Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-04-2010, 22:28   #1
Dolar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2010
Model: Transit
Silnik: 2.5 D
Rocznik: 1989
Postów: 29
Domyślnie zawór zwrotny w pompie gdzie jest?

Witam wszystkich mam takie pytanie gdzie znajduję sie zawór zwrotny w pompie paliwowej bosch. Zawór ten odpowiada za cofanie sie paliwa z góry dziekuje za odpowiedź Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dolar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2010, 22:34   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
Domyślnie Odp: zawór zwrotny w pompie gdzie jest?

Nie ma takiego zaworu. Jest elektrozawór paliwa zatrzymujący silnik - z tyłu od strony przegrody, podłączony jest do niego przewód elektryczny. Tłoczek elektrozaworu podczas zamykania jest dociskany samoczynnie do otworku przepływowego i sam się uszczelnia, ale gdy paliwo się cofa w przeciwnym kierunku - nie jest w stanie temu zapobiec. Bez specjalnego klucza raczej nie da się go wykręcić (mimo, że sześciokąt).

Rolę zaworu zwrotnego pełnią zaworki w pompie wstępnej paliwa - po dłuższym przebiegu niestety powoli puszczają paliwo na postoju, podczas pracy jeszcze pompa podaje paliwo. Zamiennik pompy kosztuje ok 100 zł, ale jakość ich jest różna...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-04-2010 o 22:40
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2010, 22:45   #3
Dolar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2010
Model: Transit
Silnik: 2.5 D
Rocznik: 1989
Postów: 29
Domyślnie Odp: zawór zwrotny w pompie gdzie jest?

Tak jak już pisałem nie posiadam pompy wspomagającej, i nigdu jej nie miałem a było wszystko w porządku poł obrotu i chodzi a teraz postoi godzine i kręci i kręci a rano tylko samostart .
Dolar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2010, 22:51   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
Domyślnie Odp: zawór zwrotny w pompie gdzie jest?

Musiał układ się gdzieś rozszczelnić. Szczelny układ wtryskowy nie pozwala się cofać paliwu, bo powstaje podciśnienie. Te nieszczelności są widoczne wtedy gdy masz pompę wstępną, bo w układzie jest nadciśnienie. Bez pompy jest problem, bo paliwo nie wycieka - wchodzi do wewnątrz powietrze, bo jest podciśnienie.
Najbardziej prawdopodobne są nieszczelności na ośkach dźwigni pompy, na filtrze i na końcówkach przewodów.
Zacząłbym od oczyszczenia powierzchni przylegania uszczelki filtra i założenia nowego filtra na czysty olej na uszczelce.
Czy masz świece płomieniową? W kominku na filtrze jest zaworek zwrotny paliwa do świecy (ale nie zawsze), może tam wchodzić powietrze.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-04-2010 o 22:57
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2010, 09:24   #5
Dolar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2010
Model: Transit
Silnik: 2.5 D
Rocznik: 1989
Postów: 29
Domyślnie Odp: zawór zwrotny w pompie gdzie jest?

Filtr jest nowy i prawidłowo załozony. Pompa miała tulejowanie czyli ośki nowe . Wiec zostają przewody ale to mało prawdopodobne.
Dolar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2010, 20:08   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
Domyślnie Odp: zawór zwrotny w pompie gdzie jest?

Ja kiedyś założyłem NOWY filtr i zaczęło się... Okazało się, że kawałek gumy ze starego filtra został w mocowaniu (chyba?) i tam była szczelinka - uszczelka nie przylegała idealnie. Walczyłem z tym pół roku... Po oczyszczeniu szmatą z rozpuszczalnikiem powierzchni przylegania posmarowałem nowy filtr olejem na uszczelce i jak ręką odjął.

Gdzieś musi być nieszczelność.
Można założyć extra zaworek zwrotny...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.