![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
|
![]()
Zauważyłem (również w poprzednim aucie), że zachodzi taka zależność.
Wiadomo, w uzależnieniu od temperatury powietrza mówi się o jego większym lub mniejszym rozrzedzeniu. I to jest chyba to - po prostu raz w danej objętości powietrza jest więcej tlenu, a raz mniej. Będzie to miało wpływ na jakość spalania mieszanki, co jest szczególnie odczuwalne na gazie. Dodam, że mam - zdaje się - instalację II generacji, czyli dość prostą. W poprzednim wozie miałem I generację. Ważna jest też wilgotność powietrza, ale głównie moje spostrzeżenia dotyczą temperatury. Konkretnie, najlepiej, jeżeli temperatura powietrza wynosi coś w przedziale +5 do +15 st. C. Uważam, że w związku z powyższym różne też będzie spalanie (zależne od temperatury powietrza). A co o tym sądzą inni forumowicze? Pozdr.
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
|
![]()
ja nie widze tu zadnego zwiazku. W komorze spalania masz temperature w okolicy chyba 90 storpni. Wiec i 30 bedzie znacznie chlodniejsze.
jedyne co zauwazam to to, ze w lecie mniej pali, bo szybciej sie silnik nagrzewa, nie uzywa sie ogrzewania itp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
|
![]() Cytat:
Czym tłumaczyć fakt, że raz czuję większą dynamikę auta, a raz mniejszą, a tankuję na stacji do pełna, czyli nie mieszam paliw z różnych stacji? Tak samo miałem w poprzednim samochodzie, a w obydwu nowe instalacje gazowe.
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
|
![]()
no ro jeszcze zalezy jaki silnik. Gdzies czytalem ze temperatura spalania w komorze spalania przekracza 2000 stopni (chyba chodzilo o celcjusza)
jednak napisano tez Cytat:
to tyle co do komory spalania. A bardziej chodzilo mi o komore silnika w ktorej tez panuja dosc wysoka temperatura, niezaleznie od tego jak jest na zewnatrz to i tak w koncu dochodzi do swojego standardu. a chodzilo mi generalnie ze tego tak nie odczujecie. Intercooler dziala chyba bardziej bezposrednio, powietrze w nim jest chlodzone i bezposrednio ladowane w silnik. Meches ze mnie nie specjalny, wiec jesli sie myle to sprostujcie. nie namieszalem zbytnio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W kazdym razie uwazam ze ta roznica 20stopni otaczajcego nas powietrza to chyba niewielka roznica dla pracujacego silnika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
|
![]()
A co o tym sądzą inni użytkownicy bryk z instalką LPG?
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
![]()
A ja powiem tak , że większą różnicę czuję od jakości gazu niż od temperatury otoczenia może jak dojdę co jest z moim to będzie inaczej....
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz ![]() Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka ![]() Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
![]()
Ale jaja ja tez własnie zauwazyłem zmiane w jezdzie przy upalnym a zimnym dniem. Nie mogłem tylko wyłapać czemu tak sie dzieje teraz wiem.
Mam pytanie czy załozenie tzw. rury odwróconej w odwrotnym kierunku do jazdy na filtr powietrza moze przyczynic sie do zmniejszenia spalania LPG bo zdaje sie ze tak. Jak jest załozona to spalanie mniejsze czy ktos ma moze takie doswiadczenia ??
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,966
|
![]()
o jaka rure ci chodzi ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: Sosnowiec
Postów: 238
|
![]()
to chyba bedzie wiecej palił bo dostanie mniej powietrza.
__________________
takich ludzi jak ja nie sieje sie jak zboze i nie zbiera kombajnem |
![]() |
![]() |