![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Imię: marek
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: wielkopolska
Model: FIESTA
Silnik: 1250 ZETEC S
Rocznik: 1997
Postów: 298
|
![]()
Będe wymieniał tłumik końcowy, warsztaty oferują montaż za darmo i stąd mam pytanko- na co mam zwrócić uwagę - chodzi mi o trwałość tego elementu,oryginał pewno drogi,w tej materii jestem zielony, a zamienniki pewno różnej jakośći- może ktoś z klubowiczów ma jakieś rady w tym temacie.Wiem że pasuje od mazdy-a może także od innego modelu forda coś by dopasował?Proszę o jakieś wskazówki.
Ostatnio edytowane przez marko52 ; 15-02-2014 o 16:43 Powód: dopisanie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-05-2010
Skąd: Ziemia
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 357
|
![]()
tłumik końcowy to kwestia 130zł z obejmą i dwoma wieszakami+ ew. pasta uszczelniająca, wymianę na upartego sam byś zrobił, co do trwałości to kilka zim wytrzymają, niby można tam jakoś zabezpieczać ale przy tej kwocie raczej nie warto sie bawić ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: marek
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: wielkopolska
Model: FIESTA
Silnik: 1250 ZETEC S
Rocznik: 1997
Postów: 298
|
![]()
Dzięki- zobaczę ile sobie zażyczą w warsztacie ,może nie warto samemu się babrać a mam blisko.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-04-2012
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Mk2 / Insignia / Astra II
Silnik: 1.8 TD / 2.0 CDTI / 1.4 16v
Rocznik: 1999 / 2012 / 2004
Postów: 46
|
![]()
Ja bym tam zabezpieczył.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Imię: marek
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: wielkopolska
Model: FIESTA
Silnik: 1250 ZETEC S
Rocznik: 1997
Postów: 298
|
![]()
Tłumik jeszcze cały - zrobiła się dziura obok wylotu tak trochę dalej,chodzi po sportowemu ,ładnie sobie grucha, no i pewno mu przybyło ze 2 konie-jak zaczną szyby drżeć w budynkach a kury przestaną nieś jaja to wymienię ha. dzięki za radę.Pozdrawiam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,349
|
![]()
Przed kilkoma dniami wymieniłem środkowy i końcowy tłumik w Fieście MK5 Zetec 1,25. Kupiłem w dobrej cenie Bosal'a i MTS, uszczelkę grafitową i wieszak na Aledrogo. Śruby przy łączu elastycznym trzeba było ciąć kątówką. Poprzedni właściciel już coś w układzie wymieniał /widać było spawy/ oba tłumiki Fordowskie, ten końcowy fajnie "gadał" ale jak go wyjąłem to rdza z niego wypadała - strasznie zgnity, szczególnie górna część. Teraz silniczek odetchnął, pracuje jakby lżej no i ciszej. Co ciekawe; łącznik elastyczny ORI Ford jest w bd. stanie, nie potargany i środek również w całości. Jutro dłuższy wyjazd, zobaczymy jak się sprawuje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-05-2010
Skąd: Ziemia
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 357
|
![]()
marko52 jesteś w błędzie, dziury w tłumiku osłabiają wydajność i osiągi, to tylko się tak wydaje bo auto jest głośniejsze, ponadto możliwe że wygłuszenie w środku zapycha dodatkowo wydech, ew. jak musisz jeździć to kup poxiline czy taśmę i uszczelnij, przy odrobinie szczęścia na kilka miechów starczy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: marek
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: wielkopolska
Model: FIESTA
Silnik: 1250 ZETEC S
Rocznik: 1997
Postów: 298
|
![]()
Dzięki za radę-tłumik był spawany 2 lata temu przy wlocie od srodkowego - wstawiłem krążek z metalu tak go wzmocniłem , a teraz poprostu bede jeżdził do końca - zaciekawiło mnie tylko to że piszesz o spadku mocy przy dodatkowym wylocie spalin, różne cuda robiłem z 2sladami jeszcze za komuny,wyciągałem elementy z tłumika- głośniej to chodziło lecz zawsze przybywało trochę mocy.pozdrawiam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,349
|
![]()
Kto będzie chciał zakładać nowe to przypomnę kupiłem Bosal'a i MTS. Wszystko idealnie pasuje; wieszaki oraz pasowanie rury końcowego w wylot środkowego, mocowanie na 2 śruby złącza elastycznego. Przed laty zakładałem polski wyrób /firmy nie wspomnę, bo większość je zna/ do Poldka i Fiata 126 - zawsze coś NIE pasowało. Trzeba było sporo kombinować a i nie obeszło się bez palnika.
Po przejechaniu ok. 200 km poza miastem końcówka rury czysta i sucha /to może oznaczać "czyste" spaliny i ogólnie dobry stan silnika/. Wcześniej końcówka czarna. Nie ma przedmuchów przez nieszczelności na łączach i ogólnie jest ciszej. na razie jestem zadowolony, zobaczymy za jakiś czas czy np. nie zaczną tłumiki rdzewieć. To tyle ode mnie w temacie wymiany tłumików w Zetec-s 1,25 Fiesta. Ostatnio edytowane przez damianisko5 ; 10-03-2014 o 08:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-05-2010
Skąd: Ziemia
Model: Ford Fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 357
|
![]()
marko52 nie no masz rację wyciąganie (udrażnianie) tłumika tak, ale dziury już nie
|
![]() |
![]() |