Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-11-2012, 17:51   #1
margol7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
Domyślnie przepływomierz a jednak EGR

Witam wszystkich
Moje pytanie brzmi - jak długo można jeździć na odłączonym przepływomierzu?

wklejam to co powinno byc na poczatku

okazało się, ze winien był EGR. po zaslepieniu jest ok. Przy okazji wymiana sprzegielka alternatora, paska wielorowkowego i jednej rolki no i filtr paliwa - 420pln z robocizną

Bump: opisze od czego sie zaczęło.
Przy dodawaniu gwałtownie gazu w czasie jazdy foksik tracił moc i zapalała sie słynna migająca sprężynka - nie dało rady wyprzedzać, zaskoczył mnie tak na autostradzie. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu było ok. w miedzy czasie auto długo sie rozgrzewalo,2 razy zapaliło sie ładowanie po odpaleniu - po ponownym odpaleniu gasło.
Odłączyłem przepływomierz - sprężynka nie zapalała sie ale auto zrobiło sie mułowate, spalanie razy 1,8. po ponownym podłączeniu auto zachowywało sie jak traktor dosłownie robiło kólka ze zpalin i chmura taka, ze sąsiad myślał że sie palę :/ no i klekotanie jak ciapek. Nadal dłuuuugo sie rozgrzewał i szarpał na zimnym pow. 1000 obr. czyli spokojnie mogłem jechać dopiero jak ruszyła sie wskazówka temperatury. Po rozgrzaniu również wyczuwalnie tracił moc ( jesli mozna to co miał nazwać mocą)i szarpał ale mniej gwałtownie - samochód jeździł ale nawet cieżko było wyprzedzić stara na obwodnicy. po odstawieniu auta myślałem, ze skończyły sie wtryski ale okazało sie, ze wystarczyło zaślepić egr i profilaktycznie wyczyścić przeplywomierz - komputer nie pokazał innych blędów.
W miedzyczasie zaczął dochodzić dziwny, metaliczny dźwięk z silnika po lewej stronie (stojąc przodem do maski) jakby rozsypane gwoździe?? lub terkotanie, czasami cichł po rozgrzaniu, czasem byl intesywniejszy - okazalo sie, ze była to rolka i wspomniane sprzęgiełko. przy okazji wymieniony pasek wielorowkowy i filtr paliwa. Na filtrze nie oszczędzajcie - 115 pln za boscha.

sprzęgiełko - 150pln
pasek - 55pln
rolka - 70pln
Teraz słyszę tylko normalny dźwięk silnika, auto ma moc, zasięg i nie kopci - odpukać

Nie uwłaczając nikomu - nie zawsze winne są wtryski (choć sam o nich najpierw pomyślałem), powtarzane jak mantra u większości mechaników

Zaczynajcie od mniej kosztownych i prostszych rzeczy


Ostatnio edytowane przez margol7 ; 11-11-2012 o 09:27
margol7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2012, 20:11   #2
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: przepływomierz

ile chcesz,sterownik przyjmie wartośc zastepczą i już,pewnie wzrośnie spalanie,spadnie moc,tryb awaryjny
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2012, 09:45   #3
margol7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
Domyślnie Odp: przepływomierz

Dziekuję za info
U mnie moc wzrosła co do spalania to jeszcze nie wiem. po ponownym podłączeniu przepływomierza samochód zmienił się w traktor - terkotał jak "ciapek" a dym był taki, ze sąsiad myślał ze się zapalił :/
margol7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2012, 10:37   #4
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: przepływomierz

Cytat:
Napisał margol7 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dziekuję za info
U mnie moc wzrosła co do spalania to jeszcze nie wiem. po ponownym podłączeniu przepływomierza samochód zmienił się w traktor - terkotał jak "ciapek" a dym był taki, ze sąsiad myślał ze się zapalił :/
A próbowałeś czyścić przepływomierz? Jeśli nie to spróbuj. Nie jest to ani kosztowne, ani czasochłonne, a może pomoże.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2012, 12:30   #5
margol7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
Domyślnie Odp: przepływomierz

czytałem że trzeba zrobic potem jakąś adaptację przeplywomierza, dzisiaj umówilem sie z elektrykiem, który ma przy okazji sprawdzić jakie sa błędy i zapytam czy taka adaptację zrobi.
Jest gdzieś na forum opis tej czynności? - chodzi mi o czyszczenia
wczoraj szukalem i nie znalazłem łopatologicznego opisu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
margol7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2012, 12:52   #6
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: przepływomierz

