD i zachwycajaca Alfa Romeo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]()
Ale masz z tym jakiś problem? Auto nie pali, czy jak?
Bo to normalne, że świece w dieslach z bezpośrednim wtryskiem grzeją tylko jak muszą. Jak silnik jest ciepły, to choćby na zewnątrz było jak na syberii, świeczki nie grzeją, bo nie mają po co. Auto powinno palić. Generalnie świece grzeją przed (do zgaśnięcia kontrolki i ona gaśnie po czasie zależnym od temperatury silnika, ok. 2-7 sekund), w trakcie odpalania (ok.2 sek) i jeszcze do 3 minut po odpaleniu (ochrona środowiska). Jeżeli temperatura silnika jest wyższa od iluś tam stopni (nie pamiętam ilu) to świece w ogóle nie są załączane i kontrolka gaśnie razem z innymi.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-11-2007
Postów: 4
|
![]()
Witam. Co do grzania świec to jest wszystko OK. ale jak jest ciepły silnik to bardzo długo muszę go kręcić a jak już zagada to przez moment idą kłęby siwego dymu po dodaniu gazu wraca do normy.Po przejechaniu ok.20 km i półgodzinnym postoju odpala od razu ale jak postoi ponad godzinę to wtedy znów ciężko go uruchomić.
__________________
Driwerpoznan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
![]() Cytat:
Cytat:
Swoją drogą 10 sekund trochę długo... u mnie przy mrozach -15 kontrolka świeciła się góra 4-5 sekund dłużej niż pozostałe. Cytat:
Cytat:
Albo nie grzeją, kiedy powinny, czyli jeśli silnik jest tylko lekko ciepły (nie na tyle, żeby bez nich odpalić). Sprawdził bym najpierw same świece (chociaż jeśli auto pali na zimnym bez problemów, to powinny być OK). A oprócz tego przekaźnik - bo za długo grzeją na zimnym a nie grzeją na "letnim". Tak sobie głośno myślę, więc niech ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę. Zrobiłbym tak: 1. Kawałek kabelka (żeby sięgnął od akumulatora do ostatniej świecy) i gdzieś po środku dioda/żarówka 12V. I sprawdzasz każdą po kolei - świeci, znaczy obwód zamyka, czyli działa. W ten sposób można sprawdzić, czy któraś nie jest martwa. Ale to raczej mało prawdopodobne, bo auto by po nocy miało problemy. Jeśli będzie OK, to 2. Wykręcasz każdą świeczkę i podpinasz po kolei do aku. Każda ma się rozpalić do białości w ciagu kilku sekund. Można od razu zacząć od tego punktu bo pierwszy to sprawdzenie świec bez wykręcania... A świeczka może grzać, tylko za słabo... Jeśli to też jest OK, to świece sprawne i problem jest w układzie zasilania świec. I sprawdził bym tak: 3. To samo, ale przez przekaźnik (tylko nie jestem pewien jak tu z bezpieczeństwem - trzeba by rozpiąć zanim przekaźnik je wyłączy). Raz na zimnym, raz na letnim, raz na rozgrzanym - w domu sprawdzę temperatury silnika przy których świece mają działać (gdzieś w książce mam). Jak nie załączy zgodnie z tabelką, to obstawiam przekaźnik (powinien załączyć obwód ale jeszcze nie załącza) albo czujnik. Czujnik już wyeliminowałeś... W każdym razie coś, co każe świeczkom grzać albo nie na podstawie temperatury. Jest jeszcze jeden sposób Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wykręcić wtryskiwacze i wieczorową porą widać od razu po włączeniu zapłonu, które świeczki grzeją Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT ![]() Fordy otaczają mnie |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-11-2007
Postów: 4
|
![]()
Witam .Zapomniałem dodać w opisie problemu że przekaźnik też już wymieniłem bo od niego zaczynałem szukać przyczyny usterki a co do czasu grzania świec to kontrolka gaśnie po ok 5sek.Świeczki też mam już nowe i nic się nie poprawiło.Byłem na teście synchronizacji pompy w serwisie i synchronizacja pompy jest OK.robiłem pomiar ciśnienia i ciśnienie w cylindrach jest bardzo dobre .Co jeszcze może być nie tak?
__________________
Driwerpoznan |
![]() |
![]() |