![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-08-2007
Postów: 34
|
![]()
WITAM..
jadąć któregoś dnia samochodem(MONDEO 1,8 TD 96r) spaliła mi się żarówka więć zjechałem na stacje aby kupić nową i tam już zostałem bo po powrocie już nie chciał odpalić padł akumulator kolega odpalił mnie z kabli i pojechałem do mechanika, po sprawdzeniu ładowania 12,10V doszedł do wniosku że padł regulator napięcia więc kupiłem nowy wraz ze szczotkami po założeniu dalej 12,10V. Więć wymyślił diody w alternatorze ( kupiłem nowy wraz z regulatorem i szczotkami) dalej przy zgaszonym silniku 12,30V po odpalonym od 11,50-12,80V. Sprawdzałem kable ten gruby czerwony który przykręca się do alternatora ma 12V z groszem. Wychodzi na to że 12V prąd wchodzi w alternator ale już 13,50 (bo podobno taki powinien być) nie dochodzi do akumulatora. POMÓŻCIE BO RĘCE MI JUŻ OPADŁY. Z góry dziękuje za profesjonalną pomoc. Ostatnio edytowane przez alegro85 ; 02-05-2009 o 19:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 26-01-2008
Skąd: Łódź-Dąbrowa
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8 16V + Diego G3 + TAP-01
Rocznik: 1999
Postów: 696
|
![]()
być może gdzieś masa puściła, musisz poszukać. Innej możliwości nie widzę. No chyba że pasek się ślizga.
__________________
Nic nie jest na tyle dobre by nie można było tego ulepszyć.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-08-2007
Postów: 34
|
![]()
pasek jest naciągnięty tak jak powinien dawałem mu osobną masę ( kabel rozruchowy jeden na - drugi na silnik)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
|
![]()
Po wymianie diód podobno trzeba zrobić wzbudzenie altka,ale jak to już musisz pytać elektryka.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-08-2007
Postów: 34
|
![]()
tak tylko że ja kupiłem cały nowy alternator.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::specialist
![]() Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Tarnobrzeg/Dobre Miasto
Model: Lancia Kappa
Silnik: 2.0 V.I.S. 155KM
Rocznik: 1998
Postów: 818
|
![]() Cytat:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-10-2008
Skąd: kołobrzeg
Model: mondeo
Silnik: 2.0lpg 2.0tdci
Rocznik: 1995 2004 2009
Postów: 467
|
![]()
padnięty alternator daje się do elektryka samochodowego który ma odpowiedni sprzęt, więc zostaje ci tylko ta opcja, ale jak, kupiłeś nówkę czy używkę?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-04-2009
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 16V PB
Rocznik: 1994
Postów: 64
|
![]()
Po pierwsze zmień mechanika bo ten cię oszukuje. Napięcie na akumulatorze przy zgaszonym silniku powinno wynosić około 12,8V zaś przy właczonym około 14,4V-14,6V niezależnie od obrotów silnika. Dopiero pod obciążeniem (włączone światła, wentylator itp) napięcie lekko się obniża. Zastanawia mnie w jaki sposób uzyskałeś takie duże wahania napięcia rzędu 11,50-12,80V i dlaczego są tak niskie odczyty?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-10-2008
Skąd: kołobrzeg
Model: mondeo
Silnik: 2.0lpg 2.0tdci
Rocznik: 1995 2004 2009
Postów: 467
|
![]()
nie no kolego pojechałeś po mechaniku bez żadnego powodu, owszem jeśli ładowanie jest ok to faktycznie powinno wynosić ok 14,5 ale skoro nie ładuje to ma prawo po odpaleniu spaść poniżej 12 w końcu nawet diesel pobiera trochę prądu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 21-08-2007
Postów: 34
|
![]()
alternator nowy motocraft. po odpaleniu bez włączonych światel ma około 12,50v
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|