![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-01-2008
Postów: 6
|
![]()
Witam rozsypał mi się tylny most i nie wiem jakiego teraz szukać jakie są różnice między mostami. Mój Transit to 2.5d max długi raz podwyższony wersja osobowa rok 97. Z góry dzięki za info!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
![]()
B-3,91 / n-4,11 / l-4,56 / g-4,63 / j-5,14 / k-5,83 / m-4,18
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,074
|
![]()
Generalnie - oprócz różnicy w przełożeniach które podał Ziemek - były dwa różne konstrukcyjnie mosty:
- tzw Timken lub typ H lub typ 34, pięć szpilek na piaście koła, - tzw wzmocniony Salisbury lub typ G, sześć szpilek na piaście, produkowany w dwóch odmianach pod koła pojedyncze (typ 51A i 51) i w dwóch pod bliźniaki (typ 53 i 52). Typ 51 zastąpił w 1992 r typ 51A - zamiast łożyskowania piasty na dwóch ukośnych łożyskach tocznych, ułożyskowano ją na jednym dwurzędowym łożysku kulkowym (podobnie jak w typie 34). W początkowych latach był jeszcze Salisbury standard (niewzmocniony typ 32). Niektóre wartości przełożeń są wspólne dla obu typów. Timken jest wygodny w naprawie, bo pokrywa stanowi całość z główką przekładni głównej, odkręca się ją od strony wału i wyjmuje całość (po wyjęciu półosi) z pochwy. Nie musisz przy wymianie demontować całego mostu (wiadomo: resory, linki hamulca, przewody hydrauliczne, ewent. ABS) - więc jest to wygodne. W przypadku Salisbury musisz przy wymianie przekładni zdjąć cały most z auta i w praktyce nie ma sensu przekładać środka z mostu do mostu - wymieniasz cały most... Sądząc po nadwoziu i roczniku masz most wzmocniony Salisbury typ 51. Ale nie na 100%... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-08-2010 o 17:06 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 05-01-2008
Postów: 6
|
![]()
Dzięki panowie za podpowiedzi. Jutro wyjmuje most i zobaczę co i jak. Mechanik mówi, że to mogła się urwać półoś. Zobaczymy co się okaże, miejmy nadzieję, że koszty naprawy nie będą duże.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|