|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-10-2004, 16:18 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
|
Problem z silnikiem
Witam
Zapewne ten temat juz wiele razy sie tu przewijaj ale szukaj na podobnych objawow i stosujac rady nic nie pomaga temu przypadkowi. A mianowicie objaw jest taki i pojawiajacy sie nieregularnie. Jestem posiadaczem Escorta XR3 (1.8 ZETEC 105 km). Problem pierwszy to mozna rzec zatrzymywanie sie obrotow na wartosci 1500 w czasie jazdy na luzie (bez biegu), objaw najczesciej pojawia sie powyzej predkosci 70 km/h, choc nie jest to regula, dopiero po zwolnieniu (ponizej 60 km) i zatrzymaniu sie obroty wracaja do punkty normalnego. Nie jest to regula po czasami po wyrzuceniu na luz przy predkosci 30 km/h obojawy sa podobne. Wymieniane byly swiece, przewody, filtry paliwa, powietrza, silnik krokowy, przewody gumowe dochodzace do kolektora - objaw nadal sie pojawia. Mechanicy z ASO za wiele juz nie moga poradzic poza wymianianiem dalej czesci. Nie wiem czy ten objaw ma jakies powiazanie z drugim objawem ale auto ma tendencje do szarpania w przedziale obroto 1500 - 2000, czuje sie do szczegolnie przy zmianie biegu na nizszy kiedy wejdzie w obroty, ponizej i powyzej auto pracuje normalnie. Temat nudnu ale moze ktos ma jakies pomysly lub spotkal sie u siebie z takim objawem, bo za nie dlugo w ASO wymieni mi pol silnika. Pozdrawiam |
05-10-2004, 19:33 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
|
Co do tego utrzymywania wyższych obrotów podczas jazdy na luzie, to poczytaj ten temat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jest tam o tym między innymi. Tam jest to nazwane "przyśpieszonym biegiem jałowym" czy jakoś podobnie. Tak czy inaczej, wyższe obroty utrzymujące się podczas jazdy na luzie (zazwyczaj aż do momentu zatrzymania) to zupełnie normalna rzecz i jeżeli w końcu ktoś ci to usunie, to znaczy, że coś popsuł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat: "Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony." II Królewska 9;20 (Stary Testament) |
05-10-2004, 21:29 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
|
Dzieki Adamie za link do tematu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Moze masz racje i zgadzam sie ze jest to normalna rzecz w przeciagu 5 lat uzytkowania fordzika zazwyczaj obroty zatrzymywaly sie na 1100 i spadaly po zatrzymaniu na 900, od pewnego czasu zatrzymuja sie miedzy 1800 a 1500 co troche slychac jakby byl wcisniety pedal gazu co wydaje mi sie nie jest ekonomiczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. choc nie jest to objaw staly bo ma takie chwile kiedy pracuje normalnie zatrzymuje sie na 1100 i opada potem na 900. Tylko nie wiem jak to powiazac i czy da sie powiazac z szarpaniem auta w przedziale obrotow 1500 -2000.
|
05-10-2004, 21:47 | #5 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
06-10-2004, 10:10 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
|
Dzieki Slawko za sygestie. Na poczatku tez tak myslalem i mechanik w serwisie tez, ale silnik krokowy byl wyciagany i czyszczony a objaw pozostal. Zadnej nawet minimalnej poprawy nie bylo.
|
06-10-2004, 10:13 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
|
Czy mozna to moze powiazac do czujnika polozenia przepustnicy, ze nie zamyka ja do konca ?
|
06-10-2004, 12:47 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
|
Chodzi mi o niezamykanie sie przepustnicy zwiazane z blednymi odczytami czujnika polozenia przepustnicy ??
|
06-10-2004, 15:41 | #10 |
Postów: n/a
|
Zamykanie przepustnicy jest czysto mechaniczne. To przepustnica steruje potencjometrem.
Aha, zresetuj jeszcze kompa, warto po wyczyszczeniu i(ciekawe czy to zrobili)"nasmarowaniu" zaworu (regulatora) wolnych obr.. Czasami samo czyszczenie bez resetu nic nie daje. |