Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-04-2010, 19:47   #1
chuddy22
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie 2.5TD zmiana na BEZ Turba

Witam ! ! !
Posiadam Transita 2.5 TD z 94r po lifcie.
Chyba konczy mi sie juz TURBINA bo zaczyna pluc olejem do kolektora ssacego.
Teraz pytanie co wyjdzie lepiej(w sensie taniej)? Regeneracja TURBA czy przerobka TD na Diesla bez TURBO?Czy biorac kolektor wydechowy z wersji bez turba podpasuje jeden do jeden do mojego,czy reszat ukladu wydechowego zostaje?Rura powietrza z filtra zamiast isc do turba pojdzie bezposrednio do kolektora ssacego.
Czy poza tym trzega cos gdzies grzebac,przerabiac?Pompe wtryskowa mam Mechaniczna BOSCHA(ktos przedemna wywalil juz EPICA) czy trzeba bedzie w niej cos regulowac jak juz auto bedzie bez turba?

P O Z D R A W I A M ! ! !

chuddy22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2010, 21:07   #2
pawcio71
ford::average
 
Avatar pawcio71
 
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

Uzywane turbo,i po sprawie! Regenerowane-to loteria!
pawcio71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2010, 21:12   #3
chuddy22
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

w uzywke sie nie pakuje bo niewiadomo ile pochodzi.
chuddy22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2010, 23:17   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

Jeżeli weźmiesz turbinę regenerowaną w autoryzowanym warsztacie Garretta, to nie musisz się obawiać o jej trwałość - będzie jak nówka. Reszta to często chiński chłam...
Czy na pewno olej idzie z turbiny? Jeżeli auto nie dymi na niebiesko, to jeszcze bym pojeździł.

Wydech raczej nie podejdzie do zwykłego kolektora, kłopot... Sama wymiana kolektora może okazać się porażką - ten kto to robił, wie o czym mówię... Lepiej już chyba zostawić turbinę bez wirnika z otworem ośki zaślepionym śrubą. Kolektor ssący skrócić omijając turbinę. Wtryski trzeba by dać zwykłe, nie od Epica (chyba, że są już te do Boscha) i przeregulować pompę (dawka wtrysku). Osiągi spadną.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-04-2010 o 08:47
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2010, 12:27   #5
skin80
ford::beginner
 
Avatar skin80
 
Zarejestrowany: 12-02-2008
Model: Transit
Silnik: 2.5 TD
Rocznik: 1999
Postów: 35
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

3 lata temu chcialem zregenerowac oryginalna turbine ale gdy zawiozlem do zakladu zasmiali sie i kazali na zlom wywalic (byla tak wymielona) nowa wowczas kosztowala 1600 zl. Znalazlem tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zregenerowana w dodatku mocniejsza za 1000 zl. Jak do tej pory smiga bez problemu a i mocy przybylo.

Ostatnio edytowane przez skin80 ; 29-04-2010 o 12:29
skin80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2010, 21:49   #6
chuddy22
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

auto slabnie z dnia na dzien,kopci tylko na czarno od srednich obrotow w gore.
olej wypycha chyba turbo bo olej wylatuje z tej rurki co idzie od turba do kolektora ssacego.Bede to dokladnie sprawdzal w sobote jak sie uda,bo narazie zawalony robota jestem.
chuddy22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2010, 22:00   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

Gdyby olej szedł z turbiny, to byś miał jasny dym. Czarny dym jest NA PEWNO nie od oleju. Albo rozszczelnił ci się dolot miedzy turbiną i kolektorem, albo - jeżeli nie jest zaślepiony - EGR się zasyfił i się nie domyka. Nie wiem, jak rozwiązano podczas przeróbki problem przepustnicy - może się nie otwierać.
Myślę, że generalnie jest za mało powietrza w stosunku do wielkości wtrysku. W starszawych silnikach zawsze jest trochę oleju w dolocie...

Jest oczywiście jakaś możliwość, że to turbina padła i nie spręża, ale wtedy z łożysk leciałoby tyle oleju, że na ulicy miałbyś białą zasłonę dymną jak na wojnie...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2010, 22:52   #8
pawcio71
ford::average
 
Avatar pawcio71
 
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

To nie turbo!....wtryski,ustawienie pompy,[?]moze przepustnica egr[?]jesli nie kopci[jak na wojnie]-,i dmucha to ew.zawór upustowy sprawdż[podcisnienia]Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawcio71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2010, 11:12   #9
chuddy22
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

koledzy przed chwilka zlapalem za waz powietrza idacy od turbinki i powiem tak - jest masakra - turbo mi lata jakby nie dokrecone bylo ale tylko ta czesc powietrza , ta czesc co mocowana jest na wydechu trzyma sie normalnie.
Jest taka mozliwosc ze sie turbinka poluzowala i trza dokrecic czy raczej juz szrot?
chuddy22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2010, 11:15   #10
chuddy22
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: SRC/NIEMCY
Model: Sharan I
Silnik: 2.8 VR6
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: 2.5TD zmiana na BEZ Turba

Jezeli zajdzie taka potrzeba?

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Lepiej już chyba zostawić turbinę bez wirnika z otworem ośki zaślepionym śrubą.
to co z wezem olejowym od turbinki?
zaslepic czy polaczyc oba razem?
chuddy22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.