![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-11-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK2 KOMBI GLX
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 59
|
![]()
Witam
Mam nadzieje, ze nie narusze zasad forumGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam maly problemik ze swoim mondeo - 1.8TD z 99 roku, mianowicie zaraz po odpaleniu jak silnik jest jeszcze zimny auto zupelnie nie ma mocy, musi "pochodzic" z 2, 3 min i wtedy wszystko wraca do normy - i nie wiem czy jest to normalne czy nie ?? Dodam tylko ze ogolnie nie mam z nim problemow odpala normalnie w zime, nie bierze oleju, poprostu wszystko jest w normie. Za odpowiedzi z gory dziekuje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,427
|
![]()
u mnie jest tak samo, kolega tez to ma wiec pewnie taka przypadlosc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 18-05-2009
Skąd: Zagórów / Konin / Poznań
Model: Mondeo MK2 HB (GHIA)
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1998
Postów: 699
|
![]()
Ja tak nie mam, wiec to chyba nie przypadłość. A silnik jak jest zimny to pracuje na ssaniu, więc wręcz przeciwnie, powinien chodzić lepiej, a jak nie lepiej to na pewno tak jak na rozgrzanym. Jakie masz obroty po odpaleniu po dłuższym postoju??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
|
![]()
Po odpaleniu po chwili obroty powinny wejść na 1000-1100 obrotów.Auto powinno bez problemu jechać,ale nie zalecam testowania mocy na zimnym silniku.Olej jest gęsty, a turbina jest nim chłodzona i smarowana.Szybko może dokonać żywota.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-11-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK2 KOMBI GLX
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 59
|
![]()
kolego jak pisalem to trwa tylko kilka minut obroty caly czas sa takie same tzn ok 900brr/min rowniez takie mam na rozgrzanym silniku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 18-05-2009
Skąd: Zagórów / Konin / Poznań
Model: Mondeo MK2 HB (GHIA)
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1998
Postów: 699
|
![]()
Wiadomo, że zimnego silnika się nie piłuje, ale moc powinien mieć taką sama jak na rozgrzanym.
Jeśli trwa to tylko kilka minut, to wychodzi na to, że masz osłabiony silnik jak samochód pracuje na ssaniu, a to naprawdę dziwne ;] Ostatnio edytowane przez invi017 ; 05-03-2010 o 19:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-11-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK2 KOMBI GLX
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 59
|
![]()
musze jeszcze tylko dodac ze jakies pol roku temu mialem maly problemik - gasl mi na rozgrzanym silniku, w trakcie jazdy ja tylko wyrzucalem na luz.
i tu bawilem sie troche linka i tym ciegielkami przy pompie co odpowiadaja za wlasciwe wschodzenie na obroty wysokie i schodzenie a niskie, wlasciwie robilem to wg "sam naprawiam" problem gasniecia rozwiazalem, ale teraz w zime zauważylem wlasnie brak mocy zaraz po uruchomieniu. I teraz nie wiem czy szukac pomocy bo jest to nienormalne?? czy poprostu tak to zostawic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 18-05-2009
Skąd: Zagórów / Konin / Poznań
Model: Mondeo MK2 HB (GHIA)
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1998
Postów: 699
|
![]()
a silniczek wspomagający działa? Konkretnie chodzi mi o ten pod aku, który odpowiada za utrzymanie obrotów podczas obciążeń silnika? Podasz dodawania gazu, silniczek ten powinien pociągać linkę i dodawać dodatkową dawkę paliwa - taki jakby wspomagacz.
Sprawdź i daj znać czy działa. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-11-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK2 KOMBI GLX
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 59
|
![]()
tak wiem, ze diesla ogolnie nie wolno katowac na zimno i zawczesnie gasic na rozgrzanym i w sumie zawsze tak robie. A co chodzi o "osłabiony silnik " jak napisales to co to moze znaczyc?? bo ogolnie jezdzilem tez kolegi mondeo w dieslu mk2 i szzcerze nie widze roznicy w mocy (na rozgrzanym silniku)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
|
![]()
Jeżeli odpala bez problemu,podciąga obroty i nie pali jak smok to bym nic nie ruszał.Jak dobrze chodzi to nie należy grzebać i robić sobie problemów.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|