![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
![]()
Witam wszystkich
Moje pytanie brzmi - jak długo można jeździć na odłączonym przepływomierzu? wklejam to co powinno byc na poczatku okazało się, ze winien był EGR. po zaslepieniu jest ok. Przy okazji wymiana sprzegielka alternatora, paska wielorowkowego i jednej rolki no i filtr paliwa - 420pln z robocizną Bump: opisze od czego sie zaczęło. Przy dodawaniu gwałtownie gazu w czasie jazdy foksik tracił moc i zapalała sie słynna migająca sprężynka - nie dało rady wyprzedzać, zaskoczył mnie tak na autostradzie. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu było ok. w miedzy czasie auto długo sie rozgrzewalo,2 razy zapaliło sie ładowanie po odpaleniu - po ponownym odpaleniu gasło. Odłączyłem przepływomierz - sprężynka nie zapalała sie ale auto zrobiło sie mułowate, spalanie razy 1,8. po ponownym podłączeniu auto zachowywało sie jak traktor dosłownie robiło kólka ze zpalin i chmura taka, ze sąsiad myślał że sie palę :/ no i klekotanie jak ciapek. Nadal dłuuuugo sie rozgrzewał i szarpał na zimnym pow. 1000 obr. czyli spokojnie mogłem jechać dopiero jak ruszyła sie wskazówka temperatury. Po rozgrzaniu również wyczuwalnie tracił moc ( jesli mozna to co miał nazwać mocą)i szarpał ale mniej gwałtownie - samochód jeździł ale nawet cieżko było wyprzedzić stara na obwodnicy. po odstawieniu auta myślałem, ze skończyły sie wtryski ale okazało sie, ze wystarczyło zaślepić egr i profilaktycznie wyczyścić przeplywomierz - komputer nie pokazał innych blędów. W miedzyczasie zaczął dochodzić dziwny, metaliczny dźwięk z silnika po lewej stronie (stojąc przodem do maski) jakby rozsypane gwoździe?? lub terkotanie, czasami cichł po rozgrzaniu, czasem byl intesywniejszy - okazalo sie, ze była to rolka i wspomniane sprzęgiełko. przy okazji wymieniony pasek wielorowkowy i filtr paliwa. Na filtrze nie oszczędzajcie - 115 pln za boscha. sprzęgiełko - 150pln pasek - 55pln rolka - 70pln Teraz słyszę tylko normalny dźwięk silnika, auto ma moc, zasięg i nie kopci - odpukać Nie uwłaczając nikomu - nie zawsze winne są wtryski (choć sam o nich najpierw pomyślałem), powtarzane jak mantra u większości mechaników Zaczynajcie od mniej kosztownych i prostszych rzeczy Ostatnio edytowane przez margol7 ; 11-11-2012 o 09:27 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
![]()
ile chcesz,sterownik przyjmie wartośc zastepczą i już,pewnie wzrośnie spalanie,spadnie moc,tryb awaryjny
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
![]()
Dziekuję za info
U mnie moc wzrosła co do spalania to jeszcze nie wiem. po ponownym podłączeniu przepływomierza samochód zmienił się w traktor - terkotał jak "ciapek" a dym był taki, ze sąsiad myślał ze się zapalił :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]() Cytat:
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
![]()
czytałem że trzeba zrobic potem jakąś adaptację przeplywomierza, dzisiaj umówilem sie z elektrykiem, który ma przy okazji sprawdzić jakie sa błędy i zapytam czy taka adaptację zrobi.
Jest gdzieś na forum opis tej czynności? - chodzi mi o czyszczenia wczoraj szukalem i nie znalazłem łopatologicznego opisu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
1. Odpinasz wtyczkę,
2. wykręcasz przepływomierz, 3. oczom ukazują się mikroskopijne druciki (prawdopodobnie będą czarne i zalepione kurzem) - spryskujesz je zmywaczem do hamulców (preparat w spray'u, którym odtłyszcza się np. tarcze hamulcowe - koszt ok. 10zł), aż będą się świecić jak psu... nosGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 4. wkrecasz przepływomierz i podpinasz wtyczkę.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
![]()
czyli proste jak je...chanie. dzieki
a adaptację trzeba robić ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
![]()
lub EGR nawaala,zmyka się ja przepływka jest odłączona
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
![]() Cytat:
Bump: opisze od czego sie zaczęło. Przy dodawaniu gwałtownie gazu w czasie jazdy foksik tracił moc i zapalała sie słynna migająca sprężynka - nie dało rady wyprzedzać, zaskoczył mnie tak na autostradzie. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu było ok. w miedzy czasie auto długo sie rozgrzewalo,2 razy zapaliło sie ładowanie po odpaleniu - po ponownym odpaleniu gasło. Odłączyłem przepływomierz - sprężynka nie zapalała sie ale auto zrobiło sie mułowate, spalanie razy 1,8. po ponownym podłączeniu auto zachowywało sie jak traktor dosłownie robiło kólka ze zpalin i chmura taka, ze sąsiad myślał że sie palę :/ no i klekotanie jak ciapek. Nadal dłuuuugo sie rozgrzewał i szarpał na zimnym pow. 1000 obr. czyli spokojnie mogłem jechać dopiero jak ruszyła sie wskazówka temperatury. Po rozgrzaniu również wyczuwalnie tracił moc ( jesli mozna to co miał nazwać mocą)i szarpał ale mniej gwałtownie - samochód jeździł ale nawet cieżko było wyprzedzić stara na obwodnicy. po odstawieniu auta myślałem, ze skończyły sie wtryski ale okazało sie, ze wystarczyło zaślepić egr i profilaktycznie wyczyścić przeplywomierz - komputer nie pokazał innych blędów. W miedzyczasie zaczął dochodzić dziwny, metaliczny dźwięk z silnika po lewej stronie (stojąc przodem do maski) jakby rozsypane gwoździe?? lub terkotanie, czasami cichł po rozgrzaniu, czasem byl intesywniejszy - okazalo sie, ze była to rolka i wspomniane sprzęgiełko. przy okazji wymieniony pasek wielorowkowy i filtr paliwa. Na filtrze nie oszczędzajcie - 115 pln za boscha. sprzęgiełko - 150pln pasek - 55pln rolka - 70pln Teraz słyszę tylko normalny dźwięk silnika, auto ma moc, zasięg i nie kopci - odpukać Nie uwłaczając nikomu - nie zawsze winne są wtryski (choć sam o nich najpierw pomyślałem), powtarzane jak mantra u większości mechaników Zaczynajcie od mniej kosztownych i prostszych rzeczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
![]() Cytat:
jak mech bez diagnostyki mówie o wtryskach to zamykaj maskę i strzałka |
|
![]() |
![]() |