Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-11-2007, 13:00   #1
pepusiek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-04-2007
Postów: 12
Domyślnie Słabe odpalanie, szarpanie ....

Witam!
Mam już mondka od roku 1,8TD z 96r. kombi.
Wymieniłem już w nim turbinę, ręczną pompkę paliwa, świece żarowe, przewody, regeneracja boostera i juz pomału tracę nadzieje że auto będzie jeździć.
Od jakiegoś czasu lałem środek na czyszczenie układu paliwowego i odziwo pomogło, auto zrobiło się na prawdę lżejsze.
Tylko że:
Od roku czasu auto przerywa w obrotach 2300 - 2900.
Za każdym razem po którejś z napraw myślałem że to już to.
Po regeneracji boostera przerywa już tylko na ciepłym silniku. Czyli już coś.
Na zimnym jest OK, być może przerywa ale nie czuć tego tak bardzo.
Na ciepłym robi sie taka dziura w obrotach, auto się przydławia (ok 2500 obr).
Teraz jak jest zimno jest problem z odpaleniem, silnik tak jakby nie startuje na wszystkie gary. Nie wydaje mi się że to świece bo już kiedyś odpalałem ten silnik na uszkodzonej jednej świecy i był troche inny objaw.
Po odpaleniu silnika ma problem wejść na obroty, po około 30 sekundach już jest w miarę ok.
Potem gdy ruszam przejadę jakiś kawałek nagle samochód dostaje takiego "strzała" jakby się cos odetkało i potem już jest wszystko dobrze (prócz szarpania oczywiście).

pepusiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2007, 07:56   #2
maciasgawcio
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo MKII kombi + Fiesta MKIV
Silnik: 1,8 TD + 1,25 16V
Rocznik: 2000 + 1998
Postów: 107
Domyślnie

szarpanie moze byc zwiazane z korektorem kata wtrysku na pompie wtryskowej!! jedz na komputer do dieslowca i tam powinno to wyjsc!! przerabialem to miesiac temu!! wymienilem na zamiennik za 390 zl i ustalo i auto zaczelo mniej palic!! orpocz tego sprawdz jeszcze raz uklad turbo, czy wszystkie rurki i obejmy sa dobrze pozakladane!! byc moze masz za bardzo wkreconego boostera!! jednak stawial bym na korektor i przy okazji bym sprawdzil wtryski czy nie leja prztpadkiem!!!


pozdrawiam
maciasgawcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2007, 10:47   #3
bartstep
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Jelenia Gora
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: ----
Postów: 225
Domyślnie Mialem podobnie

Zastrzegam jednak, ze jest to opis mojego przypadku i w Twoim moze nie przyniesc oczekiwanych skutkow.

Wiec od poczatku...

1. Objawy:
-problemy z uruchomieniem auta
-nierowna praca po odpaleniu, ktora normowala sie po chwili dopiero
-brak mocy (wybitnie niska dynamika silnika)
-szarpanie (wypadanie zaplonow) na biegu jalowym i w czasie jazdy.

2. Wymienilem i naprawilem:
-wyczyscilem przeplywomierz (poprawila sie dynamika, ale nadal byly problemy z uruchamianiam i szarpaniem)
-wymienilem (niby nic) przewody przelewowe pomiedzy wtryskiwaczami i pomiedzy wtryskiwaczem pierwszym i pompa paliwowa.
IOkazalo sie, ze te przewody miby na oko wygladaly poprawnie, ale po ich zdjeciu byla to tragedia. Sparciala guma, przetarte w miejscach styku z wtryskiwaczami. Horror.

3. Wymiana
-przewod przelewowy (UWAGA: musi byc w oplocie z materialu!!!9 80 cm = 8 zl
-nozyczki
-15 minut pracy

Od tej pory nie mam najmniejszych problemow z uruchamianiem auta. Pali na przyslowiowy dotyk (a w JG juz sa niezle mrozy rano). Zapala, od razu wskakuje na rowniutkie obroty), nie szarpie, jest dynamiczny.

