![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
|
![]()
Przebieg 112kkm, w tym dokładnie na LPG 48 kkm.
Luz 0,15, 0,25 w pozostałych 0,22 --------------------------- Szklanki zamówione w piątek rano w Fordzie Łódź na Brzezińskiej. Odbiór na drugi dzień o 10 rano. -------------------------------- Cena od 37 zł do 40 zł za sztukę. -------------------------------- Uszczelka 120 zł oryginalna w Fordzie. ------------------------------- Robocizna Wymiana oleju , filtra, świec i szklanek - 150 zł. ------------------------------- Po wymianie szklanek sprawdzenie luzu. Listek 0,30 wchodzi luźno natomiast 0,35 nie chce wejść. ----------------------------------- Odczucia po wymianie... Lux. Chyba człowiek się przyzwyczaił do klekotania i myślał że to ok. Okazuje się że teraz jest dopiero ok. Cisza nic nie klekocze na luzie. Obroty spadają i wchodzą super. ------------------------------ Jak sobie policzyłem od najniższej założonej obecnie szklanki to jeszcze raz będę mógł wymienić aby załapać się na najniższy dostępny rozmiar 3,025. A co jeśli już nie będzie dostępnych takich rozmiarów? Szlifowanie szklanek czy coś innego? wymiana zaworów ??? ------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-11-2011
Skąd: Berlin/Gorzow Wlkp (okolice)
Model: Mondeo MK4 - MK5
Silnik: 2.5 T 275KM/391Nm -2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2008- 2017
Postów: 288
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
Było 216 KM /329Nm jest 275KM/391Nm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
|
![]()
Więc twierdzisz że jak luzy się skasowały czyli są poniżej normy 0,27 to silnik chodzi ciszej. Więc jeżeli ktoś pyta o objawy za małych luzów to ma odpowiedź - silnik chodzi ciszej.
Co do ceny też jestem mile zaskoczony. Chociaż co do wymiany świec to i tak przy regulacji luzów musiał zdjąć pokrywę i "fajki" ze świec, więc wykręcić cztery świece i wkręcić to już tylko 5 minut. Jeszcze jako ciekawostka. Aby zablokować rozrząd nie potrzebował patentu z kawałkiem płaskownika i śrub a normalnie skręcił łańcuch z zębatkami w kilku miejscach mocno drutem przez te otwory. Proste ale skuteczne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::advanced
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-11-2011
Skąd: Berlin/Gorzow Wlkp (okolice)
Model: Mondeo MK4 - MK5
Silnik: 2.5 T 275KM/391Nm -2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2008- 2017
Postów: 288
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
Było 216 KM /329Nm jest 275KM/391Nm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 09-04-2015
Skąd: Gorzów WLKP.
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 Benzyna+LPG
Rocznik: 2007
Postów: 23
|
![]()
Witam,
Widzę że Panowie znacie temat nieszczzesnych szklanek w mk4, może więc trochę mi podpowiecie bo nie wiem już co robić.... U mnie auto pracuje dziwnie na jałowym, z rana przy odpalaniu zdycha przy pierwszym kopnieciu klapka w przepustnicy na wolnych obrotach dziwnie sie kolacze tak jakby drgala, w maju sprawdzałem luzy i na wydechowych było ok 0.22 czyli trochę poniżej normy, mechanik powiedział ze jak luzy sa to nie ma co ruszać. . Ostatnio zaczął mi więcej palić więc szykowalem się na wymianę szklanek i okazało się że po pol roku i ok 40 tys. Przejechanych luzy dalej są takie jak były a jednak spalanie dużo wyższe. Czy w takim razie rzeczywiście należałoby zwiększyć te luzy czy zostawić i szukać przyczyny gdzie indziej? klajgus znasz może kogoś w gw lub okolicy kto ogar temat szklanek w mk4 i robi to w rozsądnej cenie? Mi w lanosie zaśpiewali 500zł plus materiały więc wyjdzie 1000 jak nic, to chyba trochę przegięcie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,811
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
|
![]()
Do Sroczka - nie chce mi się wierzyć że na wszystkich masz luz 0,22. W praktyce na pierwszym cylindrze jest zawsze najmniejszy luz. Co do spalania to te silniki są wrażliwe na niskie temperatury i zawsze późną jesienią i zimą będzie większe spalanie. U mnie na postoju i na luzie na rozgrzanym silniku spalanie chwilowe 0,9 -1,0 l .
|
![]() |
![]() |