![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
![]()
Witam.
Szukałem już po forum podobnego objawu, ale nie trafiłem na nic konkretnego. Więc z samochodem dzieją się następujące rzeczy: jak jest zimny, to gaśnie na postoju, naciśnięcie pedału gazu z wolnych obrotów powoduje reakcję dopiero po 2-3s. W czasie jazdy reakcja na gaz jest z takim szarpnięciem, jakby miał ochotę zgasnąć. Mocy mu wtedy nie brakuje. W czasie jazdy tzw ekonomicznej, czyli delikatne muskanie gazu przy np. 80km/h reż się mu zdarzają takie szarpnięcia. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, czyli jak już auto się dobrze zagrzeje, to moc spada dość drastycznie, za to kończy się problem ze stabilnością obrotów i szarpaniem. Dzieje mi się to od kilku dni, wczoraj się zapalił check (zrobiłem na nim z 50km), a zgasnął dzisiaj podczas wizyty w sklepie, czyli poniżej kilometra. Dziś rano musiałem przejechać jakieś 30km (z checkiem od wczoraj), gdzie przez 15km były problemy ze stabilnością obrotów, a przez następne 15 problem z mocą. Zatrzymałem się na jakieś 3min (czyli auto nie zdążyło ostygnąć) i powrócił problem stabilności, a mocy przybyło. Próbowałem wyczytać błąd z zegarów, ale wywalił tylko dtc900 (co jak wyczytałem jest normalne w tych typach). Zaznaczam, że check już się wtedy nie świecił. Pomijam tutaj kwestię zapalającej się kontrolki ładowania, bo wyczytałem już że wina jest po stronie gnijącej wtyczki przy alternatorze (poruszanie nią tymczasowo zlikwidowało problem, teraz przyszły mi preparaty do tego i właśnie to ogarnąłem). Mam nadzieję, że dość jasno opisałem problem. Pozdrawiam Grzegorz Ostatnio edytowane przez Marek ; 31-05-2012 o 07:45 Powód: Dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
![]()
Odczytaj błędy w kompie. Ciężko tak wróżyć z fusów. Możemy dużo rzeczy podejrzewać, ale zanim trafimy...będziesz miał pół nowego silnika.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
![]()
no zgadzam się. miałem nadzieję, że z diagnostyki zegarów coś wyjdzie, ale jednak nie... Jak dobrze pójdzie, to jutro będę mieć dane z kompa. przeczyszczenie wtyczek wszystkich, jakie były widoczne przy silniku nic nie dało. Po dalszym przeglądaniu forum stawiam na EGR, który jutro chyba wymontujemy i przeczyścimy. Choć drugim podejrzanym jest turbo - w czasie sprowadzania z niemcowni padło, u mechaniora został wsadzony nowy garrett, 20 000 i wymiana na jakąś używkę, teraz chyba kolejne 20 mija...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
EGR faktycznie chyba dobrze podejrzewasz ale niebrudz sie dopoki bledow niebedzie. wydaje mi sie ze problem bedzie bardziej zlozony.
Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 09-12-2011 o 12:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
![]()
No pozostaje czekać na interfejs, teoretycznie dzisiaj powinien przyjść. Ale po objawach wygląda mi to tak, że EGR blokuje się w któreś (stąd problemy z niskimi obrotami itd), a po czasie auto przeskakuje w awaryjny (stąd spadek mocy). Zastanawia mnie tylko, dlaczego nie zapala się check (tzn zapalił się, ale na krótko - mam nadzieję, że ślad gdzieś w logach po nim pozostał).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
![]()
sorki za post pod postem, ale przynajmniej będzie widoczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wygląda na to, że jednak to EGR - silniczek się przycina, sprężynka nie chce go cofać, dodatkowo chodzi z takimi jakby przeskokami. no i sama klapka też nie śmiga w pełnym zakresie. co dalej z nim zrobimy - będę informować, bo na razie dłubiemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
Tylko niedlub za duzo przy egr bo jak sie zepsuje to nowy egr -konieczna jest kalibracja.
wiec lepiej co najwyzej wyczusc tylko stary i abys go zabardzo nie poprzestawial. Ja bym jednak poczekal na bledy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo jak cos zrobisz zanim odczytasz wszystkie bledy to pozniej mozesz miec gorzej jesli ci sie poznmienia-to niebedziesz wiedzial gdzie tkwi problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
![]()
poniżej to, co siedziało w silniczku EGR - skubany się blokował, do tego sama klapka też niedomagała. Założyliśmy blaszkę, problem z obrotami zniknął. Teraz jeszcze te zaniki mocy... Wczoraj trasa 20km z pracy i auto mocy nie miało, dzisiaj trasa do pracy 20km i mocy nadal brak... Po porannej kawie wyskok ok. 2km na stację i auto normalnie jechało. Obejrzę dzisiaj jeszcze, czy gdzieś jakiś wężyk od turba nie jest luźny, jak nic nie znajdę, to czekam dalej na kabel i później już chyba przejażdżka z laptopem pozostaje...
http://images50.fotosik.pl/1270/bddb760dc0177a39med.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-10-2011
Model: Mondeo/Escort
Silnik: 2.0 TDDI Duratorq/1.8 D
Rocznik: 2001/1995
Postów: 21
|
![]()
Hmm,a,może to jest pompa paliwa miałam w mondeo tak samoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale odczyt z komputera też jest ważny.
__________________
Fords paths seekers ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
![]()
no właśnie tego czasem też się boję, szczególnie że w mondziaku 2.0 tdci 115KM mieliśmy niezłe jaja z wtryskami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jeszcze pytanie jedno... czy ford daje fabrycznie EGRa z Valeo? |
![]() |
![]() |