1. Odpinasz wtyczkę,
2. wykręcasz przepływomierz,
3. oczom ukazują się mikroskopijne druciki (prawdopodobnie będą czarne i zalepione kurzem) - spryskujesz je zmywaczem do hamulców (preparat w spray'u, którym odtłyszcza się np. tarcze hamulcowe - koszt ok. 10zł), aż będą się świecić jak psu... nosGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
4. wkrecasz przepływomierz i podpinasz wtyczkę.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2012, 13:48   #7
margol7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
Domyślnie Odp: przepływomierz

czyli proste jak je...chanie. dzieki

a adaptację trzeba robić ?
margol7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2012, 19:28   #8
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: przepływomierz

lub EGR nawaala,zmyka się ja przepływka jest odłączona
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2012, 08:26   #9
margol7
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-07-2012
Model: fokus kombi
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2002
Postów: 6
Domyślnie Odp: przepływomierz

Cytat:
Napisał pit76 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
lub EGR nawaala,zmyka się ja przepływka jest odłączona
okazało się, ze winien był EGR. po zaslepieniu jest ok. Przy okazji wymiana sprzegielka alternatora, paska wielorowkowego i jednej rolki no i filtr paliwa - 420pln z robocizną

Bump: opisze od czego sie zaczęło.
Przy dodawaniu gwałtownie gazu w czasie jazdy foksik tracił moc i zapalała sie słynna migająca sprężynka - nie dało rady wyprzedzać, zaskoczył mnie tak na autostradzie. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu było ok. w miedzy czasie auto długo sie rozgrzewalo,2 razy zapaliło sie ładowanie po odpaleniu - po ponownym odpaleniu gasło.
Odłączyłem przepływomierz - sprężynka nie zapalała sie ale auto zrobiło sie mułowate, spalanie razy 1,8. po ponownym podłączeniu auto zachowywało sie jak traktor dosłownie robiło kólka ze zpalin i chmura taka, ze sąsiad myślał że sie palę :/ no i klekotanie jak ciapek. Nadal dłuuuugo sie rozgrzewał i szarpał na zimnym pow. 1000 obr. czyli spokojnie mogłem jechać dopiero jak ruszyła sie wskazówka temperatury. Po rozgrzaniu również wyczuwalnie tracił moc ( jesli mozna to co miał nazwać mocą)i szarpał ale mniej gwałtownie - samochód jeździł ale nawet cieżko było wyprzedzić stara na obwodnicy. po odstawieniu auta myślałem, ze skończyły sie wtryski ale okazało sie, ze wystarczyło zaślepić egr i profilaktycznie wyczyścić przeplywomierz - komputer nie pokazał innych blędów.
W miedzyczasie zaczął dochodzić dziwny, metaliczny dźwięk z silnika po lewej stronie (stojąc przodem do maski) jakby rozsypane gwoździe?? lub terkotanie, czasami cichł po rozgrzaniu, czasem byl intesywniejszy - okazalo sie, ze była to rolka i wspomniane sprzęgiełko. przy okazji wymieniony pasek wielorowkowy i filtr paliwa. Na filtrze nie oszczędzajcie - 115 pln za boscha.

sprzęgiełko - 150pln
pasek - 55pln
rolka - 70pln
Teraz słyszę tylko normalny dźwięk silnika, auto ma moc, zasięg i nie kopci - odpukać

Nie uwłaczając nikomu - nie zawsze winne są wtryski (choć sam o nich najpierw pomyślałem), powtarzane jak mantra u większości mechaników

Zaczynajcie od mniej kosztownych i prostszych rzeczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
margol7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2012, 13:20   #10
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: przepływomierz

Cytat:
Napisał margol7 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał pit76
lub EGR nawaala,zmyka się ja przepływka jest odłączona

okazało się, ze winien był EGR. po zaslepieniu jest ok.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak mech bez diagnostyki mówie o wtryskach to zamykaj maskę i strzałka
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.