![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
Witam ! ! !
Posiadam Transita 2.5 TD z 94r po lifcie. Chyba konczy mi sie juz TURBINA bo zaczyna pluc olejem do kolektora ssacego. Teraz pytanie co wyjdzie lepiej(w sensie taniej)? Regeneracja TURBA czy przerobka TD na Diesla bez TURBO?Czy biorac kolektor wydechowy z wersji bez turba podpasuje jeden do jeden do mojego,czy reszat ukladu wydechowego zostaje?Rura powietrza z filtra zamiast isc do turba pojdzie bezposrednio do kolektora ssacego. Czy poza tym trzega cos gdzies grzebac,przerabiac?Pompe wtryskowa mam Mechaniczna BOSCHA(ktos przedemna wywalil juz EPICA) czy trzeba bedzie w niej cos regulowac jak juz auto bedzie bez turba? P O Z D R A W I A M ! ! ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
|
![]()
Uzywane turbo,i po sprawie! Regenerowane-to loteria!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
w uzywke sie nie pakuje bo niewiadomo ile pochodzi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Jeżeli weźmiesz turbinę regenerowaną w autoryzowanym warsztacie Garretta, to nie musisz się obawiać o jej trwałość - będzie jak nówka. Reszta to często chiński chłam...
Czy na pewno olej idzie z turbiny? Jeżeli auto nie dymi na niebiesko, to jeszcze bym pojeździł. Wydech raczej nie podejdzie do zwykłego kolektora, kłopot... Sama wymiana kolektora może okazać się porażką - ten kto to robił, wie o czym mówię... Lepiej już chyba zostawić turbinę bez wirnika z otworem ośki zaślepionym śrubą. Kolektor ssący skrócić omijając turbinę. Wtryski trzeba by dać zwykłe, nie od Epica (chyba, że są już te do Boscha) i przeregulować pompę (dawka wtrysku). Osiągi spadną.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-04-2010 o 08:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 12-02-2008
Model: Transit
Silnik: 2.5 TD
Rocznik: 1999
Postów: 35
|
![]()
3 lata temu chcialem zregenerowac oryginalna turbine ale gdy zawiozlem do zakladu zasmiali sie i kazali na zlom wywalic (byla tak wymielona) nowa wowczas kosztowala 1600 zl. Znalazlem tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zregenerowana w dodatku mocniejsza za 1000 zl. Jak do tej pory smiga bez problemu a i mocy przybylo.
Ostatnio edytowane przez skin80 ; 29-04-2010 o 12:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
auto slabnie z dnia na dzien,kopci tylko na czarno od srednich obrotow w gore.
olej wypycha chyba turbo bo olej wylatuje z tej rurki co idzie od turba do kolektora ssacego.Bede to dokladnie sprawdzal w sobote jak sie uda,bo narazie zawalony robota jestem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Gdyby olej szedł z turbiny, to byś miał jasny dym. Czarny dym jest NA PEWNO nie od oleju. Albo rozszczelnił ci się dolot miedzy turbiną i kolektorem, albo - jeżeli nie jest zaślepiony - EGR się zasyfił i się nie domyka. Nie wiem, jak rozwiązano podczas przeróbki problem przepustnicy - może się nie otwierać.
Myślę, że generalnie jest za mało powietrza w stosunku do wielkości wtrysku. W starszawych silnikach zawsze jest trochę oleju w dolocie... Jest oczywiście jakaś możliwość, że to turbina padła i nie spręża, ale wtedy z łożysk leciałoby tyle oleju, że na ulicy miałbyś białą zasłonę dymną jak na wojnie...
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
|
![]()
To nie turbo!....wtryski,ustawienie pompy,[?]moze przepustnica egr[?]jesli nie kopci[jak na wojnie]-,i dmucha to ew.zawór upustowy sprawdż[podcisnienia]Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
koledzy przed chwilka zlapalem za waz powietrza idacy od turbinki i powiem tak - jest masakra - turbo mi lata jakby nie dokrecone bylo ale tylko ta czesc powietrza , ta czesc co mocowana jest na wydechu trzyma sie normalnie.
Jest taka mozliwosc ze sie turbinka poluzowala i trza dokrecic czy raczej juz szrot? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
|
![]()
Jezeli zajdzie taka potrzeba?
Cytat:
zaslepic czy polaczyc oba razem? |
|
![]() |
![]() |