Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-10-2016, 22:20   #1
Kumek40
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
Domyślnie Podsumowanie wymiany szklanek

Przebieg 112kkm, w tym dokładnie na LPG 48 kkm.
Luz 0,15, 0,25 w pozostałych 0,22
---------------------------
Szklanki zamówione w piątek rano w Fordzie Łódź na Brzezińskiej. Odbiór na drugi dzień o 10 rano.
--------------------------------
Cena od 37 zł do 40 zł za sztukę.
--------------------------------
Uszczelka 120 zł oryginalna w Fordzie.
-------------------------------
Robocizna
Wymiana oleju , filtra, świec i szklanek - 150 zł.
-------------------------------
Po wymianie szklanek sprawdzenie luzu. Listek 0,30 wchodzi luźno natomiast 0,35 nie chce wejść.
-----------------------------------
Odczucia po wymianie... Lux. Chyba człowiek się przyzwyczaił do klekotania i myślał że to ok. Okazuje się że teraz jest dopiero ok. Cisza nic nie klekocze na luzie. Obroty spadają i wchodzą super.
------------------------------
Jak sobie policzyłem od najniższej założonej obecnie szklanki to jeszcze raz będę mógł wymienić aby załapać się na najniższy dostępny rozmiar 3,025.
A co jeśli już nie będzie dostępnych takich rozmiarów? Szlifowanie szklanek czy coś innego? wymiana zaworów ???
------------------------------

Kumek40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2016, 19:16   #2
klajgus
ford::advanced
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-11-2011
Skąd: Berlin/Gorzow Wlkp (okolice)
Model: Mondeo MK4 - MK5
Silnik: 2.5 T 275KM/391Nm -2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2008- 2017
Postów: 288
Domyślnie Odp: Podsumowanie wymiany szklanek

Cytat:
Napisał Kumek40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chyba człowiek się przyzwyczaił do klekotania
Cytat:
Napisał Kumek40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cisza nic nie klekocze na luzie
Kolego, w twoim przypadku regulacja zaworów nie ma nic wspólnego z klekotem, bo tobie luzy się kasowały (zmniejszały), wiec nic w zaworach nie mogło klekotać, jak by luzy zaworowe ci się powiększały to można mówić o "klekotaniu". Proponuje poszukać innej przyczyny ustania stoków. Ponadto to bardzo tanio ci mechanik policzył za wymianę szklanek , bo roboty przy tym jest sporooooo.
Cytat:
Napisał Kumek40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A co jeśli już nie będzie dostępnych takich rozmiarów? Szlifowanie szklanek czy coś innego? wymiana zaworów ???
Dawałem ci link w drugim twoim temacie gdzie ładnie jest to opisane.
__________________
Było 216 KM /329Nm jest 275KM/391Nm
klajgus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2016, 19:56   #3
Kumek40
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
Domyślnie Odp: Podsumowanie wymiany szklanek

Więc twierdzisz że jak luzy się skasowały czyli są poniżej normy 0,27 to silnik chodzi ciszej. Więc jeżeli ktoś pyta o objawy za małych luzów to ma odpowiedź - silnik chodzi ciszej.

Co do ceny też jestem mile zaskoczony. Chociaż co do wymiany świec to i tak przy regulacji luzów musiał zdjąć pokrywę i "fajki" ze świec, więc wykręcić cztery świece i wkręcić to już tylko 5 minut.

Jeszcze jako ciekawostka. Aby zablokować rozrząd nie potrzebował patentu z kawałkiem płaskownika i śrub a normalnie skręcił łańcuch z zębatkami w kilku miejscach mocno drutem przez te otwory. Proste ale skuteczne.
Kumek40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2016, 20:49   #4
klajgus
ford::advanced
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-11-2011
Skąd: Berlin/Gorzow Wlkp (okolice)
Model: Mondeo MK4 - MK5
Silnik: 2.5 T 275KM/391Nm -2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2008- 2017
Postów: 288
Domyślnie Odp: Podsumowanie wymiany szklanek

