Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-05-2010, 12:24   #1
tomileejones
ford::average
 
Avatar tomileejones
 
Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
Domyślnie Odcięło prąd, silnik sgasł....

Witam
Niezłą jazdę mi dzisiaj odwalił tranzystor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Otóż jadę sobie autostradą ok 110/h a tu nagle szarpnięcie i odcięcie prądu, zaświeciły się kontrolki na desce, po czym wrócił do normalnej pracy... No to pobocze i czaję co jest grane. Wolne obroty i znowu przygasanie silnika i kontrolki na desce świrują... Po kilkanastu sekundach się uspokoiło ale wyświetlacz kilometrów widzę dziwnie mruga.... Zrestartowałem silnik i wszystko wróciło do normy i dojechałem normalnie do domu 60km...Zauważyłem że licznik się skasował do zera... Czy to coś z prądem sie popierniczyło czy to też może być kaprys EGR-a który mam do wymiany ??? Możecie pomóc w temacie o co kaman ?
Pozdrawiam

tomileejones jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2010, 13:19   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Licznik chyba dziennego przebiegu się skasował, podstawowy to raczej niemożliwe.
Sprawdziłbym połączenia klem i przewodów prądowych do masy, bardzo możliwe, że akumulator jest kaput.
Warto sprawdzić wtyk na płycie zegarów i czystość płyty - na lutach pojawiają się z czasem wykwity tlenków cyny, wędrujące do sąsiednich ścieżek; układ jest cyfrowy, reaguje na najmniejsze zwarcia i upływności. Ja tak miałem, ale silnik pracował normalnie, natomiast tablica zegarów żyła własnym życiem... Pomogło przemycie spirytusem z ligninką płyty od tyłu (trzeba ją wyciągnąć).
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-05-2010 o 13:24
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2010, 21:47   #3
tomileejones
ford::average
 
Avatar tomileejones
 
Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Dziękuję Wojtku
Ciekawe to o czym piszesz aczkolwiek akumulator nie sprawia mi żadnych kłopotów, zawsze odpala bez problemów nawet po dłuższym używaniu radia i kilkanaście/dzisiąt razy centralny zamek w nocy+mróz itp...
Myśałem że to EGR bo coraz bardziej daje o sobie znać-coraz gorzej się wkręca do 2tys obrotów... Kiedyś pytałem też bo miałem i mam nadal czasami dziwny objaw spadania-falowania obrotów i może to ma coś wspólnego z tym zgaśnięciem... może...
Rozumiem że te zabrudzone styki powodują zwarcie stąd silnik zgasł w trakcie jazdy po czym załapał ponownie zanim zatrzymałem się... No dziwne...
Czyli muszę wykręcić licznik i płyta jest z tyłu tak?
Sorry jestem zielony w temacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki
Pozdrawiam
tomileejones jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2010, 22:53   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Generalnie wiadomo, że przy zbyt dużych zmianach napięcia w instalacji auta ECU i cała pozostała elektronika wariuje i WSZYSTKO może się zdarzyć. Ale kiedy u mnie wariowała tablica zegarów - licznik, obrotomierz, prędkościomierz, lampki kontrolne itd robiły co chciały - silnik nie gasł... No i okazało się,że płytka jest z tyłu pełna wykwitów z tlenku cyny. Czyli nie zmiany napięcia były winne... Natomiast u ciebie bardziej bym podejrzewał zmiany napięcia. Akumulator - mimo, że w największe mrozy odpalał u mnie super - musiałem zmienić, bo zaczęło się powtarzać zjawisko nie wchodzenia na obroty i brak reakcji na pedał gazu po odpaleniu CIEPŁEGO silnika. Tak więc nie sugeruj się, że kręci dobrze - jeżeli ma już kilka lat, trzeba być... podejrzliwym. Po założeniu nowego aku wszystko wróciło do normy. Może też być, że regulator źle działa i akumulator jest przeładowywany - napięcie jest za wysokie. Dobrze byś zrobił mierząc napięcie ładowania na średnich obrotach - z włączonymi i wyłączonymi odbiornikami prądu (np światła drogowe, dmuchawa na full).
Dopiero, kiedy stwierdzisz prawidłowe ładowanie i prawidłowy stan naładowania akumulatora, można się zajmować płytką zegarów i innymi rzeczami...
Zła praca EGR-a mogłaby powodować kłopoty z wkręcaniem się silnika na obroty, ale nie wariowanie elektryki i tego co opisujesz...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-05-2010 o 23:05
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2010, 01:55   #5
tomileejones
ford::average
 
