Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-06-2011, 10:34   #1
K300
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 24-04-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Na biegu kołem idzie obracać a przy zmianie biegów słychać i czuć stuk

Jak w Temacie , wydaje mi się że problem ten się nasila
otóż miałem samochód na podnośniku na 1rwszym biegu ,kołem szło obracać jakieś 10cm w lewo i prawo... oba koła mają to samo
przy jeździe zmieniając każdorazowo bieg słychać stuk , szarpnięcie ,,,

jak narazie został sprawdzone zawieszenie silnika oraz skrzyni biegów ale tam wszystko w normie
wymienione zostały także tuleje wachaczy
a teraz jeszcze do wymiany mam jedną końcówkę drążka kierowniczego

,,, czy to może być wina sprzęgła ? sama tarcza jest raczej ok, nic się nie ślizga
czy ktoś spotkał się z takimi objawami , co to może być

proszę o jakieś sugestie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

K300 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2011, 10:54   #2
mouzes
ford::advanced
 
Avatar mouzes
 
Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Łódź
Model: 525, Smart 600 turbo brabus
Silnik: 2,5l. m51b25, 600ccm turbo75KM
Rocznik: 1995, 1999
Postów: 341
Domyślnie Odp: Na biegu kołem idzie obracać a przy zmianie biegów słychać i czuć stuk

na tym podnośniku to oba koła napędowe w górze czy tylko jedno? Czy podczas normalnej jazdy słychać stuki w ukłądzie napędowym przy ruszaniu/zmianie biegów ?
mouzes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2011, 11:30   #3
K300
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 24-04-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Na biegu kołem idzie obracać a przy zmianie biegów słychać i czuć stuk

Tylko jedno koło w górze , podnośnik standardowy mam tylko ,
Tak przy jedzie i zmianie biegu w momencie puszczenia sprzęgła (przy zasprzęglaniu ) słychać stuk i czuć szarpnięcie , jest tak przy każdym biegu ,(ale jak bardzo powoli puszcza się sprzęgło taki efekt nie występuje )
to samo przy ruszaniu 1rwszy bieg puszczam trochę szybciej sprzęgło jest stuk
A jak to jest z tym luzem na kołach , czy to normalne ? zawsze jak podjeżdżam do domu trzymam nogę na hamulcu następnie gaszę silnik włączam 1 bieg puszczam hamulec to samochód delikatnie kawałek się skula
..............
Acha stuk i szarpnięcie również występuje gdy jadę i hamuję silnikiem następnie mocno dodam gazu pojawia sie stuk

Ostatnio edytowane przez K300 ; 27-06-2011 o 12:54
K300 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2011, 16:33   #4
Simson
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: W-wa
Model: MK7 Escort kombi GHiA
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 261
Domyślnie Odp: Na biegu kołem idzie obracać a przy zmianie biegów słychać i czuć stuk

Cytat:
Napisał K300 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak to jest z tym luzem na kołach , czy to normalne ? zawsze jak podjeżdżam do domu trzymam nogę na hamulcu następnie gaszę silnik włączam 1 bieg puszczam hamulec to samochód delikatnie kawałek się skula
..............
Acha stuk i szarpnięcie również występuje gdy jadę i hamuję silnikiem następnie mocno dodam gazu pojawia sie stuk
jest to w 100% normalne.
Stuk może być powodowany np. luzem na krzyżakach
Simson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2011, 20:24   #5
K300
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 24-04-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Odp: Na biegu kołem idzie obracać a przy zmianie biegów słychać i czuć stuk

Czyli tan krzyżak jest elementem przegubu wewnętrznego,
Czy wymiana samego krzyżaka jest opłacalna czy trzeba też liczyć jakieś dodatkowe części np łożyska.
z tego co rozumiem krzyżaki w przegubie wewnętrznym są 2 lewy i prawy ?
czy jazda z takim stukającym czymś nie zaszkodzi na dłuższą metę
... i jeszcze jedno pytanie czy w warunkach domowych da radę to wymienić,i czy jak wyjmę przegub to tam jest olej ?

jeśli gdzieś się mylę to proszę mnie poprawić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
K300 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.