Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-01-2009, 17:00   #1
trocse
ford::specialist
 
Avatar trocse
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
Domyślnie [mk7] TD 90KM podejrzewam, że pracuje na ssaniu.

Witam.
Silnik ciepły ma 1200 obr na jałowym. 900 tylko po odpaleniu ciepłego. Dodanie gazu = znów 1200 i tak do kolejnego odpalenia. Bolec przy silniczku ssania jest ZAWSZE wysunięty na jakieś 10-12mm i przylega do metalowej klapki. Tylko że gdyby to on coś powodował, to skąd by były te poprawne 900obr po każdym odpaleniu.
Jak to powinno być? Gdzie szukać rozwiązania?
Dziękuję za komentarze.
P.S. Ile ma palić takie auto zimą w miasteczku?

__________________
...
trocse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2009, 17:56   #2
grzegorz79
ford::specialist
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
Domyślnie Re: [mk7] TD 90KM podejrzewam, że pracuje na ssaniu.

Na rozgrzanym silniku dzwignia ssania(ta do której dochodzi linka)musi być maksymalnie w stronę zbiornika płynu-na zimnym naciąga w przeciwnym kierunku.Prawidłowo na ciepłym silniku linka ssania powinna mieć ok.2-3mm luzu przy mocowaniu do dzwigni.
__________________
grzegorz

był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM
grzegorz79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2009, 19:31   #3
trocse
ford::specialist
 
Avatar trocse
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
Domyślnie Re: [mk7] TD 90KM podejrzewam, że pracuje na ssaniu.

Dzięki za odp, właśnie teraz pooglądałem to dokładniej... ciepły silnik chodzi na 900obr. Dopiero dodanie gazu powoduje, że cięgno "ssania" idzie 1cm w prawo, zwiększając obroty silnika do 1200. Silniczek naciągu linki to robi, a co nim rządzi - tego niestety nie wiem.
__________________
...
trocse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2009, 20:27   #4
trocse
ford::specialist
 
Avatar trocse
 
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: dolnośląskie, DSW
Model: tucson
Silnik: 2.0d
Rocznik: 2005
Postów: 713
Domyślnie Re: [mk7] TD 90KM podejrzewam, że pracuje na ssaniu.

Kończąc temat podaję konkrety jak się zachowuje auto bez tzw "ssania" na pompie:
Odłączyłem silnik, który naciąga dźwignię na pompie gdy dźwignia była w pozycji "zamknięte".
Auto zapala przy -20 za piątym kręceniem i po podwójnym grzaniu świec.
Auto zapala w temp. do -10 po podwójnym grzaniu świec i wchodzi na 750 obr, potem wyrównuje do 900.
Powyżej zera do 5st zapala od razu na 900obr, ale najlepiej grzać świece dwukrotnie dla komfortu.
Powyżej 5st wystarczy raz zagrzać świece i gotowe.

Temat można zamknąć, dzięki .
__________________
...
trocse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.