Nigdy bym nie postawil, ze te przewody paliwowe maja takie znaczenie. A skusila mnie do wymiany awaria u mojego kolegi. Jemu pekl przewod paliwowy w Oplu i wogole go juz nie odpalil. Dopiero po wymianie auto odzylo... Wiec wymienilem "na wszelki wypadek" a jaki skutek... ze HO HO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

:fcp29
__________________
Tylko dwie marki licza sie w swiecie motoryzacji... nieprzereklamowana solidnosc FORD i zachwycajaca Alfa Romeo...
bartstep jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2007, 11:55   #4
maciasgawcio
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo MKII kombi + Fiesta MKIV
Silnik: 1,8 TD + 1,25 16V
Rocznik: 2000 + 1998
Postów: 107
Domyślnie

witam!! jesli chodzi o ciebie bartstep, to wcale mnie nie dziwi ze po wymianach przewodow zaczal lepiej jezdzic!! jak mi sie zapchal zaworek przelewowy to samochod nie chcial jechac wiecej niz 80km/h i gasl bardzo czesto nawet na biegu!! ale wymienilem tylko zaworek i wszystko wrocilo do normy czyli ze przewody mialem dobre!! oczywiscie to tez moze byc przyczyna usterek jakie ma pepusiek, ale najpierw bym sprawdzil zaworek zamiast wyciagac przewod powrotny!! i jesli to nei pomoze to satwialbym jednak na czujnik lub wtryski!!

pozdrowka
maciasgawcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2007, 12:20   #5
bartstep
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Jelenia Gora
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: ----
Postów: 225
Domyślnie

Ale ja nie mowilem o przewodach powrotnych, tylko przelewowych... to spora roznica Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Tylko dwie marki licza sie w swiecie motoryzacji... nieprzereklamowana solidnosc FORD i zachwycajaca Alfa Romeo...
bartstep jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2007, 12:26   #6
maciasgawcio
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-07-2007
Skąd: Ozorków
Model: Mondeo MKII kombi + Fiesta MKIV
Silnik: 1,8 TD + 1,25 16V
Rocznik: 2000 + 1998
Postów: 107
Domyślnie

wiem, wiem don't worry po prostu objawy sa takie same przy przewodach przelewowych i powrotnych bo to jeden system!! spojrz ze jeden z przewodow przelewowych idzie do zaworka powrotnego i pozniej przewodu powrotnego przez ten zaworek!!chyba ze u ciebie w eskorciaku jest troszke inaczej w co jednak watpie!!?? wiec jak jest nieszczelnosc lub zapcha sie ktorekolwiek z nich to objawy beda te same!! i wcale roznica nie jest taka sporaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdrowka
maciasgawcio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2007, 18:08   #7
szatanek
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo pierwsze po lifcie
Silnik: stary kibel 1,8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 164
Domyślnie

Jasne tylko w dieslu przelew zawsze łączy sie z powrotem bo i tu i tu paliwo wraca albo do zbiornika albo do filtra paliwa.
szatanek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2007, 20:55   #8
pepusiek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-04-2007
Postów: 12
Domyślnie

Cytat:
Napisał maciasgawcio
szarpanie moze byc zwiazane z korektorem kata wtrysku na pompie wtryskowej!! jedz na komputer do dieslowca i tam powinno to wyjsc!! przerabialem to miesiac temu!! wymienilem na zamiennik za 390 zl i ustalo i auto zaczelo mniej palic!! orpocz tego sprawdz jeszcze raz uklad turbo, czy wszystkie rurki i obejmy sa dobrze pozakladane!! byc moze masz za bardzo wkreconego boostera!! jednak stawial bym na korektor i przy okazji bym sprawdzil wtryski czy nie leja prztpadkiem!!!


pozdrawiam
Ja i może się nie znam na tym wszystkim, ale z tego co wyczytałem na forum to modele MK1 nie mają podpięcia do komputera ani nie ma koretkora kąta wtysku, chyba że coś poknociłem. Pompa jest Lucasa.

A pytanie takie, czy jeśli wtyski leją to objawem może być szarpanie przy stabilnej, równej jeździe w obrotach 2300 - 2900 ??
pepusiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.