Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-10-2007, 10:20   #1
mirekb32l
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 30-10-2007
Postów: 8
Domyślnie Który bezpiecznik

Proszę powiedzcie Który bezpiecznik decyduje o oświetkeniu tablicy rozdzielczej w Ford Fiesta 1.3 kat 1994r.
Mam schemat ale po niemiecku a to nijak odczytać.
Jak naprawić "LATANIE" gałki biegów we wszystkie strony, jak ją usztywnik, żeby kierowała na pozycje biegów.
Pozdrawiam

mirekb32l jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2007, 16:46   #2
stasiek49
ford::expert
 
Avatar stasiek49
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
Domyślnie

mirekb32l, bezpiecznik nr.17 zabezpiecza on takrze światło stop,dla gałki jedyny ratunek to wymiana na inną,jest to cały lewarek z drążkiemi drążkiem usztywniającym,będzie to tniej niż zkup i wymiana zpadek,sprężyn lewarka,na szrocie to koszt około 30zł.
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW
stasiek49 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2007, 19:33   #3
mirekb32l
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 30-10-2007
Postów: 8
Domyślnie

Dzięki ale to chyba coś gorzej z tym bezbiecznikiem 17 bo światło stopu jest
Dzięki za info jak sprawdzę to ci opowiem
Pozdrawiam
Mirekb32l
mirekb32l jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2007, 19:52   #4
stasiek49
ford::expert
 
Avatar stasiek49
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
Domyślnie

to jest przerwa na kablu lub połączeniu licznika
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW
stasiek49 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2007, 20:21   #5
mirekb32l
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 30-10-2007
Postów: 8
Domyślnie

Myślisz że może być przerwa na kablu łączącym oświetlenie zegarów?
Jeszcze nie sprawdziłem tego bezpiecznika, czy moze być taka sytuacja że w moim aucie oświetlenie zegarów jest na tym bezpieczniku a światło stopu na innym?
W książce od Forda pisze o bezpieczniku nr 17 - Bremsleuchten, Warnleuchten, Tank- u. Temperaturanzeigen
Widzę że posiadasz sporą wiedze na te tematy, poproszę Cie więc o dwie rady:
Czy kosztowne jest "uszczelnienie" bolca wybieraka skrzyni-bo troche rzyga oliwą, czy trzeba ją zdejmować?W oplach bolec jest na górze i oliwa nie wycieknie sama.
I drugie pytanie:
Jeżeli zauważamy nieduży luz w kierownicy i drgania kierownicy przy hamowaniu to jakich elementów wymiany należy się spodziewać?
PS Fiestę 1.3 kupiłem niedawno żonie na naukę jazdy, zawsze jeździłem Oplami lub VW i szczerze z takimi rzeczami nie miałem problemów.
Dzięki z góry za rzeczowe rady.
Pozdrawiam
mirekb32l
mirekb32l jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2007, 20:38   #6
stasiek49
ford::expert
 
Avatar stasiek49
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
Domyślnie

uszczelnienie wybieraka nie jest kosztowne ,uszczelniacz około 20 zł.w serwisie,trzeba mieć stary na wzór są 2 rodzaje,treba rozłączyć lewarek z wybierakim,skrzyni nie trzeba zdejmować, drgania kierownicy przy hamowaniu to często objaw krzywych tarcz hamulcowych

[ Dodano: 30-10-2007, 21:41 ]
co do bespieczbników to może tak być lub ktoś to zmienił
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW
stasiek49 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2007, 20:45   #7
mirekb32l
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 30-10-2007
Postów: 8
Domyślnie

Wiesz jestem pod wrażeniem bo sprzedawca powiedział ze tarcze są cienkie i trzeba było by wymienić, powiedz prosze jeszcze coś na temat luzów w kierownicy czy to koncówki drążków czy cała maglownica nie daj Boże. Samochód za nieduże pieniądze ale wolę jeździć bezpiecznie.I nie chcę zeby mi mechanik wymyślał.
Bardzo Ci dziękuje za dotychczasowe odpoweidzi
Pozdrawiam
mirekb32l
mirekb32l jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2007, 21:34   #8
stasiek49
ford::expert
 
Avatar stasiek49
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
Domyślnie

wymienia się końcówki to one dostają luzu,maglownica zostaje na miejscu,jest jeszcze krzyżak ale rzadko wysiada,łączy on kolumne kierownicy z maglownicą jest zaraz przy maglownicy
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW
stasiek49 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2007, 22:50   #9
jackrzec
ford::advanced
 
Avatar jackrzec
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 01-03-2006
Skąd: Stargard
Model: Focus Mk3
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 209
Domyślnie

Cytat:
Napisał stasiek49
,jest jeszcze krzyżak ale rzadko wysiada
To akurat nie jest prawdą - po tylu latach krzyżaki we fieście padają jak przysłowiowe muchy - jedynie jeśli jest wspomaganie, to krzyżak jest inny ale i dłużej wytrzymuje
__________________
Ford Fiesta Mk7`12 Silnik:1.25/82KM
Ford Focus Mk3`11 Silnik:1.6/150KM
FiestaKlubPolska
jackrzec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2007, 16:08   #10
stasiek49
ford::expert
 
Avatar stasiek49
 
Zarejestrowany: 14-03-2006
Skąd: ZAWIERCIE
Model: MK 3.5 MK5
Silnik: 1,1i 1.8TDDI
Rocznik: 1995 2002
Postów: 3,278
Domyślnie

jackrzec, to ty masz pecha do krzyżaków jak ci padają jak muchy
__________________
stasiek49 nie udzielam porad na PW
stasiek49 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.