Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-02-2012, 14:41   #1
chylun03
ford::beginner
 
Imię: adrian
Zarejestrowany: 02-09-2009
Skąd: chełmno
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 11
Domyślnie 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

Witaw wszystkich jak w temacie mam problem z mojim mondeo (2.0 tddi 115koni) więc świece żarowe zostały wymienione wczoraj na nowe,lecz nic nie pomogło nadal gdy jest poniżej zero ma cieżko z odpaleniem potrawię go kręcić do 20 minut i po chwili zapali kopci delikatnie na biało tylko na zimnym silniku no i faluja obroty 1000-1150 w tych granicach.Byłem w warsztacie i mechanik powiedział że świece jak kupiłem nowe bosha wszystkie 4 sztuki wymienil je i nic nie pomogło.Myślę że może to wina paliwa czyżby schodzi i nie może zaciągnąć ??? Przeczytałem dużo wątków i nic nie wywnioskowałem proszę o pomoc niewiem co może mu być.

chylun03 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2012, 14:49   #2
mmoolluu
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-02-2012
Skąd: Tarnów
Model: ford mondeo mk3 ghia
Silnik: 2.0 tddi 130 km
Rocznik: 2002
Postów: 9
Unhappy Odp: mondeo mk3 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

Witam wszystkich oto mam taki problem z autem mondeo 2.0 130 km 2002 rok,
zaczeło się od kiedy pojawiły się mrozy, te duże miałem stary akumulator to kupiłem nowy, wsiadam rano do auta a tu nic, kręci ale nie odpala załapie i zaraz zgaśnie, tak parę razy i akumulator już nie daje rady. Podpinam na kable i pali od szczała ,nawet dziś taki sam problem a jest już trosze cieplej -14 i nie mam pojecia co to jest proszę o pomoc.
mmoolluu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2012, 16:21   #3
blanszek
ford::average
 
Avatar blanszek
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Płońsk
Model: FORD MONDEO MK3
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 116
Domyślnie Odp: mondeo mk3 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

a filtr paliwa wymieniałeś potrafi się nieżle zatkać miałem podobny przypadek
blanszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2012, 17:25   #4
chylun03
ford::beginner
 
Imię: adrian
Zarejestrowany: 02-09-2009
Skąd: chełmno
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 11
Domyślnie Odp: mondeo mk3 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

filtr paliwa jest dobry paliwo w nim tagze sie znajduje

Ostatnio edytowane przez chylun03 ; 07-02-2012 o 13:24
chylun03 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 13:22   #5
chylun03
ford::beginner
 
Imię: adrian
Zarejestrowany: 02-09-2009
Skąd: chełmno
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 11
Domyślnie Odp: 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

Witam ponownie no i znowu problem sprawdziłem filtr paliwowy jest czysty (nowy),pełen paliwa paliwo w normie.po zdjęciu głównego węża z filtra i przekrecęniu kluczykiem paliwo leci,więc pompka paliwowa chyba dobra.świece żarowe też a dalej odpalić nie chce łapie na jeden gar tak słychać i tak do rozładowania nowego akumulatora,gdy naładuje aku pokrece ze 20 minut w końcu odpali falują obroty od 1000-1150. Ciekawe jest to gdy zgasze silnik nawet po 30 sekundach chodzenia odpala jak nowo narodzony.i tak przez 7godzin jakoś ale po nocy i minusowej temperaturze od nowa to samo!!! Już nie wiem co może mu dolegać.Dodam że stoji pod chmurką ale to nie wytłumaczenie gdyż zeszłej zimy nawet blisko minus 30 podchodziłem i odpalał od kopa.... pomożecie...
chylun03 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 15:01   #6
PaBlLoO90
ford::advanced
 
Avatar PaBlLoO90
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
Domyślnie Odp: 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