Avatar tomileejones
 
Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Dziękuję bardzo za oświecenie
Powoli będę drążył i może dojdę co mu dolega...
Pozdrawiam
tomileejones jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2010, 09:59   #6
tomileejones
ford::average
 
Avatar tomileejones
 
Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Witam
Oczekując na kolejkę do mechaniora jazda z prądami dopadła mnie znowu na autostradzie ale teraz w oklicznościach takich:
Jadę sobie tak z 80-90/h i przede mną wlecze się jakiś koleś...Ja mu długimi blinduję a tu odcina znowu zapłon, no to sprzęgiełko i ratujęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I wszystko jasne.... Podjechałem pod dom, zgasiłem radio, dmuchawę, i blinduję znowu długimi a silnik zmula na obrotach...
Czy to ten nieszczęsny regulator czy coś poważniejszego z prądami?
Pozdrawiam
tomileejones jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2010, 13:31   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Gdzieś na prądowych przewodach masz zły kontakt - pobranie dużego prądu skutkuje takim spadkiem napięcia, że ECU wariuje...
Może to być zły kontakt na przewodzie prądowym idącym od aku do przekaźnika głównego R1 (w skrzynce aku) i dalej do skrzynek bezpieczników.
Nie mam schematu Transitów po 1996r., ale sprawdziłbym przekaźniki w skrzynce w komorze silnika, zwłaszcza przekaźnik modułu sterowania (RGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Wiele przekaźników jest takich samych, można je miejscami zamienić na próbę.
Zajrzyj pod skrzynkę bezpieczników w komorze silnika czy jakieś przewody (łączówki) nie zaśniedziały lub się obluzowały. W przedziale pasażerskim raczej takie rzeczy się nie dzieją, jest tam czyściej... W komorze silnika jest wilgoć i gorąco, łatwiej o korozję styków.

Na próbę pożyczyłbym od kogoś akumulator i zobaczył co się dzieje na innym.

Przy sprawnym akumulatorze miganie światłami nie spowoduje takiego spadku napięcia na nim, ze ECU zeświruje. Tak więc - jeżeli regulator ładuje dobrym prądem sprawny akumulator (ok. 14,4V pod obciążeniem na średnich obrotach) - przyczyna leży poza obrębem zespołu aku-alternator...
Jeżeli akumulator jest niedoładowany (bo sam z siebie jest do d--py lub alternator nie ładuje prawidłowo) - to mogą być objawy jak opisujesz.

Masz miernik napięcia? Mierzyłeś napięcia na akumulatorze na postoju i podczas pracy pod obciążeniem?
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-05-2010 o 13:41
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2010, 23:00   #8
tomileejones
ford::average
 
Avatar tomileejones
 
Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Wojtekjanus

Wielkie dzięki
Oczekuję nadal na elektro speca bo ja za bardzo nie kumam o co chodzi z prądami. Odpinałem przekazniki, czyściłem styki ale nie pomogło. Nie próbowałem odpinać aku bo nie mam kodu do radia więc pewnie się zakoduje prawda?
Poczekam jak przyjedzie elekro-man i zobaczymy.
Pozdrawiam
tomileejones jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2010, 00:40   #9
tomileejones
ford::average
 
Avatar tomileejones
 
Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: KENT/UK
Model: Transit mk7
Silnik: 2.2 TDCI/powerbox by dieselexpress.co.uk
Rocznik: 2006
Postów: 157
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czy powodem mogła być luzna klema na aku? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tomileejones jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-05-2010, 08:50   #10
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Odcięło prąd, silnik sgasł....

Tak, zły kontakt na klemie to częsta przyczyna - częściej z tytułu zaśniedzenia klemy niż niedokręcenia.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 18-05-2010 o 09:00
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.