Cytat:
Napisał Kumek40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Więc twierdzisz że jak luzy się skasowały czyli są poniżej normy 0,27 to silnik chodzi ciszej. Więc jeżeli ktoś pyta o objawy za małych luzów to ma odpowiedź - silnik chodzi ciszej.
Nie twierdze ze chodzi ciszej,ale i nie głośniej, i na pewno nie "klepie zaworami", i żeby klepały zawory to luz musi być sporo ponad te 0.33. Właśnie w tym jest główny problem z tymi luzami, bo ludzie nie słyszą nic niepokojącego i jeżdżą do momentu aż jest już za późno. A jeśli ktoś pyta o objawy, to ty je bardzo dokładnie w drugim temacie opisałeś ,najbardziej charakterystyczne to dziwny odgłos z wydechu, i gaśniecie silnika przy zchodzeniu z obrotów, np. dojeżdżając do skrzyżowania ze wciśniętym sprzęgłem.
Cytat:
Napisał Kumek40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
eszcze jako ciekawostka. Aby zablokować rozrząd nie potrzebował patentu z kawałkiem płaskownika i śrub a normalnie skręcił łańcuch z zębatkami w kilku miejscach mocno drutem przez te otwory
Każdy patet jest dobry jak jest skuteczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. szkoda, ze nie pstryknąłeś kilku fotek, bo niby rozumie o czym piszesz , ale ja za pierwszym razem za słabo umocowałem te płaskowniki których ty w ogóle nie zakładałeś , co spowodowało ze napinasz łańcucha wysuną się bardziej (naciągnął łańcuch) i potem bardzo ciężko było z powrotem nałożyć koło zębate na wałek rozrządu, musiałem odkręcić zaślepka do napinacza i go zluzowc .Podejrzewam ze twój mechanik od razu zluzował napinacz i dlatego to tak fajnie i sprawnie poszło. Najważniejsze ze regulacje masz już za sobą i ze nie zrobiłeś jej za późno. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było 216 KM /329Nm jest 275KM/391Nm
klajgus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2016, 00:53   #5
Sroczka
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 09-04-2015
Skąd: Gorzów WLKP.
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 Benzyna+LPG
Rocznik: 2007
Postów: 23
Domyślnie Odp: Podsumowanie wymiany szklanek

Witam,
Widzę że Panowie znacie temat nieszczzesnych szklanek w mk4, może więc trochę mi podpowiecie bo nie wiem już co robić....

U mnie auto pracuje dziwnie na jałowym, z rana przy odpalaniu zdycha przy pierwszym kopnieciu klapka w przepustnicy na wolnych obrotach dziwnie sie kolacze tak jakby drgala, w maju sprawdzałem luzy i na wydechowych było ok 0.22 czyli trochę poniżej normy, mechanik powiedział ze jak luzy sa to nie ma co ruszać. . Ostatnio zaczął mi więcej palić więc szykowalem się na wymianę szklanek i okazało się że po pol roku i ok 40 tys. Przejechanych luzy dalej są takie jak były a jednak spalanie dużo wyższe. Czy w takim razie rzeczywiście należałoby zwiększyć te luzy czy zostawić i szukać przyczyny gdzie indziej? klajgus znasz może kogoś w gw lub okolicy kto ogar temat szklanek w mk4 i robi to w rozsądnej cenie? Mi w lanosie zaśpiewali 500zł plus materiały więc wyjdzie 1000 jak nic, to chyba trochę przegięcie?
Sroczka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2016, 13:33   #6
c-matix
ford::professional
 
Avatar c-matix
 
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,811
Domyślnie Odp: Podsumowanie wymiany szklanek

Cytat:
Napisał Kumek40 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
RobociznaWymiana oleju , filtra, świec i szklanek - 150 zł.-----------------------
Tanio bardzo tanio, zazwyczaj ok 300-400 coś takiego kosztuje
c-matix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2016, 19:52   #7
Kumek40
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
Domyślnie Odp: Podsumowanie wymiany szklanek

Do Sroczka - nie chce mi się wierzyć że na wszystkich masz luz 0,22. W praktyce na pierwszym cylindrze jest zawsze najmniejszy luz. Co do spalania to te silniki są wrażliwe na niskie temperatury i zawsze późną jesienią i zimą będzie większe spalanie. U mnie na postoju i na luzie na rozgrzanym silniku spalanie chwilowe 0,9 -1,0 l .
Kumek40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.