Cytat:
Napisał chylun03 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam ponownie no i znowu problem sprawdziłem filtr paliwowy jest czysty (nowy),pełen paliwa paliwo w normie.po zdjęciu głównego węża z filtra i przekrecęniu kluczykiem paliwo leci,więc pompka paliwowa chyba dobra.świece żarowe też a dalej odpalić nie chce łapie na jeden gar tak słychać i tak do rozładowania nowego akumulatora,gdy naładuje aku pokrece ze 20 minut w końcu odpali falują obroty od 1000-1150. Ciekawe jest to gdy zgasze silnik nawet po 30 sekundach chodzenia odpala jak nowo narodzony.i tak przez 7godzin jakoś ale po nocy i minusowej temperaturze od nowa to samo!!! Już nie wiem co może mu dolegać.Dodam że stoji pod chmurką ale to nie wytłumaczenie gdyż zeszłej zimy nawet blisko minus 30 podchodziłem i odpalał od kopa.... pomożecie...
Jeżeli przewody paliwowe są ok , a świeczki nowe , to może wysiadła pomocnicza pompa paliwa( nie jestem pewien czy znajdowała się w baku czy pod podwoziem ) Nie ma błędów ? Może warto wybrac się na komputer.
__________________
Warto odwiedzici :
sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl
Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA
PaBlLoO90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 15:44   #7
chylun03
ford::beginner
 
Imię: adrian
Zarejestrowany: 02-09-2009
Skąd: chełmno
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 di
Rocznik: 2001
Postów: 11
Domyślnie Odp: 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

No to sprawdze sobie tą pompe pomocniczą muszę zob gdzie sie znajduję ... a czy ten model ma jakiś zawór odcinający paliwo?
chylun03 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 16:24   #8
rrubens
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 155
Domyślnie Odp: 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

Nie wiem czy warto rozbebeszać samochód i szukać usterki w samochodzie. Większość ludzi ma raczej problem z paliwem (jakością). Mondeo nie ma podgrzewanego filtra paliwa, do tego na części stacji benzynowych ropa nie była dostosowana do tak niskich temperatur i w zasadzie jest już prawie rozwiązany.

Postaraj się w pierwszej kolejności rozgrzać filtr paliwa, gęstość ropy ma znaczenie (im gęstsza ropa tym będzie gorszy przepływ) tak samo jest w momencie gdy wytrąci się parafina. Igiełki parafiny momentalnie zapychają filtr paliwa zaburzając przepływ. Właśnie kombinujemy jakiś szybki podgrzewacz zakładany na filtr paliwa do mondeo 3 generacji z silnikiem chyba 2.2 albo 2.0 TDCI (nie ma to znaczenia).

Jutro albo jeszcze dzisiaj wieczorem może będziemy starali się odpalić aby potwierdzić to co jest problemem statystycznym (większości kierowców mających kiepską ropę).
rrubens jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 18:48   #9
blanszek
ford::average
 
Avatar blanszek
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: Płońsk
Model: FORD MONDEO MK3
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 116
Domyślnie Odp: 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

zgadzam się z przedmówcą paliwo ma znaczenie niestety nasze mondzie są czule na jakość paliwa i w zime to sie sprawdza.
blanszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2012, 22:25   #10
rrubens
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 155
Domyślnie Odp: 2.0tddi ciezko odpala ... świece nowe

W zasadzie to ma kolosalne znaczenie. Właśnie kombinowaliśmy dzisiaj jak zrobić podgrzewanie filtra paliwa. Nie jest to łatwa sprawa 1 podejście nie udało się niestety. Mieliśmy plan podłączenia małej grzałki 12/24V która ma poboru jakieś 1,5A na 12 VDC. Ładnie się grzała i w teorii miała być prosta to zamontowania i przetestowania w czasie jazdy. Ale nie spodziewałem się sposobu mocowania filtra paliwa (wcześniej nie widziałem jak to wygląda). Sądzę, że wystarczy tylko dopracować i będzie gotowe rozwiązanie.

W przypadku ropy są dwa powody dla których samochód może mieć problem z pracą i odpalaniem w dość dużym mrozie. Jeden parametr to wytrącanie się parafiny (zapycha to filtr paliwa) oraz gęstość (w niższych temp. ropa robi się gęsta i może teoretycznie przyjąć postać żelu) efekt może być taki sam czyli zakłócony przepływ w okolicy filtra paliwa. W obecnych czasach raczej nie powinien się pojawić problem z wytrącaniem się parafiny ale z "gęstością" samego paliwa. Czyli dalej teoretyzując i opierając się na rozwiązaniach z innych silników (np. 1,4 TDCI - motor PSA) można by zastosować podgrzewany filtr paliwa lecz wiadomo, że takiego elementu nie ma na rynku (mowa o gotowym rozwiązaniu tylko do podłączenia) więc trzeba improwizować. Jak coś uda nam się wykombinować to zostanie to w telegraficznym skrócie opisane.

Chyba to będzie tyle, trzeba by się przespać z problemem.
rrubens jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.