Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-12-2011, 16:36   #1
gheck
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

Witam.
Szukałem już po forum podobnego objawu, ale nie trafiłem na nic konkretnego.
Więc z samochodem dzieją się następujące rzeczy: jak jest zimny, to gaśnie na postoju, naciśnięcie pedału gazu z wolnych obrotów powoduje reakcję dopiero po 2-3s. W czasie jazdy reakcja na gaz jest z takim szarpnięciem, jakby miał ochotę zgasnąć. Mocy mu wtedy nie brakuje. W czasie jazdy tzw ekonomicznej, czyli delikatne muskanie gazu przy np. 80km/h reż się mu zdarzają takie szarpnięcia. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, czyli jak już auto się dobrze zagrzeje, to moc spada dość drastycznie, za to kończy się problem ze stabilnością obrotów i szarpaniem. Dzieje mi się to od kilku dni, wczoraj się zapalił check (zrobiłem na nim z 50km), a zgasnął dzisiaj podczas wizyty w sklepie, czyli poniżej kilometra.
Dziś rano musiałem przejechać jakieś 30km (z checkiem od wczoraj), gdzie przez 15km były problemy ze stabilnością obrotów, a przez następne 15 problem z mocą. Zatrzymałem się na jakieś 3min (czyli auto nie zdążyło ostygnąć) i powrócił problem stabilności, a mocy przybyło.
Próbowałem wyczytać błąd z zegarów, ale wywalił tylko dtc900 (co jak wyczytałem jest normalne w tych typach). Zaznaczam, że check już się wtedy nie świecił.

Pomijam tutaj kwestię zapalającej się kontrolki ładowania, bo wyczytałem już że wina jest po stronie gnijącej wtyczki przy alternatorze (poruszanie nią tymczasowo zlikwidowało problem, teraz przyszły mi preparaty do tego i właśnie to ogarnąłem).

Mam nadzieję, że dość jasno opisałem problem.
Pozdrawiam
Grzegorz


Ostatnio edytowane przez Marek ; 31-05-2012 o 07:45 Powód: Dodanie prefiksu
gheck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2011, 19:40   #2
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

Odczytaj błędy w kompie. Ciężko tak wróżyć z fusów. Możemy dużo rzeczy podejrzewać, ale zanim trafimy...będziesz miał pół nowego silnika.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2011, 02:51   #3
gheck
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

no zgadzam się. miałem nadzieję, że z diagnostyki zegarów coś wyjdzie, ale jednak nie... Jak dobrze pójdzie, to jutro będę mieć dane z kompa. przeczyszczenie wtyczek wszystkich, jakie były widoczne przy silniku nic nie dało. Po dalszym przeglądaniu forum stawiam na EGR, który jutro chyba wymontujemy i przeczyścimy. Choć drugim podejrzanym jest turbo - w czasie sprowadzania z niemcowni padło, u mechaniora został wsadzony nowy garrett, 20 000 i wymiana na jakąś używkę, teraz chyba kolejne 20 mija...
gheck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2011, 12:47   #4
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

EGR faktycznie chyba dobrze podejrzewasz ale niebrudz sie dopoki bledow niebedzie. wydaje mi sie ze problem bedzie bardziej zlozony.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 09-12-2011 o 12:50
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2011, 13:21   #5
gheck
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

No pozostaje czekać na interfejs, teoretycznie dzisiaj powinien przyjść. Ale po objawach wygląda mi to tak, że EGR blokuje się w któreś (stąd problemy z niskimi obrotami itd), a po czasie auto przeskakuje w awaryjny (stąd spadek mocy). Zastanawia mnie tylko, dlaczego nie zapala się check (tzn zapalił się, ale na krótko - mam nadzieję, że ślad gdzieś w logach po nim pozostał).
gheck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2011, 15:53   #6
gheck
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

sorki za post pod postem, ale przynajmniej będzie widoczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

wygląda na to, że jednak to EGR - silniczek się przycina, sprężynka nie chce go cofać, dodatkowo chodzi z takimi jakby przeskokami. no i sama klapka też nie śmiga w pełnym zakresie. co dalej z nim zrobimy - będę informować, bo na razie dłubiemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
gheck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2011, 09:03   #7
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

Tylko niedlub za duzo przy egr bo jak sie zepsuje to nowy egr -konieczna jest kalibracja.
wiec lepiej co najwyzej wyczusc tylko stary i abys go zabardzo nie poprzestawial.
Ja bym jednak poczekal na bledy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo jak cos zrobisz zanim odczytasz wszystkie bledy to pozniej mozesz miec gorzej jesli ci sie poznmienia-to niebedziesz wiedzial gdzie tkwi problem.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2011, 11:34   #8
gheck
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

poniżej to, co siedziało w silniczku EGR - skubany się blokował, do tego sama klapka też niedomagała. Założyliśmy blaszkę, problem z obrotami zniknął. Teraz jeszcze te zaniki mocy... Wczoraj trasa 20km z pracy i auto mocy nie miało, dzisiaj trasa do pracy 20km i mocy nadal brak... Po porannej kawie wyskok ok. 2km na stację i auto normalnie jechało. Obejrzę dzisiaj jeszcze, czy gdzieś jakiś wężyk od turba nie jest luźny, jak nic nie znajdę, to czekam dalej na kabel i później już chyba przejażdżka z laptopem pozostaje...

http://images50.fotosik.pl/1270/bddb760dc0177a39med.jpg
gheck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2011, 11:55   #9
MondeoVip
ford::beginner
 
Avatar MondeoVip
 
Zarejestrowany: 21-10-2011
Model: Mondeo/Escort
Silnik: 2.0 TDDI Duratorq/1.8 D
Rocznik: 2001/1995
Postów: 21
Smile Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

Hmm,a,może to jest pompa paliwa miałam w mondeo tak samoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale odczyt z komputera też jest ważny.
__________________
Fords paths seekers
MondeoVip jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-12-2011, 12:13   #10
gheck
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-12-2011
Skąd: Cieszyn
Model: Focus MK II
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: Gaśnie, a gdy się zagrzeje spada moc

no właśnie tego czasem też się boję, szczególnie że w mondziaku 2.0 tdci 115KM mieliśmy niezłe jaja z wtryskami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

jeszcze pytanie jedno... czy ford daje fabrycznie EGRa z Valeo?
gheck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.