![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
|
![]()
Witam
Niezłą jazdę mi dzisiaj odwalił tranzystor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Otóż jadę sobie autostradą ok 110/h a tu nagle szarpnięcie i odcięcie prądu, zaświeciły się kontrolki na desce, po czym wrócił do normalnej pracy... No to pobocze i czaję co jest grane. Wolne obroty i znowu przygasanie silnika i kontrolki na desce świrują... Po kilkanastu sekundach się uspokoiło ale wyświetlacz kilometrów widzę dziwnie mruga.... Zrestartowałem silnik i wszystko wróciło do normy i dojechałem normalnie do domu 60km...Zauważyłem że licznik się skasował do zera... Czy to coś z prądem sie popierniczyło czy to też może być kaprys EGR-a który mam do wymiany ??? Możecie pomóc w temacie o co kaman ? Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Licznik chyba dziennego przebiegu się skasował, podstawowy to raczej niemożliwe.
Sprawdziłbym połączenia klem i przewodów prądowych do masy, bardzo możliwe, że akumulator jest kaput. Warto sprawdzić wtyk na płycie zegarów i czystość płyty - na lutach pojawiają się z czasem wykwity tlenków cyny, wędrujące do sąsiednich ścieżek; układ jest cyfrowy, reaguje na najmniejsze zwarcia i upływności. Ja tak miałem, ale silnik pracował normalnie, natomiast tablica zegarów żyła własnym życiem... Pomogło przemycie spirytusem z ligninką płyty od tyłu (trzeba ją wyciągnąć).
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-05-2010 o 13:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
|
![]()
Dziękuję Wojtku
Ciekawe to o czym piszesz aczkolwiek akumulator nie sprawia mi żadnych kłopotów, zawsze odpala bez problemów nawet po dłuższym używaniu radia i kilkanaście/dzisiąt razy centralny zamek w nocy+mróz itp... Myśałem że to EGR bo coraz bardziej daje o sobie znać-coraz gorzej się wkręca do 2tys obrotów... Kiedyś pytałem też bo miałem i mam nadal czasami dziwny objaw spadania-falowania obrotów i może to ma coś wspólnego z tym zgaśnięciem... może... Rozumiem że te zabrudzone styki powodują zwarcie stąd silnik zgasł w trakcie jazdy po czym załapał ponownie zanim zatrzymałem się... No dziwne... Czyli muszę wykręcić licznik i płyta jest z tyłu tak? Sorry jestem zielony w temacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzięki Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Generalnie wiadomo, że przy zbyt dużych zmianach napięcia w instalacji auta ECU i cała pozostała elektronika wariuje i WSZYSTKO może się zdarzyć. Ale kiedy u mnie wariowała tablica zegarów - licznik, obrotomierz, prędkościomierz, lampki kontrolne itd robiły co chciały - silnik nie gasł... No i okazało się,że płytka jest z tyłu pełna wykwitów z tlenku cyny. Czyli nie zmiany napięcia były winne... Natomiast u ciebie bardziej bym podejrzewał zmiany napięcia. Akumulator - mimo, że w największe mrozy odpalał u mnie super - musiałem zmienić, bo zaczęło się powtarzać zjawisko nie wchodzenia na obroty i brak reakcji na pedał gazu po odpaleniu CIEPŁEGO silnika. Tak więc nie sugeruj się, że kręci dobrze - jeżeli ma już kilka lat, trzeba być... podejrzliwym. Po założeniu nowego aku wszystko wróciło do normy. Może też być, że regulator źle działa i akumulator jest przeładowywany - napięcie jest za wysokie. Dobrze byś zrobił mierząc napięcie ładowania na średnich obrotach - z włączonymi i wyłączonymi odbiornikami prądu (np światła drogowe, dmuchawa na full).
Dopiero, kiedy stwierdzisz prawidłowe ładowanie i prawidłowy stan naładowania akumulatora, można się zajmować płytką zegarów i innymi rzeczami... Zła praca EGR-a mogłaby powodować kłopoty z wkręcaniem się silnika na obroty, ale nie wariowanie elektryki i tego co opisujesz...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-05-2010 o 23:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
|
![]()
Dziękuję bardzo za oświecenie
Powoli będę drążył i może dojdę co mu dolega... Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
|
![]()
Witam
Oczekując na kolejkę do mechaniora jazda z prądami dopadła mnie znowu na autostradzie ale teraz w oklicznościach takich: Jadę sobie tak z 80-90/h i przede mną wlecze się jakiś koleś...Ja mu długimi blinduję a tu odcina znowu zapłon, no to sprzęgiełko i ratujęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I wszystko jasne.... Podjechałem pod dom, zgasiłem radio, dmuchawę, i blinduję znowu długimi a silnik zmula na obrotach... Czy to ten nieszczęsny regulator czy coś poważniejszego z prądami? Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Gdzieś na prądowych przewodach masz zły kontakt - pobranie dużego prądu skutkuje takim spadkiem napięcia, że ECU wariuje...
Może to być zły kontakt na przewodzie prądowym idącym od aku do przekaźnika głównego R1 (w skrzynce aku) i dalej do skrzynek bezpieczników. Nie mam schematu Transitów po 1996r., ale sprawdziłbym przekaźniki w skrzynce w komorze silnika, zwłaszcza przekaźnik modułu sterowania (RGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wiele przekaźników jest takich samych, można je miejscami zamienić na próbę. Zajrzyj pod skrzynkę bezpieczników w komorze silnika czy jakieś przewody (łączówki) nie zaśniedziały lub się obluzowały. W przedziale pasażerskim raczej takie rzeczy się nie dzieją, jest tam czyściej... W komorze silnika jest wilgoć i gorąco, łatwiej o korozję styków. Na próbę pożyczyłbym od kogoś akumulator i zobaczył co się dzieje na innym. Przy sprawnym akumulatorze miganie światłami nie spowoduje takiego spadku napięcia na nim, ze ECU zeświruje. Tak więc - jeżeli regulator ładuje dobrym prądem sprawny akumulator (ok. 14,4V pod obciążeniem na średnich obrotach) - przyczyna leży poza obrębem zespołu aku-alternator... Jeżeli akumulator jest niedoładowany (bo sam z siebie jest do d--py lub alternator nie ładuje prawidłowo) - to mogą być objawy jak opisujesz. Masz miernik napięcia? Mierzyłeś napięcia na akumulatorze na postoju i podczas pracy pod obciążeniem?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-05-2010 o 13:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
|
![]()
Wojtekjanus
Wielkie dzięki Oczekuję nadal na elektro speca bo ja za bardzo nie kumam o co chodzi z prądami. Odpinałem przekazniki, czyściłem styki ale nie pomogło. Nie próbowałem odpinać aku bo nie mam kodu do radia więc pewnie się zakoduje prawda? Poczekam jak przyjedzie elekro-man i zobaczymy. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Tak, zły kontakt na klemie to częsta przyczyna - częściej z tytułu zaśniedzenia klemy niż niedokręcenia.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-05-2010 o 09:00 |
![]() |
![]() |