![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-12-2009
Model: Ford Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1995
Postów: 104
|
![]()
Witam,
Mój problem polega na tym że nie jeden z cylindrów nie chodzi, zaraz po odpaleniu samochodu wszystko wydaje się być ok, jednak po chwili przestaje działać ten cylinder do którego idzie najdłuższy z kabli, dodam że kable świece były wymieniane 13 tyś. km temu ba oryginalne, delikatnie syczy lewe powietrze w okolicy listwy wtryskiwaczy, a do okola świecy znajduję się trochę oleju. jaki może być tego powód ? co trzeba sprawdzić żeby to naprawić ? pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
![]()
Skoro dookoła świecy jest olej to znaczy że najprawdopodobnie spala ci olej. Pewnie puściły pierścienie na tym cylindrze. Sprawdź świece na uszkodzonym cylindrze jeśli będzie "zapaćkana" olejem to znaczy że pierścienie.
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
|
![]() Cytat:
kuba143 to że wymieniane 13 tyś temu to wcale nie znaczy że nie padł kabel lub świeca na tym cylindrze,weż na początek sprawdz czy wogóle ma iskrę na tej świecy,zlikwiduj wyciek oleju z pod pokrywy. Możliwe że posypał się wtryskiwacz,ale zacznijmy od świecy i kabla |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
![]()
Dlaczego zakładasz że to wyciek spod uszczelki? Chyba kolega potrafiłby zdiagnozować taki wyciek...:-/ Poza tym miałem na myśli olej po odkręceniu świecy ( na gwincie ) Taki skrót myślowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wybacz jeśli wprowadziłem w błądGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poza tym czy wyciekający olej spod uszczelki pokrywy zaworów może powodować nie palenie na jeden cylinder? Nie sadze...
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km Ostatnio edytowane przez danielciagala ; 02-06-2011 o 07:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
Imię: Marian
Zarejestrowany: 17-01-2011
Skąd: Wrocław
Model: Ford Escort mk5
Silnik: 1.4
Rocznik: 1991
Postów: 223
|
![]()
Jesli zaleje kabel np. na łączeniu przewodu ze świecą to jak najbardziej moze gubic iskre. A co do oleju to kolega napisał ze dookoła świecy czyli gniazdo gdzie jest wkrecona świeca wiec mozna sie domyślać ze uszczelka klawiatury znam ten temat z doświadczenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez Tomasz0309 ; 02-06-2011 o 07:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
![]()
To moja wina odwrotnie zrozumiałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-12-2009
Model: Ford Escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1995
Postów: 104
|
![]()
do tematu wracam,
wymieniłem kabel na nowy, ale to nic nie dało mechanik sprawdził i iskra przechodzi do cewki, więc i świeca i kabel jest ok, sugerował że może być wypalona gniazdo w zaworze czy coś takiego, więc pojechałem na sprawdzenie kompresji na tym cylindrze i wyszło o 12 barów czy atmosfer nie wiem w jakiej to skali wychodzi, mechol mówił że kompresja jest również ok, ale w okolicy tego cylindra łapie gdzieś lewe powietrze koło kolektora ssącego- najprawdopodobniej uszczelka wydmuchana , listwy wtryskiwaczy lewe powietrze, i mówi że mogą być tylko dwie przyczyny tego że nie chodzi-jedna to cewka a druga to te lewe powietrze zgadzacie się z tym ? są aby te dwie przyczyny tej awarii ? i miałbym jeszcze jedno pytanie które wykluczyło by jedną z przyczyn, pierwszy z mechaników który sprawdził mi przewód i świecę, mówi że jeżeli cewka była by zepsuta to nie działał by na dwa cylindry bo gniazda w cewce działają parami, drugi mechanik mówił z kolei że są cewki w których każde gniazdo działa osobno - która z tych cewek jest w escorcie? sory że tak truję ale z likwidacją tego lewego powietrza jest sporo roboty bo najprawdopodobniej trzeba będzie ściągać kolektor bo uszczelkę chyba wydmuchało, dlatego chciałbym się upewnić zanim zaprowadzę auto do mechanika Ostatnio edytowane przez kuba143 ; 25-09-2011 o 19:13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: near Kraków
Model: Escort MK7 Sedan/Orion
Silnik: 1.3 Endura-E
Rocznik: 1997
Postów: 331
|
![]()
Racje miał ten mechanik, który mówił że zniknęła by iskra na dwóch cylindrach (w twoim wypadku to znikała by parami 1-4 albo 2-3. chyba).
co do świec jeszcze - próbowałeś zamienić miejscami tą świece z inną, np z tą z 3 cylindra. Miałem kiedyś sytuację że nie palił mi na jeden cylinder - świec nie brałem pod uwagę bo były nowe (niecałe 5tyś), kiedy przypadkowo zamieniłem miejscami świece problem z niepaleniem przeniósł się na inny cylinder - wtedy już była jasne że to co ma być sprawne nie jest do końca takie sprawne. A - i nie wierzył bym mechanikom tylko wszystko sprawdzał bym samemu - różnych kowali w życiu spotkałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. |
![]() |
![]() |