![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-11-2005
Skąd: Kielce
Postów: 209
|
![]()
Witam
Poszukiwalem posta o takim zagadnieniu, ale jako ze nie znalazlem to zdecydowalem sie o tym napisac. Jesli takowy post jest to Panow Adminow serdecznie przepraszam. Do rzeczy: Chodzi o wmontowanie przekaznika (10zl +ok 20zl robocizna) ktory odlaczalby pamiec odpowiedzialna za bledy w komputerze przy przelaczeniu silnika na gaz (plus minus). Pytanie brzmi czy to nie szkodzi komputerowi ktory (jak czytalem w postach) musi sie "przyuczac" poprzez specjalna procedure do optymalnej pracy?? Znajomi maja zamontowane takie przekazniki i chwala je sobie. Powodem wymiany jest nieregularne i powolne schodzenie z wyzszych obrotow (podobniez i spalanie spada....) Odnosnie resetow kompa recznie to kumpel poradzil odpiac najpier przewo + i zewrzec nim do minusa na 5s i reset gotowy (sam przewow wiec fizycznie akumulator odciety) prosilbym o wypowiedzenie sie fachowcow na ten temat i czy poprawnym jest taki sposob resetowania komputera??
__________________
Dobro rodzi dobro, zło rodzi zło ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-11-2005
Skąd: Kielce
Postów: 209
|
![]()
Na Pb tez sie tak dziwnie zachowuje. Po dodaniu gazu zatrzyma sie na sekunde np na 4tys obrotow i potem spada 2 sekundy do 1000. Moze to normalne ale sam nie wiem. Wymienie filtr powietrza jak bede mial okazje i sprawdze czy to nie wprowadza jakichs bledow w pracy silnika. Ale z tym przekaznikiem to powinien byc dobry patent tylko nikt sie nie wypowiada na ten temat wiec bazuje tylko na opini kolegi i jego mechanika. Jesli sie nie ma kompa przy gazie (gazowego) to doradza tez zalozenie takiego samego przekaznika do sondy lambda)
__________________
Dobro rodzi dobro, zło rodzi zło ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
nie polecam co chwila odłączanie kompa(reset) w opcji jaką Ci zaproponowano. Nie ma pamięci odpowiedzialnej za same błedy tylko jest wspólna od wszystkiego. Gdyby to miało byc rozwiazanie to producent zrobiłby tak od razu. Ciekawe czy ten mechanik zastosowałby cos takiego np. w Audi, VW, i innych autach(tych nowszych). Zanim odpaliłbyś to najpierw musiałbyś robić adaptacje np.przepustnicy na urządzeniach diagnostycznych i przed odpaleniem laweta do warsztatu ok 200-300zł za adaptacje itp. Wyłączasz sinik i sytuacja się powtarza. No chyba, ze nigdy byś nie gasił silnika(nawet w nocy-praca 24h/na dobe przez wszystkie dni w roku). Uważam, ze to idiotyczny pomysł i mechanik nie ma zielonego pojecia o elektronicznych układach sterujacych w samochodach.
|
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-11-2005
Skąd: Kielce
Postów: 209
|
![]()
Dzieki serdeczne za wyczerpujaca odpowiedz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W takim razie nie bede nic poprawial i zostawie jak jest. Z reguly tak wychodzi ze jak czlowiek chce dobra rzecz naprawic to jeszcze popsuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
pozdrawiam
__________________
Dobro rodzi dobro, zło rodzi zło ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
|
![]()
A ja bym jeszcze zajrzał do krokowca,odpowiada za obroty też na LPG,niestety jak się ma LPG to się brudzi chyba bardziej bo przez niego przechodzi mieszanka gazu z powietrzem,a nie czyste powietrze jak w przypadku PB
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-11-2005
Skąd: Kielce
Postów: 209
|
![]()
Póki co moze lepiej nie bede grzebal, spalanie w normie (na trasie przy delikatnej jezdzie do 100km/h - 9.1l/100) wiec jak sie cos pogorszy spalanie to wtedy pogrzebie. Instalacje mam od czerwca tego roku wiec nie powinno sie tak bardzo zabrudzic ale cholera tam wie (przejechane okolo 15tys) Przypuszczam ze i filterek nalezy sie wymienic (Tomasetto) bo instrukcja kaze co 10tys wymieniac ...
__________________
Dobro rodzi dobro, zło rodzi zło ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
|
![]()
Ale od czyszczenia krokowca nie pogorszy się spalanie,tylko silnik będzie lepiej schodził z obrotów.Pokusił bym się nawet o stwierdzenie że spalanie jeszcze lekko spadnie,może niezauważalnie ale jednak,krokowiec będzie się szybciej zamykał to mniej gazu przez niego wciągnie,ja bym się zastanowił
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 28-11-2005
Skąd: Kielce
Postów: 209
|
![]()
Bede dzisiaj u mechanika w sprawie ogrzewania to go spytam i o silnik krokowy. Jesli mi zrobi i sie poprawi to dam znac na forum.
__________________
Dobro rodzi dobro, zło rodzi zło ... |
![]() |
![]() |