![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 06-01-2005
Skąd: Mazury
Model: S-Max
Silnik: ON
Rocznik: 2007
Postów: 467
|
![]()
Instalacje mam ponad rok i do dzisiaj zylem w nieswiadomości tzn, ze nie ma tam zadnego filtra (tak mi powiedzial jakis "spec", ze w LPG przy gaznikach nie ma ) Chcialbym potwierdzi tylko ta informacje, ze filtr jednak jest (znajomy pokazal mi nawet gdzie), jednak wole sie upewnic. A z tego co wiem to przed wykreceniem tego filtra musze gaz zakrecic gdzieś na butli ? Moja instalacja to BRC I generacji do gaznkow
__________________
Essi Mk 7 CLX `97 Kombi Raven - Red Pepper Essi Mk4 1.3 CL `87 był, ale juz nie ma |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 06-08-2005
Skąd: Warszawa
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 DuraTec
Rocznik: 2008
Postów: 259
|
![]()
Ja w fieście miałem fitr gazu, który jest razem z zaworem odcinającym. Było to pierwsze ustrojstwo po przewodzie doprowadzającym LPG z butli, takie z elektromagnesem i owalną mosiężną obudową. w środku do filterka powinien być przyczepiony mały okrągły magnesik, po co nie wiem.
Napewno należy zakręcic zawór główny butli, a następnie ostrożnie odkręcac filtr bo w trakcie ucieka gaz po rozszczelnieniu z całego przewodu dporowadzającego do butli. Poluzować śrube i poczekac aż cały gaz się "wysyczy". Broń Boże palić papierosa. Po wymianie filterka należy uważnie złożyć to do kupy tak aby uszczelka dobrze pasowała i odkrecić zawór główny. Po stwierdzeniu szczelności. Opdalic wóz na benzynce, wyjśc na obroty i przełączyc na LPG, po to żeby sprawnie i szybko wypełnić przewód doprowadzający z butli do instalacji.
__________________
"Nic nie ma w życiu bardziej pewnego jak zmiany" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Radom
Postów: 589
|
![]()
A jakbyś n ie wiedzial jak to się robi, to w każdej stacji montożu LPG zmienią Ci ten filterek w 5 minut za 30 zł !
__________________
escort mk4 1990 1.6 D sierra mk2 1988 2.0 OHC B+G+Elektryka transit 1991 2.5 D krótki niski omega A 1991 2.6 B, Full wypas+skóra,automat,150 koników,6 garów,bez LPG !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
rastaleon wolę dać 3,70 PLN za filterek w sklepie lub CPN i pobawić się 10 min niż złodziejom dać kasę za nic |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 06-01-2005
Skąd: Mazury
Model: S-Max
Silnik: ON
Rocznik: 2007
Postów: 467
|
![]()
O kurna czyli moge nie miec tego zaworu na butli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No coz to trzeba bedzie w njgorszym wypadku wyjezdzic gaz i wtedy sie zabrac. Ale obejrze dokladnie butle (mam w kole)moze ten zawor gdzies tam jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Essi Mk 7 CLX `97 Kombi Raven - Red Pepper Essi Mk4 1.3 CL `87 był, ale juz nie ma |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 06-08-2005
Skąd: Warszawa
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 DuraTec
Rocznik: 2008
Postów: 259
|
![]()
Watpię żeby nie było zaworu, raczej to niemożliwe.
Jak instalowałemgaz w fiescie jakieś 5 lat temu to miałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zrób może fotke to ci pokaże. To taka okrągła frezowana gałka i chyba zakręca się w lewo (nie pamiętam)
__________________
"Nic nie ma w życiu bardziej pewnego jak zmiany" |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk4 i Mk5 oczywiście kombi
Silnik: DW10C 140KM i EcoBlue 190KM
Rocznik: 2012.05 i 2021.07
Postów: 2,812
|
![]()
garf78 jezeli masz instalkę trochę ponad rok to zgodnie z przepisami homologacyjnymi musisz mieć elektrozawór już na butli (zresztą jeżeli się nie mylę to chyba od wtedy mówią na to wielozawór bo spełnia kilka zadań - odcina dopływ i odpływ), a więc wyłączasz zapłon i on odcina gaz nic nigdzie nie kręcisz na butli (możesz się upewnić niech ktoś posłucha butlę jak przełączasz go na gaz, tym bardziej jak masz I gen to nawet nie musisz go odpalać, żeby cykały elektrozawory wystarczy zapłon). I jak napisał Rys_32 powoli odkręcasz i wypuścisz gaz. Jak skręcisz solidnie z wyczuciem to warto letnią wodą z bardzo dużą ilością zwykłego mydła sprawdzić szczelność (po prostu namoczyć wszystkie łączenia - jak będzie się pieniło po puszczeniu gazu w parownik to coś nie tak, gaz ucieka).
A filterek musi mieć każdy, inaczej po paru miesiącach parownik straciłby membrany. Należy również raz na jakiś czas spuścicć syf z parownika, u jego podstawy będzie śruba na ogół daje się ją wykręcić ręką.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1996 1,8 TD; Mk2 1997 1,8+BLOS; Mk3 2005 2,0 TDCi |
![]() |
![]() |