Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-03-2009, 16:56   #1
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

WItam, koledzy mam taki problem w moim mondeo 1,8 TD. A mianowicie od czego to zalezy ze auto jednego dnia jest mułowate i trzeba mu konkretnie przyciskać zeby jako tako jechało , a innego znowu przyśpiesza znacznie lepiej, tak jakby dostało lepszego paliwa. Wykluczam tutaj warunki pogodowe, paliwo mam w zbiorniku to samo, temp. jest podobna, więc o co moze chodzić?

szatanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2009, 17:28   #2
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

mój też tak nieraz ma ale ogólnie to zazwyczaj jest mocny a są dni kiedy zdaża się że coś gorzej idzie. U siebie stawiam na egr albo na zacinający się trzepień w boosterze. Zabiore się za jedno i drugie jak przyjdą cieplejsze dni.
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2009, 17:32   #3
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

Można zacząć od wymiany filtra paliwa (jeśli nie był zmieniany). Czasami proste rozwiązania dają efekt.
Jeśli to nie pomoże można zmierzyć ciśnienie doładowania w okresie kiedy się muli. TO wiele powie.
Zacinający się trzpień boostera najczęściej powoduje falowanie obrotów na biegu jałowym...ale nie jest to regułą. Za to uszkodzony EGR objawia się mocnym dymieniem na czarno przy ruszaniu.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2009, 13:43   #4
lukasz2911
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-08-2006
Model: Mondeo
Silnik: 20
Rocznik: 2008
Postów: 102
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

Jezdziłem przez pewien okres TD i gdy mocn iej mu przycisłem i potem jechałem normalnie grzał sie wtedy zzbytnio Intercooler co powodowało spadek mocy. przy narmalnej jezdzie tylko przy stanui w korku czujłem ten efekt.
__________________
powrot turbo ........
lukasz2911 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2009, 14:41   #5
grzegorz79
ford::specialist
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

Mój jest wyraźnie bardziej żwawy w trakcie mrozów,także lepiej idzie gdy jest już nagrzany,(tak po 10km),a po dłuższej trasie jakby słabłnie
__________________
grzegorz

był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM
grzegorz79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2009, 20:02   #6
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

Cytat:
Napisał lukasz2911 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
grzał sie wtedy zzbytnio Intercooler co powodowało spadek mocy
no niestety koledzy jakieś mało przemyślane u nas to umieszczenie intercoolera
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2009, 21:41   #7
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

Fakt intercooler u nas jest w niefortunnym miejscu, czasami sie zastnawiam czy on wogóle zchładza to powietrze, bo po dłuzszej jeździe jest nieźle nagrzany od silnika.
Jesli chodzi o boostera to faktycznie wygląda to tak jak by sie czasem przycinał stąd mniejszy but.
szatanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2009, 20:35   #8
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

Co do intercoolera to jak wszyscy wiemy jest on kiepsko umieszczony. Dlatego należy dbać o to, żeby w tym tunelu pod maską była jak największa szczelina, ponieważ lubi się to trochę zaginać i wtedy prawie wcale powietrza nie płynie na intercooler.

Wiadomo też, że im zimniej tym silnik lepiej chodzi. Wpływ na to ma także wilgotność powietrza. Człowiek czasami nie wychwyci różnicy, a silnik chodzi gorzej. Najlepsze warunki dla diesla to takie arktyczne, mroźne powietrze o temp kilku stopni. Fajnie się wtedy jeździ, bo diesel jest zrywny prawie jak benzyna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2009, 23:37   #9
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do intercoolera to jak wszyscy wiemy jest on kiepsko umieszczony. Dlatego należy dbać o to, żeby w tym tunelu pod maską była jak największa szczelina, ponieważ lubi się to trochę zaginać i wtedy prawie wcale powietrza nie płynie na intercooler.
Z tym się zgodzę. Ja u siebie jak zakupiłem to prawie całkowicie wlot z przodu był zamknięty ale ładnie bo rozepchnąłem. Nie chce chwalić, żeby nie zapeszyć ale mój od kilku dni chodzi idealnie i wystarczająco dla mnie. Od 2200tys obrotów czuć wyraźnego kopa. Narazie przeszło mi czyszczenie boostera i inne rzeczy bo chodzi idealnie jak na te 90kucy.
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2009, 21:07   #10
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,058
Domyślnie Odp: [MK2] 1,8 TD raz słabszy raz mocniejszy

Cytat:
Napisał matrog19 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tym się zgodzę. Ja u siebie jak zakupiłem to prawie całkowicie wlot z przodu był zamknięty ale ładnie bo rozepchnąłem. Nie chce chwalić, żeby nie zapeszyć ale mój od kilku dni chodzi idealnie i wystarczająco dla mnie. Od 2200tys obrotów czuć wyraźnego kopa. Narazie przeszło mi czyszczenie boostera i inne rzeczy bo chodzi idealnie jak na te 90kucy.
Gdyby przenieść intercooler do przodu, przed chłodnice klimatyzacji i podnieść lekko ciśnienie doładowania (bo będzie znacznie więcej rur, więc trzeba zrekompensować spadek ciśnienia na nich) to myślę, że efekt byłby jeszcze lepszy. VW od zawsze tak robi i te 2 metry rur jakoś nie przeszkadzają w doładowaniu ani nie powodują większej turbodziury. Niestety w naszym mondku jest trochę pogmatfane pod maską - wszystko nieprzemyślanie poprowadzone i przez to taki zabieg jest trudny do wykonania...
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.