Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-11-2005, 12:49   #1
garf78
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 06-01-2005
Skąd: Mazury
Model: S-Max
Silnik: ON
Rocznik: 2007
Postów: 467
Domyślnie Filtr w LPG?

Instalacje mam ponad rok i do dzisiaj zylem w nieswiadomości tzn, ze nie ma tam zadnego filtra (tak mi powiedzial jakis "spec", ze w LPG przy gaznikach nie ma ) Chcialbym potwierdzi tylko ta informacje, ze filtr jednak jest (znajomy pokazal mi nawet gdzie), jednak wole sie upewnic. A z tego co wiem to przed wykreceniem tego filtra musze gaz zakrecic gdzieś na butli ? Moja instalacja to BRC I generacji do gaznkow

__________________
Essi Mk 7 CLX `97 Kombi Raven - Red Pepper
Essi Mk4 1.3 CL `87 był, ale juz nie ma
garf78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2005, 13:04   #2
Kacyk
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 06-08-2005
Skąd: Warszawa
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 DuraTec
Rocznik: 2008
Postów: 259
Domyślnie

Ja w fieście miałem fitr gazu, który jest razem z zaworem odcinającym. Było to pierwsze ustrojstwo po przewodzie doprowadzającym LPG z butli, takie z elektromagnesem i owalną mosiężną obudową. w środku do filterka powinien być przyczepiony mały okrągły magnesik, po co nie wiem.

Napewno należy zakręcic zawór główny butli, a następnie ostrożnie odkręcac filtr bo w trakcie ucieka gaz po rozszczelnieniu z całego przewodu dporowadzającego do butli. Poluzować śrube i poczekac aż cały gaz się "wysyczy". Broń Boże palić papierosa.

Po wymianie filterka należy uważnie złożyć to do kupy tak aby uszczelka dobrze pasowała i odkrecić zawór główny. Po stwierdzeniu szczelności. Opdalic wóz na benzynce, wyjśc na obroty i przełączyc na LPG, po to żeby sprawnie i szybko wypełnić przewód doprowadzający z butli do instalacji.
__________________
"Nic nie ma w życiu bardziej pewnego jak zmiany"
Kacyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2005, 13:21   #3
rastaleon
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Radom
Postów: 589
Domyślnie

A jakbyś n ie wiedzial jak to się robi, to w każdej stacji montożu LPG zmienią Ci ten filterek w 5 minut za 30 zł !
__________________
escort mk4 1990 1.6 D
sierra mk2 1988 2.0 OHC B+G+Elektryka
transit 1991 2.5 D krótki niski
omega A 1991 2.6 B, Full wypas+skóra,automat,150 koników,6 garów,bez LPG !!!
rastaleon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2005, 13:48   #4
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
Domyślnie

Cytat:
Napisał garf78
A z tego co wiem to przed wykreceniem tego filtra musze gaz zakrecic gdzieś na butli ? Moja instalacja to BRC I generacji do gaznkow
Pod warunkiem że go masz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .Nie każda butla ma taki zawór
Cytat:
Napisał Rys_32
Ja w fieście miałem fitr gazu, który jest razem z zaworem odcinającym.
Każda instalka ma filtr razem z zaworem pod maską silnika
Cytat:
Napisał Rys_32
do filterka powinien być przyczepiony mały okrągły magnesik, po co nie wiem.
Tylko w filtrach nie wymiennych tzw.sitkach,w papierowych nie ma,jest po to aby wyłapać opiłki metalu
Cytat:
Opdalic wóz na benzynce, wyjśc na obroty i przełączyc na LPG, po to żeby sprawnie i szybko wypełnić przewód doprowadzający z butli do instalacji.
Można odpalić bezpośrednio na gazie,w zbiorniku panuje ciśnienie,po włączeniu zapłonu gaz sam sobie doleci do samego gażnika
rastaleon wolę dać 3,70 PLN za filterek w sklepie lub CPN i pobawić się 10 min niż złodziejom dać kasę za nic
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2005, 12:36   #5
garf78
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 06-01-2005
Skąd: Mazury
Model: S-Max
Silnik: ON
Rocznik: 2007
Postów: 467
Domyślnie

O kurna czyli moge nie miec tego zaworu na butli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No coz to trzeba bedzie w njgorszym wypadku wyjezdzic gaz i wtedy sie zabrac. Ale obejrze dokladnie butle (mam w kole)moze ten zawor gdzies tam jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Essi Mk 7 CLX `97 Kombi Raven - Red Pepper
Essi Mk4 1.3 CL `87 był, ale juz nie ma
garf78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2005, 14:26   #6
Kacyk
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 06-08-2005
Skąd: Warszawa
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 DuraTec
Rocznik: 2008
Postów: 259
Domyślnie

Watpię żeby nie było zaworu, raczej to niemożliwe.
Jak instalowałemgaz w fiescie jakieś 5 lat temu to miałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zrób może fotke to ci pokaże. To taka okrągła frezowana gałka i chyba zakręca się w lewo (nie pamiętam)
__________________
"Nic nie ma w życiu bardziej pewnego jak zmiany"
Kacyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-11-2005, 00:15   #7
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk4 i Mk5 oczywiście kombi
Silnik: DW10C 140KM i EcoBlue 190KM
Rocznik: 2012.05 i 2021.07
Postów: 2,812
Domyślnie

garf78 jezeli masz instalkę trochę ponad rok to zgodnie z przepisami homologacyjnymi musisz mieć elektrozawór już na butli (zresztą jeżeli się nie mylę to chyba od wtedy mówią na to wielozawór bo spełnia kilka zadań - odcina dopływ i odpływ), a więc wyłączasz zapłon i on odcina gaz nic nigdzie nie kręcisz na butli (możesz się upewnić niech ktoś posłucha butlę jak przełączasz go na gaz, tym bardziej jak masz I gen to nawet nie musisz go odpalać, żeby cykały elektrozawory wystarczy zapłon). I jak napisał Rys_32 powoli odkręcasz i wypuścisz gaz. Jak skręcisz solidnie z wyczuciem to warto letnią wodą z bardzo dużą ilością zwykłego mydła sprawdzić szczelność (po prostu namoczyć wszystkie łączenia - jak będzie się pieniło po puszczeniu gazu w parownik to coś nie tak, gaz ucieka).
A filterek musi mieć każdy, inaczej po paru miesiącach parownik straciłby membrany.
Należy również raz na jakiś czas spuścicć syf z parownika, u jego podstawy będzie śruba na ogół daje się ją wykręcić ręką.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1996 1,8 TD; Mk2 1997 1,8+BLOS; Mk3 2005 2,0 TDCi
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.