![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-02-2010
Model: Transit
Silnik: 2.5 D
Rocznik: 1989
Postów: 29
|
![]()
Witam wszystkich mam takie pytanie gdzie znajduję sie zawór zwrotny w pompie paliwowej bosch. Zawór ten odpowiada za cofanie sie paliwa z góry dziekuje za odpowiedź Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]()
Nie ma takiego zaworu. Jest elektrozawór paliwa zatrzymujący silnik - z tyłu od strony przegrody, podłączony jest do niego przewód elektryczny. Tłoczek elektrozaworu podczas zamykania jest dociskany samoczynnie do otworku przepływowego i sam się uszczelnia, ale gdy paliwo się cofa w przeciwnym kierunku - nie jest w stanie temu zapobiec. Bez specjalnego klucza raczej nie da się go wykręcić (mimo, że sześciokąt).
Rolę zaworu zwrotnego pełnią zaworki w pompie wstępnej paliwa - po dłuższym przebiegu niestety powoli puszczają paliwo na postoju, podczas pracy jeszcze pompa podaje paliwo. Zamiennik pompy kosztuje ok 100 zł, ale jakość ich jest różna...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-04-2010 o 22:40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-02-2010
Model: Transit
Silnik: 2.5 D
Rocznik: 1989
Postów: 29
|
![]()
Tak jak już pisałem nie posiadam pompy wspomagającej, i nigdu jej nie miałem a było wszystko w porządku poł obrotu i chodzi a teraz postoi godzine i kręci i kręci a rano tylko samostart .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]()
Musiał układ się gdzieś rozszczelnić. Szczelny układ wtryskowy nie pozwala się cofać paliwu, bo powstaje podciśnienie. Te nieszczelności są widoczne wtedy gdy masz pompę wstępną, bo w układzie jest nadciśnienie. Bez pompy jest problem, bo paliwo nie wycieka - wchodzi do wewnątrz powietrze, bo jest podciśnienie.
Najbardziej prawdopodobne są nieszczelności na ośkach dźwigni pompy, na filtrze i na końcówkach przewodów. Zacząłbym od oczyszczenia powierzchni przylegania uszczelki filtra i założenia nowego filtra na czysty olej na uszczelce. Czy masz świece płomieniową? W kominku na filtrze jest zaworek zwrotny paliwa do świecy (ale nie zawsze), może tam wchodzić powietrze.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-04-2010 o 22:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-02-2010
Model: Transit
Silnik: 2.5 D
Rocznik: 1989
Postów: 29
|
![]()
Filtr jest nowy i prawidłowo załozony. Pompa miała tulejowanie czyli ośki nowe . Wiec zostają przewody ale to mało prawdopodobne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,080
|
![]()
Ja kiedyś założyłem NOWY filtr i zaczęło się... Okazało się, że kawałek gumy ze starego filtra został w mocowaniu (chyba?) i tam była szczelinka - uszczelka nie przylegała idealnie. Walczyłem z tym pół roku... Po oczyszczeniu szmatą z rozpuszczalnikiem powierzchni przylegania posmarowałem nowy filtr olejem na uszczelce i jak ręką odjął.
Gdzieś musi być nieszczelność. Można założyć extra zaworek zwrotny...
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |