![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 14-11-2010
Skąd: Trójmiasto
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Duratorq
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
![]()
Witam
Proszę o radę. Jakiś czas temu kupiliśmy benzynowe mondeo. W trakcie oględzin wyszło że sprzęgło bierze "u samej góry" więc uznałem, że trzeba je będzie wymienić bo pewnie właściel zamęczył tarczę. Jednak jeździmy nim już kilka miesięcy, żona przywykła i jej to nie przeszkadza. Mi to jednak nie daje spokoju. Czy da się sprzęgło hydrauliczne wyregulować??? Aby działało normalnie??? Dodam, że sprzęgło nie ślizga się. Z góry dziękuję za rady i pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
|
![]()
sprzęgła hydraulicznego sie nie reguluje, jedynie co to można odpowietrzyć, jak wysoko bierze to pewnie jeden z cylindrów jest trochę mocniej zużyty tzn: jeden jest master cylinder drugi to slave cylinder i to on z regóły jest bardziej zużyty. W passacie z 98 miałem taką samą sytuację nawet jak zmieniłem sprzęgło na nowe to dalej brał dość wysoko a sprzęgło się nie ślizgało, ja bym zostawił tak jak jest, skoro działa to nie ma co panikować.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-03-2012
Skąd: okolice Szczecina
Model: Mondeo MkIV
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 15
|
![]()
dokłanie, ja także polecam Ci poczekać. Jeżeli sytuacja się pogorszy to wtedy reaguj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Xsara Picasso Exclusive
Silnik: 1,8 16V KME Nevo
Rocznik: 2002
Postów: 289
|
![]()
Pytanie jaki jest faktyczny przebieg? Jeśli wrzucisz trójkę i popuścisz lekko pedał sprzęgła i od razu poczujesz szarpanie, to znaczy że sprzęgło ma się świetnie. Jeśli natomiast bez większych szarpnięć auto będzie chciało pojechać to według mnie się ślizga. Inny sposób na trasie jechać na 5 na około 2000 obr. redukcja do czwórki i pedał gazu w podłogę. Jeśli najpierw wzrosną obroty a samochód nie będzie chciał żwawo przyspieszać, to niestety czas zacząć myśleć o sprzęgle.
__________________
![]() "Wszystko co najlepsze jest w ludziach" "Mózg jest jak spadochron, działa jak jest otwarty" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-02-2012
Model: Mondeo MK4 Gold X
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 83
|
![]()
Jak byłem w ASO ze swoim sprzęgłem i zasugerowałem odpowietrzenie to usłyszałem że tego w tym modelu się nie robi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
|
![]()
To jedź do normalnego warsztatu to nie będzie głupich wywodów tylko wjadą na rampę, podniosą i odpowietrzą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
|
![]()
popieram mrk26. W ASO się nie odpowietrza tylko się wymienia "sprzęgło, wysprzęglik i dwumasę i może przy okazji rozrząd jak już Pan furę rozgrzebie u nas". Przyczyna jest oczywista Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-- DanielR |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|