![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Chrystian
Zarejestrowany: 05-02-2013
Skąd: Świdnica
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
![]()
Witam, mam problem z drganiami na silniku. Drgania występują podczas przyspieszania od 75 do 110km/h bez względu jaki bieg jest (czy 4,5,6), tylko że jak silnik jest zimny to tych drgań nie mam lub są ale nie wyczuwalne. Przy rozgrzanym silniku drgania się nasilają (tylko w tym przedziale km/h) i samochód tak leniwie przyspiesza i słychać stukanie:/ mechanik twierdzi że czeka mnie regeneracja pompy paliwowej i możliwe że wtryskiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiec: 1. czy to aby na pewno pompa paliwowa?? Bo na biegach 1,2 3 nie mam drgań i auto ma moc. 2. czy to wtryski?? Miałem już problem z wtryskami i całkiem inne objawy były:/ 3. no i nie chce na marne wydawać pieniędzy na coś co jest dobreGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może ktoś miał podobne objawy i doradzi co robić. Pozdrawiam. Ps. autko to: MK3 2003 TDCI Ghia, 196 tysi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,639
|
![]()
Przenoszę do działu Diesel.
Pozdrawiam Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: piaseczno
Model: ford escort/mondeo
Silnik: 1.8d/2.0 tddi
Rocznik: 1995/2002
Postów: 177
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
Kolego przede wszystkim to zmień mechanika. Dobrze jakbyś opisał dokładniej te drgania. Czy to są może wibracje które przenoszą się na całą budę. I czy jak powoli przyśpieszasz to też one występują?
Dodatkowo jakbyś użył funkcji "przeszukaj forum" to byś wyczytał o wewnętrznym przegubie na prawej półosi. To tutaj bym szukał przyczyny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::amateur
![]() Imię: Chrystian
Zarejestrowany: 05-02-2013
Skąd: Świdnica
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
![]() Cytat:
A co do drgań to szukam właśnie tu po forum cały czas jakiś wskazówek by wiedzieć co dokładnie jest przyczyną. Wiec opisując dokładniej to jak delikatnie przyspieszam to drgania są już nie znośne ale jak wcisnę pedał do dechy to jakbym jechał po jakiejś drodze szutrowej, albo wybity balon na oponie. Drgania wtedy są makabryczneGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale dziwi mnie to że jak auto jest zimne to tych drgań nie maGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak sprawdzam po forum to najbardziej pasuje opis z turbinką lub zawór sterowania turbiną. Więc wciąż do końca nie wiem, co lepsze nie wiem czy mogę teraz auto używać:/ Ps. dzięki za poradyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
Jedź do jakiegoś mechasa i nie ci sprawdzi organoleptycznie ten przegub. Często siadają w mk3. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Imię: Chrystian
Zarejestrowany: 05-02-2013
Skąd: Świdnica
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
![]()
Drgania są już przy 60km/h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 24-04-2012
Skąd: KIJE
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
![]()
To są drgania, czy raczej szarpanie silnikiem. Jeśli częstotliwość drgania zmieniają się wraz ze wzrostem prędkości, no to szukaj przyczyny przy układzie napędowym. Jeśli to raczej szarpanie to układ paliwowy. U mnie szarpie przy stałej prędkości 60-100km/h, ale to na pewno problem z układem paliwowym.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI ST LINE X, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 / 1.5 ECOBLUE / 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2020 2005
Postów: 769
|
![]()
W swoim mondeo miałem identycznie, zimne auto śmigało idealnie, po 15 minutach jazdy zaczynały się delikatne wibracje całego auta. Najgorzej było na 6 biegu podczas przyspieszania od 100 km/h. W czasie szukania przyczyny problemu pojawił się drugi, migająca sprężynka która doprowadzała do szewskiej pasji, błąd P0251. Miganie kontrolki świec ustało po zmianie przewodów paliwowych, tych plastikowych przez które układ się zapowietrzał. Aktualnie są zamontowane zwykłe przeźroczyste zbrojone przewody, zasilanie średnica 10 mm a powrót 8mm z trójnikiem przy filtrze. Szczęście nie trwało długo, po około 2 miesiącach znowu pojawiły się kłopoty z sprężynką, zrobiło się ciepło można było szybciej pojechać lecz się nie dawało, błędy P0251 P1211, układ paliwowy już się nie zapowietrzał, zaleta przeźroczystych węży, wszystko widać. Zrobiłem próbę przelewową a tu niespodzianka 50 60 100 120, czyli TRAGEDIA. Dwa dni myślałem co z tym zrobić, aż w końcu zamówiłem z allegro komplet oryginalnych zaworków i sam wymieniłem. Kosztowało mnie to 1075 zł z przesyłką, sławna sprężynka przestała się zapalać, ale do sedna tematu, wracam sobie do domu 4,5,6 i buta auto jedzie jak opętane ale jakoś inaczej niż zwykle, nic nie szarpie, trzęsie itp. Zwolniłem, 4 bieg i podłoga, 5 tak samo i szok, nic się nie dzieje, płynnie się rozpędza aż miło, 6 bieg tak samo. Dodam jeszcze że w międzyczasie wymieniałem prawą półośkę i łożysko podpory półosi które było w stanie agonalnym, sporo pomogło ale nie do końca, na pewno w wielu przypadkach wymiana półośki pomoże w 100%, choć w moim przypadku winny okazał się niewydajny układ paliwowy, po naprawie od nowa polubiłem swoje mondeo, a miałem go już dosyć...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Aleksandrów Kujawski
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 29
|
![]()
A może poszła poduszka skrzyni. Ja tez miałem drgania które zaczynały się od ok 50-60 ale przestały właśnie po wymianie tego elementu. Albo możne też być łożysko półosi
__________________
TTi 770 + Sirio Titanium 1200 Ostatnio edytowane przez arekwonski ; 03-03-2013 o 17:41 |
![]() |
![]() |