![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-05-2012
Skąd: Lublin
Model: focus
Silnik: 1,8 Tdci
Rocznik: 2008 fl
Postów: 17
|
![]()
Witam kilka dni temu kupiłem Focusa mk1 2002 r. 1,8tdci 115 koni.Mam pytanie ponieważ przy kupnie zauważyłem że turbina troche piszczy ale zważywszy na stan samochodu postanowiłem zaryzykować i kupić samochód.Po kilkudniowych oględzinach i dyskusjach dopatrzyłem się że samochód ma wycięty katalizator , niestety tak się kupuje samochód w Polsce od handlarza. Pytanie jest takie co ewentualnie może się dziać podczas użytkowania takiego auta , ponieważ jeżeli chodzi o jazdę to auto jezdzi super , jest zrywne i ładnie wchodzi na obroty domyślam się że to może być spowodowane braku katalizatora .Jeżeli ktoś ma informację na temat mojego problemu to proszę o pomoc.Oczywiście zdaje sobie sprawe że bez katalizatora może być problem z przeglądem ,ale co pozatym. Pozdrawiam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,211
|
![]()
W zasadzie to nic złego nie powinno się dziać, ba nawet to lepiej dla auta. Turbina ma lżej, układ wydechowy szybciej się pozbywa spalin, jedynie ekologia bardziej cierpi. Jeżeli chodzi o przegląd to nie spotkałem się jeszcze żeby diagnosta kiedykolwiek sprawdzał spaliny w silniku wysokoprężnym. Podejrzewam że bez katalizatora , samochód zmieści się w normach emisji spalin, bo polskie normy nie są wyśrubowane. Powstaje tylko pytanie dlaczego ktoś wyciął katalizator ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Escort 1.8D
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1996
Postów: 171
|
![]()
Nie jestem pewny czy Twój nie ma sondy za katalizatorem..jeżeli ma to będzie błędnie odczytywał spalinki i może spalanie wzrosnąć chociaż druga sonda jest niby tylko kontrolna..a co stało się z sondą przed katalizatorem?..niepodpięta?..to chyba spalanie masz powyżej średniej?..za dużo czujników i elektroniki czuwającej nad spalaniem,w tym sondy lambda.
Ostatnio edytowane przez tom2125 ; 15-03-2013 o 13:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-05-2012
Skąd: Lublin
Model: focus
Silnik: 1,8 Tdci
Rocznik: 2008 fl
Postów: 17
|
![]()
Auto kupiłem od handlarza jak już pisałem i dopiero po tym jak odkryłem że nie ma katalizatora dowiedziałem się że w polsce handlarze wycinają i sprzedają katalizatory dla większego zarobku.Co do drugiego kolegi samochód jezdzi bez zarzutów a nawet lepiej , zalałem ostatnio za 50zł i zrobiłem 170km w cyklu mieszanym wiec spalanie też jest ok. Martwi mnie właśnie turbina bo oczywiście ma lżej ale także szybciej i częściej wchodzi na wysokie obroty, czy to nie zaszkodzi jak będzie się cały czas wysoko kręcić?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,211
|
![]()
Obroty turbiny zależą od prawej nogi kierownika, a nie od katalizatora. Poczytaj na forach innych marek. Tam to wręcz wycięcia kata traktowane jest na niektóre niedomagania silnika, jak lek. Wielu przecina kata, wytłukuje zawartość, spawa i zaczepia z powrotem żeby diagnosta widział puszkę.
Teoria że handlarz wyciął katalizator dla zysku, jakoś do mnie nie przemawia. Dostał za niego 600 zł, a mógłby nie sprzedać auta i stracić bardziej. Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez Hansolo ; 15-03-2013 o 18:13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
![]()
Usuwanie kata w dieslu to trochę głupota, normy emisji spalin dla diesla sa bardziej napięte niz dla benzyny, diesel bez kata nie zmieści sie w normie. Benzyna czy LPG jeszcze czasem tak.
Sonda zazwyczaj jest w kolektorze jeśli kat jest zaraz za nim. Lub na początku kata. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Imię: Jakub
Zarejestrowany: 23-11-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Focus C-Max Panther Black
Silnik: 2.O TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 66
|
![]() Cytat:
A jaki kolega ma olej zalany w silniku? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-05-2012
Skąd: Lublin
Model: focus
Silnik: 1,8 Tdci
Rocznik: 2008 fl
Postów: 17
|
![]()
Teoria o handlarzu jest raczej prawdziwa ponieważ kilku znajomych mechaników potwierdziło mi to,a co do oleju 10W40 to chyba standard do tego silnika.A czemu kolega pyta o tej olej?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Jakub
Zarejestrowany: 23-11-2012
Skąd: Szczecinek
Model: Focus C-Max Panther Black
Silnik: 2.O TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 66
|
![]()
Bo jak zły ( za gęsty ) to najbardziej dostaje właśnie turbo a 10W40 to nie jest optymalny wybór dla tego silnika jeżeli jest jeszcze w dobrej kondycji (nie bierze oleju) 5W30 byłoby najlepsze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-05-2012
Skąd: Lublin
Model: focus
Silnik: 1,8 Tdci
Rocznik: 2008 fl
Postów: 17
|
![]()
No tak zgadzam się z tym ale jeżeli silnik jest w słabej kondycji to będzie brał olej , więc zostane przy 10w40 .Mam pytanie na temat turbiny bo zauważyłem że jest delikatnie mokra ,czy to jest dopuszczalne czy raczej nie?
Bump: A wracając do kolegi co nie wierzy w wycięcie katalizatora co kolega powie na to że w zeszłym roku w bloku obok w nocy w parkingu podziemnym zostało wyciete kilka katalizatorów ? Takie rzeczy to tylko w PolsceGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |