![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Witam
Mam fieste 1,8 D z 1997 roku, problem tkwi w odpalaniu (mam nowy akumulator, nowe świece, nowy kabel do świec, wszystkie styki przeczyszczone, przejrzane wszystkie bezpieczniki oraz oczyszczone styki,nowy filtr paliwa plus przewód paliwowy) Totalnie wszystko. Mam pomysł tego typu aby wymienić rozrusznik czy macie jakieś schematy lub opisy jak to zrobić i jakie są wasze opinie na ten temat czy coś to da??. Ps słyszałem opinie od mechaników ze wtryski nie wpływają na rozruch samochodu lecz na takie sprawy jak dymienie, duszenie, zacinanie i zwiększone zużycie paliwa.
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Lublin/Jabłonna
Model: Volvo V40
Silnik: 1.9 DI
Rocznik: 1999
Postów: 167
|
![]()
Wtryski wpływają na rozruch silnika w wielkim stopniu. Jeśli leją, silnik ciężko zapala, po odpaleniu czuć niedopalone paliwo z tlumika. Co do rozrusznika, to tylko widziałem jak znajomy założył rozrusznik od Focusa, kręcił jak wariat. Sprawdź swój rozrusznik, czy dobre szczotki i tulejki. Jeśli masz rozrusznik z przekładnią planetarną, to czyszczenie i jazda. musi lekko kręcić.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
No więc mam pytanie. Dlaczego gdy dwa razy zagrzeje świece (zagrzeje świece cofnę do położenia I i ponownie zagrzeje )odpala od razu ??A gdy tylko raz podgrzeje to ma problem ??
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Lublin/Jabłonna
Model: Volvo V40
Silnik: 1.9 DI
Rocznik: 1999
Postów: 167
|
![]()
O tym grzaniu było już na forum, poszukaj. Grzejąc 2 razy podnosisz temperaturę w komorze wirowej i lżej ma zapalić. Powodem tego może być właśnie lejące wtryski, słabe sprężanie w cylindrach, stare lub niewłaściwe świece (silniki Endura miały krótsze świece, np NGK DP5, starsze D i TD dłuższe, np NGK DP3, ISKRA CW666), powolne kręcenie rozrusznika. Spróbuj może nie grzać świec 2 razy, tylko zagrzej je raz a dokładnie, po zgaśnięciu kontrolki świec poczekaj jeszcze kilka sekund aż cyknie przekaźnik świec. Dopiero wtedy odpalaj. Pomaga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Myślisz ze jakiś wpływ mają świece żarowe ??Mam nowe boscha ale sa cieńsze i dłuższe od tych co były. Właśnie rozrusznik nie robi dużo problemów kręci swobodnie i bez większych problemów. Próbowałem robić tak jak mówisz zagrzać świecę aż do cyknięcia nic nie pomogło :/ Z świecami to tak jak mówię jest wszystko zrobione : gwint w komorze silnika przeczyszczony , świece przeczyszczone, miedziane podkładki, nowy kabel , styki na akumulatorze przeczyszczone, nawet znalazłem instrukcje obsługi i przeczyściłem bezpieczniki odpowiedzialne za rozruch i świece . Nic nie pomogło :/ Czy takie grzanie po dwa razy do puki nie dam go do przeglądu tych wtrysków może coś uszkodzić ?? W sumie jeszcze można mieć wciśnięty gaz i sprzęgło równocześnie ale nie chcę tak robić.
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Lublin/Jabłonna
Model: Volvo V40
Silnik: 1.9 DI
Rocznik: 1999
Postów: 167
|
![]()
To odpalasz bez wciśniętego sprzęgła???????????? To jest obowiązek go wciskać, zawsze przy odpalaniu. Rozrusznik ma lżej kręcić, bo skrzynia jest wtedy odpięta i nie miesza gęstego oleju. Podwójne grzanie niczego nie uszkodzi, poza skróconym żywotem świeczek. Jeśli na wierzchu silnika, deklu zaworów pisze ENDURA DE, to powinieneś mieć świece np NGK DP5, długość części grzejnej 17,5 mm. Jeśli pisze 1.8 DIESEL, to ta długość wynosi 20 mm. Spróbuj potrenować zapalanie bez gazu, z wciśniętym gazem na maxa, z innymi położeniami. Ja zawsze zapalam bez gazu, po podgrzaniu do cyknięcia przekaźnika i pali zawsze od strzała, czy gorąco czy mróz. A może akumulator słaby? Mimo że kręci, to nie ma kopa by odpalić? Dla lżejszego palenia można przyspieszyć zapłon na kole pompy wtryskowej, ale to minimalnie, o tzw. picy kłak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez FrostiGMR ; 02-10-2009 o 18:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Akumulator ma niecały miesiąc :] także nie w tym problem (Bosch 680 A rozruchowa i 72 A), Odpalałem z wciśnietym sprzęgłem ale nie było różnicy dlatego z tego zrezygnowałem a z wciśnietym gazem to nagle dostaje ogromnych obrotów. Mam endure de i świece na pewno mają 17 mm. A w stcyjce nic się nie wyrobi od takiego grzania bo trzeba dać na II później wrócić do I i znowu II. A w czym będzie tkwił problem wtrysków ?? końcówki , ustawienie ?? Może być problem z olejem ?? Bo leje 15 w 40 a zalecany jest 10 W 40
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Łódź
Model: Fiesta MK6, Transit, Focus Mk3 Mondeo Mk4Fl
Silnik: 1.4 TDCI, 2.2 TDCi, 1,6 TDCI, 2.0 TDCI
Rocznik: 08r, 07r, 11r, 11r
Postów: 844
|
![]()
Moja tez ciężko paliła więc wymieniłem akumulator a dzień po wymianie akumulatora nie odpaliła wcale. Pomogła regeneracja rozrusznika (wymiana szczotek i tulejek nie wiem czy komutator też) zapłaciłem za wszystko 150zł. Z tym że sam wyjmowałem i wkładałem rozrusznik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
Czyli zacząć od renowacji rozrusznika czy wtrysków ?? Bo ogólnie wydaje mi się że nie ma z nim problemów (mam na myśli rozrusznik). Ale denerwuje mnie to ze tyle zachodu i dalej nie chce odpalić normalnie nawet w lato ma problemy :/Chyba jedyne co jeszcze moze pozostać co ma wpływ na rozruch to właśnie wtryski, pompa wtryskowa i rozrusznik. Ogólnie moge jeszcze zobaczyć i przeczyścić kable z rozrusznika może na nich są jakieś straty napięcia ??
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Lublin/Jabłonna
Model: Volvo V40
Silnik: 1.9 DI
Rocznik: 1999
Postów: 167
|
![]()
Rozrusznik wyjdzie taniej, i będzie służył długo. koszt wymiany tulejek i szczotek to kilkanaście złotych. Jeśli to nie pomoże, wtedy wtryski - sprawdzenie, ewentualnie wymiana końcówek i ustawienie właściwego ciśnienia. Wtedy musi palić, o ile ma kompresje i właściwie ustawiony zapłon. Jeśli nie masz obycia technicznego, to podjedź do kogoś, kto rozpozna czy rozrusznik kręci dobrze czy wolno. Wciskaj sprzęgło!!! Można minimalnie dodać gazu przy odpalaniu. A tak wogóle to może regulator kąta wtrysku w pompie Ci padł? Powinien tykać przez chwilę po włączeniu zapłonu, sprawdzisz za pomocą drugiej osoby czy coś przy pompie buczy gdy przekręcisz kluczyk na grzanie świec (II).
|
![]() |
![]() |