![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 15-09-2015
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 16v Benzyna/Gaz
Rocznik: 2003
Postów: 320
|
![]()
Rok temu miałem robiony remont (cała głowica, uszczelniacze itd, wszystkie pierścienie , rozrząd)
Mechanik wlał 10w40 i taki jaki był przed remontem. Wtedy auto brało z 1l oleju na 500 km. Teraz po remoncie 10k km i nic nie ubyło. Czy mogę wlac teraz 5w40 ? Nic tam nie wymyje z niego? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,208
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
nie polecalbym, gdybys to zrobil tuz po remoncie to ok lecz teraz moga pojawic Ci sie wycieki.
uszczelniacze na wale moga przeciekac, pewnie juz sie ulozyly do walu plus wysoka temperatura i mogly stwardniec, jezeli zostaly zalozone standardowe pierscienie to pewnie juz mogl zebrac sie na nich nagar i moze zaczac brac olej. gdybys sie jednak zdecydowal to musisz porzadnie wyplukac silnik. obudowa rozrzadu moze zaczac sie pocic |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
![]()
Nie wiem czy Ci coś to pomoże ale ja od nowości jeżdżę na 5w30 Motul Power Racing i nic złego się nie dzieje, w drugim mondku zacząłem lać od przebiegu niby 96.000km ile miał na prawdę cholera wie ale nie zdziwiłbym się gdyby wynik wynik był 2x. W bądź razie w jednym i drugim ubytek minimalny. W jednym mam 140.000 w drugim 300.000 albo 500.000. Biorąc pod uwagę że ani pompa ani turbina jeszcze nie była robiona to może faktycznie miał 96.000 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez SrebnaStrzała ; 27-04-2017 o 18:51 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: wojciech
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
![]()
Ale kolega pytał czy może zmienić z 10 w na 5w . Możesz zmienić nic nie powinno się stać tym bardziej po remoncie silnika. Ludzie po większych przebiegach zmieniają na rzadszy. Pytanie tylko czy jest sens i czy chcesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
![]()
5w30 jest jeszcze rzadszy, a w moim starym mondeo wcześniej był lany właśnie 10w40 przynajmniej taka była plakietka na drutach tylko ze tam nie było remontu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: wojciech
Zarejestrowany: 09-03-2013
Skąd: Krosno , Nisko
Model: Smax
Silnik: 2.0 TDCI / 140 KM
Rocznik: 2014
Postów: 2,931
|
![]()
No widzisz jesteś przykładem , że można zmienić i jest ok . Ja też kilka aut wstecz zmieniłem .....a nie. Z 5w40 na 5w30 . inna bajka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale też było ok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 925
|
![]()
Pytanie tylko jaki jest sens takiego zabiegu?
Jeśli silnik pracuje poprawnie to po co ta zmiana?
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
![]()
A no to że zimą ma o wiele łatwiej na oleju 5w40. Uważam że możesz lać bez obaw. Mój lata na 5w30 i oleju bierze symbolicznie.
__________________
CBR 1000RR + MICRON ![]() FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 15-09-2015
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 16v Benzyna/Gaz
Rocznik: 2003
Postów: 320
|
![]()
Jednak pozostane przy 10w40 , skoro silnik nie pobiera oleju ani nic złego się nie dzieje to chyba mu pasuje taki olej.
Chciałbym kupić jednak lepszy olej stąd zwróciłem uwagę na LM 10w40. Widzę , że są też dostępne specjalne oleje z tej firmy do aut zasilanych LPG bądź CNG. Brać więc zwykły 10w40 czy spróbować ten do LPG? Korci mnie zastosować ta płukankę LM do silników przed wymianą , niby mój obecny olej na bagnecie jest czysty. Co o tym sądzicie? |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|