![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-01-2009
Model: Ford S-MAx
Silnik: 2.0 TDI 140 KM
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
![]()
Witam szanownych Forumowiczów
Jestem posiadaczem Ford s-maxa 2.0 TDI. Rocznik 2008 kupiony w grudniu 2009 czyli ma niespełna 3 lata. O samochód dbałem jak należy - przeglądy w aso wszystko zgodnie z zaleceniami. Przebieg 60 tys. Parę dni temu ze względu na informację awaria silnika odwiedziłem aso i postawiono mi diagnozę uszkodzenie turbosprężarki. Po 2 i pól roku użytkowania????? Niestety już po gwarancji. Mam wykupioną ochrone ford 12 ale ona niestety nie obejmuje uszkodzenia turbospr. Czy jest jakiś sens kłócenia sie z fordem o częściowe pokrycie kosztów naprawy? Całość naprawy z wymianą turbospr na regenerowaną wycenili mi na 5 tys zł. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 290
|
![]()
skoro gwarancja tego nie obejmuje, to dlaczego chcesz to robic w ASO?
A jakie sa twoje wrazenie co do trubo? Czuc ze nie praduje prwwidlowo od ok 2krpm? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,069
|
![]()
Przy takim przebiegu nie wieże że to turbina...jedź do innych "fachowców" po diagnoze...auto źle jeździ,słaba dynamika?
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
|
![]()
Rzeczywiście w OWU nie piszą o turbo.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. kicha
i. wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy, włączajac: wałki rozrządu, blok silnika, panewki, łożyska, korbowody, zawory i prowadnice zaworów, uszczelkę głowicy, pompę olejową, wał korbowy, śruby mocowania głowicy, Sprawdź w niezależnym warsztacie co było przyczyną awarii turbo, może uda się to podciągnąć pod punkt iiiii. moduł PCM, Moduł TCM, Modulator ABS, Alternator, Rozrusznik, Pompa podciśnieniowa, pompa wtryskowa, koło dwumasowe, sprężarka klimatyzacji, iii. gwarancja obejmuje uszkodzenia obejmujące inne części silnika, które uległy uszkodzeniu w wyniku awarii jednego z powyższych elementów, z wyłączeniem sprzegła, jesli zostało przypalone. Ciekawy jest też punkt: Programem nie sa objete uszkodzenia powstałe w momencie, gdy pojazd jest w okresie 7 dni lub 1 000 km po przegladzie serwisowym uruchamiajacym Program na dany pojazd nawet, jeśli uszkodzenie wchodzi w zakres Programu.
Można domniemywać, że wtedy obowiązuje gwarancja na wykonaną usługę przeglądu. Ale to tylko domniemanie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-01-2009
Model: Ford S-MAx
Silnik: 2.0 TDI 140 KM
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
![]()
Witam ponownie.
Objawy: brak mocy, przy przyspieszaniu nierówna praca, bardzo szybko pojawiająca sie kontrolka silnika, kontrolka esp i komunikat uszkodzenie silnika (włączał się chyba tryb awaryjny). Po wyłączeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka nie było komunikatu ale paliła sie kontrolka silnika. Ponowne przyspieszenie i znów to samo. Kilka rozmów z gościem z aso - w trakcie diagnostyki mają informacje z komputera o uszkodzonej turbospr. Nie rozbierają jej i nie wnikają co jest uszkodzone. Może i wartoby było podrążyć temat w innym warsztacie ale strasznie zależy mi na czasie i sprawnym aucie. W sumie jestem zaszokowany że tak szybko tak poważna awaria. Autem jeździło sie rewalcyjne. Pozdrawiam. PS. Mogą mi oddać moją uszkodzoną tbspr. Czy takie rzeczy ktoś skupuje? Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 12-03-2010
Skąd: Gleiwitz
Model: S-max Titanium 7 os
Silnik: 2,0 TDCI 143
Rocznik: 2007
Postów: 256
|
![]()
Na pewno warto ją zabrać i poszukać firmy, która się zajmuje regeneracją możesz ja naprawić i mieć zapas ja miałem problem na wiosnę ze sprężarką Klimy padła cewka, ale sama sprężarka była sprawna w ASO podali mi numer fabryczny i taką kompletną kupiłem na allegro a sprężarkę kazałem zapakować do bagażnika może się przydać
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,069
|
![]()
Są firmy które za 800zł robią całkowitą regenerację Twojej turbiny....ale tak jak mówie nie wierze że przy takim przelocie "zakatowałeś" turbo...szukaj innego szpeca.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Postów: n/a
|
![]()
przede wszystkim trzeba zdac sobie sprawe ze chyba ZADNE ASO nie zajmuje sie naprawa czy regeneracja turbo - oni je tylko wymontowuja, zawoza do wyspecjalizowanego warsztatu (praktycznie w kazdym regionie Polski sa takie) i pozniej montuja slono liczac sobie za taka usluge. no chyba ze auto na gwarancji - wtedy wymieniaja na nowa. w innym przypadku warto poszukac na wlasna reke takiej firmy - szybciej, sprawniej i taniej. zwykle do popularnych modeli maja juz egzemplarz zregenerowany i nasza biora na wymiane dajac gwarancje na sprzedawana.
a przy okazji - kolega zaliczal taki manewr ze swoim sceniciem - czekajac na sprawdzenie swojej (gosc rozmontowal przy nim jego sprzarke i pokazal zaraz co zdechlo - jakies lozyska) gadal z magikami z takiej firmy i pytal sie czy sa jeszcze na rynku turbo diesle ktore nie padaja - powiedzieli ze nie ma - pada wszystko - VAG, japonce, fiaty, ale najmniej maja PSA - czyli jakas pociecha dla nas. Ostatnio edytowane przez drtz ; 15-10-2011 o 10:00 |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 17-12-2010
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 185KM@3800/404Nm@2200
Rocznik: 2007
Postów: 544
|
![]() Cytat:
Wnioski: 1. masz kupe elektroniki i wiele różnych usterek komputer sprowadza do przejścia w stan objawów. Mało kto potrafi dobrze zczytać kody błędów i logicznie powiązać jest z usterką. Znajdź dobrego diagnostę (elektronika i mechanika w jednym) 2. Nie masz gwarancji, to omijaj ASO. Często tam wymieniają część dobre na dobre, a ty za to dużo płacisz. Michał |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 21-09-2011
Skąd: POLAND (Morąg)
Model: Mazda 6
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 4
|
![]()
Nigdy do ASO kolego, ja miałem przypadek z moim autem po zdiagnozowaniu stwierdzili że mam uszkodzony komputer cena nowego komputera o koło 8 tys. Wydruk z komputera, błąd sterownika komputera - do wymiany. Po podłączeniu u siebie do komputera (Kupiłem VCM IDS i sam robię diagnostykę) ten sam błąd. Jedne kliknięcie i komputer w aucie zaczął pracować jak nowy, i kasa za oszczędzona.
Dostałeś wydruk z komputera od nich? na pewno podłączali, oni to uwielbiają. (Wszystkie wskaźniki (CMDTCs) zapisane błędy) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|