![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-08-2019
Skąd: Bielsko Biała
Model: C max
Silnik: 1.6 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Witam
Samochód Ford Cmax rok 2007 1.6 Tdci 110km przebieg 165tys km niekrecony, dpf na miejscu. Sytuacja z gasnieciem pojazdu wyglądała następująco, pierwszy raz przy prędkości ok 70km/h samochód zgasł i siła rozpędu zjechalem na pobocze, zapaliły się kontrolki Błąd układu ESP, awaria silnika. Samochód nie chciał odpalić dopiero za 4 razem odpalił. Błędy nie pokazywały się na desce. I normalnie śmigało bez problemu, następnego dnia podpięcie pod komputer i pojawiły się następujące błędy P2459 Częstotliwość regeneracji filtra cząstek - błąd stały, P0335 Obwód czujnika A pozycja wału korbowego - nieciagly P0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki - nieciagly Spec powiedział że czujnik wału odpowiada za główne dostarczanie informacji do komputera, usunął błędy i wziął 50zl Po ok tygodniu druga sytuacja wystąpiła na A4 najpierw zaczęło poszarpywac, z opóźnieniem regowalo na pedał gazu, były delikatne zaniku mocy, przy prędkości 130km/h zgasło i siłą rozpędu odpaliło, wyskoczył te same błędy na desce, po zgaszeniu znów wszystko zniknęło i auto odpaliło normalnie jeździło. Wróciłem do domu i podjechalem do lepszego elektromechanika który dał mi taki wydruk Jak w załączniku i powiedział, że jest to trudny temat do zdiagnozowania i on może wymieniać to metodą prób i błędów.... Czy jest jakiś specjalista ktiry da jakiś konkretny trop?? W pierwszej kolejności wymienię czujnik położenia wału korbowego??? Dodam jeszcze, że w okolicach wtryskow gromadzi się trope ropy z olejem, mialem się za to zabrać i uszczelnic ale w pierwszej kolejności wolę pozbyć się tych błędów |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 07-01-2013
Skąd: Biskupów
Model: Grand C-MAX
Silnik: 2.0 Duratorq CR TC (136PS) - DW10C
Rocznik: 2011
Postów: 72
|
![]()
ESP mogło ci wyskoczyć podczas jazdy jak było zgaszone auto albo przy próbie odpalenia siła pędu. Wyskakuje też czasami przy tej sytuacji błąd absu i może też układu wspomagania. Mechanik nie sprawdził ile jest różnicy ciśnienia na DPFie? Ewentualnie procent jego zapełnienia.
Edit:niech ci spróbuję włączyć statyczne odpalenie dpfu jak będzie chciał z 200zl to weź kabelek kup i sam spróbuj wypalić. Kabel ci zostanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez Arturroant ; 27-08-2019 o 16:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-08-2019
Skąd: Bielsko Biała
Model: C max
Silnik: 1.6 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Dzięki, za odpowiedź, a czy możliwe, że skończył się płyn do dpf i dlatego nie chce go wypalić?
Próbowałem go wypalić na trasie na A4 ale przy wysokich obrotach i dużej prędkości właśnie działy się takie cuda, że auto gaslo, wyskoczyły te błędy, dziwnie regowalo na pedał gazu i szarpalo i przegrywalo i triche się przestraszyłem..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 12-04-2015
Skąd: Kielce
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0L Duratec-HE PFI 145KM
Rocznik: 2006
Postów: 378
|
![]()
ESP błyska też przy uwalonych wtryskach
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
|
![]() Cytat:
obstawiam że po tym zabiegu większość błędów związanych z silnikiem samoistnie ustąpi. W TDI PD jak padają pompowtryski też sypie błędami (czujniki położenia wału, wałków, przepływka EGR, wszystko) i zapala wszystko co możliwe na desce włącznie z ABS/ESP itp. Pół auta wymienisz a winowajcą była jedna pompka za 250zł... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 16-08-2019
Skąd: Bielsko Biała
Model: C max
Silnik: 1.6 Tdci
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Dzięki za uwagi!
Dziś pojechałem do mechanika który specjalizuje się tylko w Silnikach Peugeot/Citroen/Ford po samej rozmowie widać, że gość ma ogromną wiedzę i zna wszystkie bolaczki tych silników, czujnik położenia wału wymienił w 20min, wypalił komputerowo dpf wszystkie błędy zniknęły, co do dpf to mówił że problem może wracać bo auto jeździ często po mieście... Odnośnie ropy wokół wtryskow uszkodzony jest przelew na 3 wtrysku, będę się umawial na naprawę tego. Napisze za parę dni jak zachowuje się samochód po tych naprawach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-11-2021
Model: Focus MK2 Kombi
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
![]()
Czy wymiana czujnika pomogła na objawy o których pisałeś?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-05-2009
Model: Ford C-Max I lift
Silnik: 1.6 TDCI 80kw
Rocznik: 200?
Postów: 203
|
![]()
Mam identyczną sytuację. Wymieniłem akumulator, żeby wyeliminować inne błędy.
Wymiana tego czujnika pomogła czy czując czegoś jeszcze? |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|