Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-05-2005, 21:44   #1
magosh
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
Domyślnie Wpływ pogody na kulturę pracy silnika na lpg

Zauważyłem (również w poprzednim aucie), że zachodzi taka zależność.
Wiadomo, w uzależnieniu od temperatury powietrza mówi się o jego większym lub mniejszym rozrzedzeniu. I to jest chyba to - po prostu raz w danej objętości powietrza jest więcej tlenu, a raz mniej. Będzie to miało wpływ na jakość spalania mieszanki, co jest szczególnie odczuwalne na gazie. Dodam, że mam - zdaje się - instalację II generacji, czyli dość prostą. W poprzednim wozie miałem I generację.
Ważna jest też wilgotność powietrza, ale głównie moje spostrzeżenia dotyczą temperatury. Konkretnie, najlepiej, jeżeli temperatura powietrza wynosi coś w przedziale +5 do +15 st. C.
Uważam, że w związku z powyższym różne też będzie spalanie (zależne od temperatury powietrza).

A co o tym sądzą inni forumowicze?

Pozdr.

__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen.
magosh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2005, 09:08   #2
misiek
ford::professional
 
Avatar misiek
 
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
Domyślnie

ja nie widze tu zadnego zwiazku. W komorze spalania masz temperature w okolicy chyba 90 storpni. Wiec i 30 bedzie znacznie chlodniejsze.
jedyne co zauwazam to to, ze w lecie mniej pali, bo szybciej sie silnik nagrzewa, nie uzywa sie ogrzewania itp.
misiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2005, 18:17   #3
magosh
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
Domyślnie

Cytat:
Napisał misiek
W komorze spalania masz temperature w okolicy chyba 90 storpni.
No niby tak, chociaż, czy w ciągu ok. 1 sekundy to powietrze tak szybko zostanie podgrzane (tyle pewnie potrzebuje czasu na przebycie drogi przez filtr powietrza i rurę dolotową)?
Czym tłumaczyć fakt, że raz czuję większą dynamikę auta, a raz mniejszą, a tankuję na stacji do pełna, czyli nie mieszam paliw z różnych stacji?
Tak samo miałem w poprzednim samochodzie, a w obydwu nowe instalacje gazowe.
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen.
magosh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2005, 19:03   #4
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
Domyślnie

Cytat:
Napisał misiek
W komorze spalania masz temperature w okolicy chyba 90 storpni
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ile masz stopni w komorze spalania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie wydaje Ci sie że troche za malo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. magosh, możesz mieć racje,ja to samo zauważyłem że przy niskich tem.pow. lepiej ciągnie. Coś ala naturalny intercooler
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2005, 21:28   #5
misiek
ford::professional
 
Avatar misiek
 
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
Domyślnie

no ro jeszcze zalezy jaki silnik. Gdzies czytalem ze temperatura spalania w komorze spalania przekracza 2000 stopni (chyba chodzilo o celcjusza)

jednak napisano tez

Cytat:
że przy zastosowaniu chłodzenia cieczą i odpowiednim projekcie kanałów wodnych, omywających ściany komory, temperatura metalowej powierzchni mającej kontakt z gazami jest tylko o kilka stopni wyższa od temperatury cieczy, czyli od 80° - tak znakomity jest współczynnik oddawania ciepła stopu aluminiowego
info zaczerpniete z [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

to tyle co do komory spalania. A bardziej chodzilo mi o komore silnika w ktorej tez panuja dosc wysoka temperatura, niezaleznie od tego jak jest na zewnatrz to i tak w koncu dochodzi do swojego standardu.
a chodzilo mi generalnie ze tego tak nie odczujecie. Intercooler dziala chyba bardziej bezposrednio, powietrze w nim jest chlodzone i bezposrednio ladowane w silnik.

Meches ze mnie nie specjalny, wiec jesli sie myle to sprostujcie. nie namieszalem zbytnio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W kazdym razie uwazam ze ta roznica 20stopni otaczajcego nas powietrza to chyba niewielka roznica dla pracujacego silnika.
misiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2005, 21:19   #6
magosh
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
Domyślnie

A co o tym sądzą inni użytkownicy bryk z instalką LPG?
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen.
magosh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2005, 20:35   #7
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

A ja powiem tak , że większą różnicę czuję od jakości gazu niż od temperatury otoczenia może jak dojdę co jest z moim to będzie inaczej....
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2005, 21:52   #8
slyboots
ford::specialist
 
Avatar slyboots
 
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
Domyślnie

Ale jaja ja tez własnie zauwazyłem zmiane w jezdzie przy upalnym a zimnym dniem. Nie mogłem tylko wyłapać czemu tak sie dzieje teraz wiem.

Mam pytanie czy załozenie tzw. rury odwróconej w odwrotnym kierunku do jazdy na filtr powietrza moze przyczynic sie do zmniejszenia spalania LPG bo zdaje sie ze tak. Jak jest załozona to spalanie mniejsze czy ktos ma moze takie doswiadczenia ??
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik

Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca
slyboots jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2005, 22:46   #9
misiek
ford::professional
 
Avatar misiek
 
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
Domyślnie

o jaka rure ci chodzi ?
misiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2005, 22:57   #10
biernik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: Sosnowiec
Postów: 238
Domyślnie

to chyba bedzie wiecej palił bo dostanie mniej powietrza.
__________________
takich ludzi jak ja nie sieje sie jak zboze i nie zbiera kombajnem
biernik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.