Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-07-2013, 14:20   #1
GuitarMan
ford::beginner
 
Avatar GuitarMan
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-11-2010
Skąd: Zamość
Model: Sierra
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1991
Postów: 14
Domyślnie Wymiana wału korbowego.

Witam.
Posiadam Sierrę 1.8 TD '91. W silniku urwał mi się wał korbowy. Mam drugi silnik, który był zamontowany wcześniej, ale z kolei tamten przez odmę wywalał litr oleju na 100 km.

Teraz pytanie: czy jeśli chcę przełożyć wał, to muszę robić mu szlif i kupować panewki nadwymiar? Czy jeśli przełożę i nie pomieszam panewek, to ma to szansę jeździć w nowym bloku?

Ogólnie jestem z forum Sierrafan, ale tam wszyscy tylko LPG używają, a diesla każą od razu złomować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dzięki za odpowiedzi.
PS. Może ktoś by się tego podjął najlepiej z Zamościa, lub okolic?

Pozdrawiam.

__________________
Ford Sierra 1.8 TD GL '91 sedan

Ford Sierra 1.8 TD GL '91 sedan - SierraFan (bardziej aktualny opis).
GuitarMan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2013, 15:01   #2
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Wymiana wału korbowego.

U siebie dla świętego spokoju zrobiłem szlif i dałem nowe panewki, pomimo tego że "na oko" wał dawcy wyglądał na zdrowy i równy.

P.S lubię takie fora gazomaniaków Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2013, 15:02   #3
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Wymiana wału korbowego.

Przełożenie wału korbowego z innego silnika , nie jest takie proste. Aby to dobrze zrobić, trzeba wyjąć silnik z ramy , oddać goły blok koniecznie ze stopkami które trzymaja wał korbowy od dołu, które muszą być od tego bloku. Jeżeli wał nie ma porysowań i nie trzeba go szliować, ale to musi stwierdzić fachowiec od szlifowania, wtedy on powie jakie panewki kupić.
Można to również zrobić samemu taniej bez tych ceregieli, ale tylko wtedy gdy samochód idzie od razu do sprzedania.
Jak chcesz dalej jeżdzić, to trzeba zrobic jak pisałem
Napewno odezwą się tacy co mają inne zdanie, ale to twoja decyzja.
A może taniej by było zrobic pierścienie w tym drugim silniku ???

Ostatnio edytowane przez salom ; 14-07-2013 o 18:00
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2013, 15:26   #4
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Wymiana wału korbowego.

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale tylko wtedy gdy samochód idzie od razu do sprzedania.
U mnie nie było takich jak to określiłeś "ceregieli" - tylko szlif + nowe panewki główne/korbowodowe, pierścienie itp - i silnik przejechał już ze 20tyś...
Gość od szlifu nawet słowem nie powiedział żeby mu blok przywozić...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2013, 17:11   #5
GuitarMan
ford::beginner
 
Avatar GuitarMan
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-11-2010
Skąd: Zamość
Model: Sierra
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1991
Postów: 14
Domyślnie Odp: Wymiana wału korbowego.

Pomyślę co zrobić, bo zastanawiam się też nad remontem tego bez pierścieni. Mogę mieć tanio tłoki nadwymiar z pierścieniami. Zrobić szlif bloku i dół zostawić nieruszany. Tylko ciekawi mnie jakie to są koszty.
__________________
Ford Sierra 1.8 TD GL '91 sedan

Ford Sierra 1.8 TD GL '91 sedan - SierraFan (bardziej aktualny opis).
GuitarMan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2013, 20:23   #6
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Wymiana wału korbowego.

Remont bez pierścieni to żaden remont... Tego się na codzień nie wyciąga, i prostego dostępu do tego nie ma, więc w tej sytuacji poskładanie tego na starych pierścionkach moim zdaniem mija się z celem...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.