Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-08-2010, 09:40   #1
Aberr1982
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: GDYNIA
Model: Focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Uderzenia na kierownicy :(

Witam.


Mam problem z uderzeniami w kierownicy ..... a dokładniej podczas nierównej drodze gdzie nierówności są o dużej częstotliwości ( coś podobnego co robią na badaniach diagnostycznych na szarpaku) jak i podczas skręconej kierownicy gdy najadę na nierówność Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. co może być powodem ????? objawia sie to tak jakby uderzeniami w kolumnie kierowniczej ale czy to jest kolumna czy jakaś częśc zawieszenia to nie mam pojęcia. Będe wdzięczny za porady.


P.S. Dodam ,że posiadam niskoprofilowe opony ..... czy może to być rezultatem większego czucia nierówności na drodze ????? mechanik nie zdiagnozował żadnych zulów w aucie.

Aberr1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 10:24   #2
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

Posiadacze Focusow maja prawie zawsze jakies "akustyczne" problemy
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 11:32   #3
Aberr1982
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: GDYNIA
Model: Focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

to nie tylko akustyka ja to uderzenie wyraznie czuje na dloniach jak trzymam kierownice ..... i wydaje mi sie że tak jakby udeżenie pochodziło od czegoś luzującego się :/
Aberr1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 11:36   #4
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

Moze jakas orkiestra tchorzofretek siedzi i nadaje koncert? Jak maja duzy beben to bedzie takie wlasnie walenie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Masz do sprawdzenia zawieszenie - sworznie, koncowki drazkow, same drazki. Wiem, bylo to sprawdzane - popatrz ilu ludzi to pisalo i cos sie dzialo dalej.
Potem samo mocowanie maglownicy i kolumny, razem z lacznikami czy nie sa luzne.
Wiecej to wrozenie z fusow, bo mozesz miec np luzny drazek reakcyjny silnika i akurat kojarzysz z ukladem kierowniczym.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 11:47   #5
Aberr1982
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: GDYNIA
Model: Focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

na szarpaku przy kontroli diagnostyczne wyszły by takie fiołki ????? bo na diagnostyce nic nie wykryli poza łącznikiem stabilizatora tylniego który już sam wymieniłem.
Aberr1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 11:52   #6
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

Mi np pokazalo idealne zawieszenie, a mialem luz jak diabli. Diagnosta stwierdzil luz na sworzniu, ktory nie mial luzu. Luz byl na wieszaku.
Wydaje mi sie ze szarpaki sa dobre jak ktos umie z nich korzystac, ale najlepiej jednak szukac tej orkiestry fretek na podniesionym aucie i z breszka w reku.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 11:57   #7
Aberr1982
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: GDYNIA
Model: Focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

tak też bylo robione i to u kolesia który naprawde ma pojęcie ..... wsadzał napinał breche przeginał krecił nawet zaczoł stepować i grać na akordeonia i mimowszystko doszlismy do tego że luzu brak w całym aucie ..... wymienil tylko drążek k i końc. od strony kierowcy bo nie bylo smarowania na jabłuszku i troszke trzeszczało na łączeniu z maglownicą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. najlepsze jest to że te udeżenia są jakby na kolumnie kierowniczej ;/
Aberr1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 12:12   #8
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

Sprawdz kolumne na laczeniach Cardana i w miejscu gdzie tuleje wchodza w siebie (zeby regulowac kierownice).
Pociagnij drazek z maglownicy i zobacz ile ma luzu.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 12:22   #9
Aberr1982
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: GDYNIA
Model: Focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 41
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

czyli na dobra sprawę cały zabieg sprawdzający jaki kolega przedstawił właśnie moge zrobić w środku auta pod kierownicą tam gdzie cardan się mieści zaraz pod deską tak ????? drążek zarówno lewy jak i prawy nie majaluzu w miejscach łączenia z maglownicą.
Aberr1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 15:19   #10
pretorian2
ford::specialist
 
Avatar pretorian2
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
Domyślnie Odp: Uderzenia na kierownicy :(

u mnie było podobnie do obajów podawanych przez autora, zaczeły się delikatne bicia na kierownicy podczas jazdy na nierównościach, potem było coraz silniej, jadąc szybciej po niedużych dziurach/mały koleinkach telepało i wydawało głuchy dźwięk przypominający tłuczenie się poluzowanej osłony od spodu silnika, gorzej się prowadził na zakrętach przy wyższych prędkościach - jeden amor wylał...
pretorian2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.