![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
|
![]()
WItam, koledzy mam taki problem w moim mondeo 1,8 TD. A mianowicie od czego to zalezy ze auto jednego dnia jest mułowate i trzeba mu konkretnie przyciskać zeby jako tako jechało , a innego znowu przyśpiesza znacznie lepiej, tak jakby dostało lepszego paliwa. Wykluczam tutaj warunki pogodowe, paliwo mam w zbiorniku to samo, temp. jest podobna, więc o co moze chodzić?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
|
![]()
mój też tak nieraz ma ale ogólnie to zazwyczaj jest mocny a są dni kiedy zdaża się że coś gorzej idzie. U siebie stawiam na egr albo na zacinający się trzepień w boosterze. Zabiore się za jedno i drugie jak przyjdą cieplejsze dni.
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
![]()
Można zacząć od wymiany filtra paliwa (jeśli nie był zmieniany). Czasami proste rozwiązania dają efekt.
Jeśli to nie pomoże można zmierzyć ciśnienie doładowania w okresie kiedy się muli. TO wiele powie. Zacinający się trzpień boostera najczęściej powoduje falowanie obrotów na biegu jałowym...ale nie jest to regułą. Za to uszkodzony EGR objawia się mocnym dymieniem na czarno przy ruszaniu.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-08-2006
Model: Mondeo
Silnik: 20
Rocznik: 2008
Postów: 102
|
![]()
Jezdziłem przez pewien okres TD i gdy mocn iej mu przycisłem i potem jechałem normalnie grzał sie wtedy zzbytnio Intercooler co powodowało spadek mocy. przy narmalnej jezdzie tylko przy stanui w korku czujłem ten efekt.
__________________
powrot turbo ........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
![]()
Mój jest wyraźnie bardziej żwawy w trakcie mrozów,także lepiej idzie gdy jest już nagrzany,(tak po 10km),a po dłuższej trasie jakby słabłnie
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::expert
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
|
![]() Cytat:
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
|
![]()
Fakt intercooler u nas jest w niefortunnym miejscu, czasami sie zastnawiam czy on wogóle zchładza to powietrze, bo po dłuzszej jeździe jest nieźle nagrzany od silnika.
Jesli chodzi o boostera to faktycznie wygląda to tak jak by sie czasem przycinał stąd mniejszy but. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]()
Co do intercoolera to jak wszyscy wiemy jest on kiepsko umieszczony. Dlatego należy dbać o to, żeby w tym tunelu pod maską była jak największa szczelina, ponieważ lubi się to trochę zaginać i wtedy prawie wcale powietrza nie płynie na intercooler.
Wiadomo też, że im zimniej tym silnik lepiej chodzi. Wpływ na to ma także wilgotność powietrza. Człowiek czasami nie wychwyci różnicy, a silnik chodzi gorzej. Najlepsze warunki dla diesla to takie arktyczne, mroźne powietrze o temp kilku stopni. Fajnie się wtedy jeździ, bo diesel jest zrywny prawie jak benzyna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::expert
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
|
![]() Cytat:
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
|
![]() Cytat:
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
|
![]() |
![]() |