Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-03-2013, 17:16   #1
chelmik1991w
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2013
Skąd: Gniezno
Model: ford focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 9
Domyślnie Po wizycie na komputerze

Panowie , odpalacjąc auto rano przez 1-2 km auto ma moc jak jasna cholerka. Po przejechaniu auto zaczyna się tracić moc. Pojechałem na komputer , tam pokazało brak doładowania turbiny , chociaż turbo chodzi jak należy bo aż przy depnięciu na gaz rury się wyginają. Co może być tego przyczyną ? Zaślepiłem już egr , wymieniłem filtry , przeczyściłem czujniki ....



Wspomne że jestem po wymianie turbo , ale przez kilka dni po odebraniu było ok. I dziwi mnie fakt że przy odpalaniu i jezdzie w pierwszych chwilach po odpaleniu jest ok . Nie zauważyłem nigdzie nieszczelności w układzie. Żadne kontrolki nie świecą.


Ostatnio edytowane przez chelmik1991w ; 16-03-2013 o 17:21
chelmik1991w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2013, 17:21   #2
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Sprawdzali komputerem w czasie jazdy, czy na postoju??
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2013, 17:27   #3
chelmik1991w
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2013
Skąd: Gniezno
Model: ford focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 9
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Auto sprawdzane było na postoju . A doładowanie turbo podczas gazowania.
chelmik1991w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2013, 17:35   #4
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Weż przejedż się na bańce z paliwem, to znaczy odłącz zasilanie i powrót paliwa koło silnika,w te miejsca podłącz dwa przewody paliwowe, włóż do bańki z paliwem, i przejedż, zobaczysz czy będzie różnica w mocy,. Jak by sprawdzali w czasie jazdy z podłączonym komputerem, to napewno by pokazał coś więcej. Moc silnika nie uzyskuje się z powietrza jakie daje turbo, ale z paliwa w odpowiedniej proporcji i w odpowiednim momencie wtryśniętym do cylindra.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2013, 17:54   #5
chelmik1991w
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2013
Skąd: Gniezno
Model: ford focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 9
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Najlepszy jest fakt ze błedy jakie były pokazywane to tylko " niby " zwiazane byly z egr .... Zaślepiłem go po wizycie i dalej nic. Zapąłciłem za diagnoze a nawet nie dali spisać mi bledów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Fajnie. Ma ktoś może z okolic gniezna komputer i sprawdzi mi auto za drobną opłatą oczywiście
chelmik1991w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2013, 21:10   #6
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,210
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Cytat:
Napisał chelmik1991w Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Auto sprawdzane było na postoju . A doładowanie turbo podczas gazowania.

Jeżeli turbina jest VNT to gazowanie na postoju g...no pokaże. Dopiero pod obciążeniem , kierownice spalin zaczynają pracować i turbo pompuje. Jak jeszcze jeździłem VW 1.9 TDI z turbiną VNT miałem m.innymi zamontowany wskaźnik doładowania. Dobrze było widać że na postoju, przy gazowaniu turbina niewiele pompuje, pod obciążeniem , w jeździe dawała fajnie prawie 1,5 bara / auto po programie /
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2013, 16:13   #7
szymons0
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-03-2013
Model: ford
Silnik: 1.8 diesel
Rocznik: 2008
Postów: 2
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Może to wina MAP sensora?? Przecież to on mierzy ciśnienie doładowania i steruje dawką paliwa...To tylko taka sugestia bez analizy jaki masz układ wtryskowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
szymons0 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2013, 16:15   #8
escort
ford::advanced
 
Avatar escort
 
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 487
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Cytat:
Napisał szymons0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może to wina MAP sensora?? Przecież to on mierzy ciśnienie doładowania i steruje dawką paliwa...To tylko taka sugestia bez analizy jaki masz układ wtryskowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie zwrociłes uwagi 1,8 tdci ma kolega czyli na comon rail
escort jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2013, 16:21   #9
szymons0
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 14-03-2013
Model: ford
Silnik: 1.8 diesel
Rocznik: 2008
Postów: 2
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Cytat:
Napisał escort Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie zwrociłes uwagi 1,8 tdci ma kolega czyli na comon rail
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

cytat z literatury fachowej ale to tylko teoretyzowanie...

Cytat:
Za pomocą czujnika MAP mierzone jest ciśnienie
doładowania w kolektorze ssącym. Im wyższe
ciśnienie doładowania, tym większa maksymalna
dawka paliwa, która może zostać wtryśnięta
zależnie od położenia pedału przyspiesznika lub
obciążenia silnika.


Sygnał IAT ma wpływ na następujące funkcje:
• dawka paliwa,
• regulacja turbodoładowania.
• układ EGR.

Ostatnio edytowane przez szymons0 ; 17-03-2013 o 16:31
szymons0 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2013, 00:17   #10
chelmik1991w
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 16-02-2013
Skąd: Gniezno
Model: ford focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 9
Domyślnie Odp: Po wizycie na komputerze

Co do map sensor ... czekam na niego własnie , we wtorek ma dojść pocztą. Zobaczymy czy to było przyczyną. Dziwi mnie że moc na początku jest a dopiero potem ginie.
chelmik1991w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.