Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-10-2004, 16:18   #1
krisb25
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
Domyślnie Problem z silnikiem

Witam
Zapewne ten temat juz wiele razy sie tu przewijaj ale szukaj na podobnych objawow i stosujac rady nic nie pomaga temu przypadkowi. A mianowicie objaw jest taki i pojawiajacy sie nieregularnie. Jestem posiadaczem Escorta XR3 (1.8 ZETEC 105 km). Problem pierwszy to mozna rzec zatrzymywanie sie obrotow na wartosci 1500 w czasie jazdy na luzie (bez biegu), objaw najczesciej pojawia sie powyzej predkosci 70 km/h, choc nie jest to regula, dopiero po zwolnieniu (ponizej 60 km) i zatrzymaniu sie obroty wracaja do punkty normalnego. Nie jest to regula po czasami po wyrzuceniu na luz przy predkosci 30 km/h obojawy sa podobne. Wymieniane byly swiece, przewody, filtry paliwa, powietrza, silnik krokowy, przewody gumowe dochodzace do kolektora - objaw nadal sie pojawia. Mechanicy z ASO za wiele juz nie moga poradzic poza wymianianiem dalej czesci. Nie wiem czy ten objaw ma jakies powiazanie z drugim objawem ale auto ma tendencje do szarpania w przedziale obroto 1500 - 2000, czuje sie do szczegolnie przy zmianie biegu na nizszy kiedy wejdzie w obroty, ponizej i powyzej auto pracuje normalnie. Temat nudnu ale moze ktos ma jakies pomysly lub spotkal sie u siebie z takim objawem, bo za nie dlugo w ASO wymieni mi pol silnika.
Pozdrawiam

krisb25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2004, 19:33   #2
AT
ford::professional
 
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
Domyślnie

Co do tego utrzymywania wyższych obrotów podczas jazdy na luzie, to poczytaj ten temat:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Jest tam o tym między innymi. Tam jest to nazwane "przyśpieszonym biegiem jałowym" czy jakoś podobnie.

Tak czy inaczej, wyższe obroty utrzymujące się podczas jazdy na luzie (zazwyczaj aż do momentu zatrzymania) to zupełnie normalna rzecz i jeżeli w końcu ktoś ci to usunie, to znaczy, że coś popsuł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat:

"Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony."

II Królewska 9;20 (Stary Testament)
AT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2004, 20:18   #3
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Jak chcesz to usunąć, to no problem; odłącz tylko czujnik prędkości pojazdu i po kłopocie. Tylko po co Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2004, 21:29   #4
krisb25
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
Domyślnie

Dzieki Adamie za link do tematu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Moze masz racje i zgadzam sie ze jest to normalna rzecz w przeciagu 5 lat uzytkowania fordzika zazwyczaj obroty zatrzymywaly sie na 1100 i spadaly po zatrzymaniu na 900, od pewnego czasu zatrzymuja sie miedzy 1800 a 1500 co troche slychac jakby byl wcisniety pedal gazu co wydaje mi sie nie jest ekonomiczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. choc nie jest to objaw staly bo ma takie chwile kiedy pracuje normalnie zatrzymuje sie na 1100 i opada potem na 900. Tylko nie wiem jak to powiazac i czy da sie powiazac z szarpaniem auta w przedziale obrotow 1500 -2000.
krisb25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2004, 21:47   #5
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał krisb25
Dzieki Adamie za link do tematu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Moze masz racje i zgadzam sie ze jest to normalna rzecz w przeciagu 5 lat uzytkowania fordzika zazwyczaj obroty zatrzymywaly sie na 1100 i spadaly po zatrzymaniu na 900, od pewnego czasu zatrzymuja sie miedzy 1800 a 1500 co troche slychac jakby byl wcisniety pedal gazu co wydaje mi sie nie jest ekonomiczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. choc nie jest to objaw staly bo ma takie chwile kiedy pracuje normalnie zatrzymuje sie na 1100 i opada potem na 900. Tylko nie wiem jak to powiazac i czy da sie powiazac z szarpaniem auta w przedziale obrotow 1500 -2000.
Czy powiązać , byc może. Natomiast te obroty 1500-1800 to jest niepokojące, prawdopodobnie pada Ci regulator wolnych obrotów("silnik krokowy").Mysle że jak go wyjmiesz i wyczyścisz to problem zniknie, a być może także to szarpanie.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2004, 10:10   #6
krisb25
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
Domyślnie

Dzieki Slawko za sygestie. Na poczatku tez tak myslalem i mechanik w serwisie tez, ale silnik krokowy byl wyciagany i czyszczony a objaw pozostal. Zadnej nawet minimalnej poprawy nie bylo.
krisb25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2004, 10:13   #7
krisb25
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
Domyślnie

Czy mozna to moze powiazac do czujnika polozenia przepustnicy, ze nie zamyka ja do konca ?
krisb25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2004, 12:26   #8
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Czy mozna to moze powiazac do czujnika polozenia przepustnicy, ze nie zamyka ja do konca ?
Sorry , ale nie zrozumiałem. Co niezamyka co Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2004, 12:47   #9
krisb25
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Katowice
Postów: 10
Domyślnie

Chodzi mi o niezamykanie sie przepustnicy zwiazane z blednymi odczytami czujnika polozenia przepustnicy ??
krisb25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2004, 15:41   #10
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Zamykanie przepustnicy jest czysto mechaniczne. To przepustnica steruje potencjometrem.
Aha, zresetuj jeszcze kompa, warto po wyczyszczeniu i(ciekawe czy to zrobili)"nasmarowaniu" zaworu (regulatora) wolnych obr..
Czasami samo czyszczenie bez resetu nic nie daje.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.