![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-11-2010
Skąd: Zamość
Model: Sierra
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1991
Postów: 14
|
![]()
Witam.
Posiadam Sierrę 1.8 TD '91. W silniku urwał mi się wał korbowy. Mam drugi silnik, który był zamontowany wcześniej, ale z kolei tamten przez odmę wywalał litr oleju na 100 km. Teraz pytanie: czy jeśli chcę przełożyć wał, to muszę robić mu szlif i kupować panewki nadwymiar? Czy jeśli przełożę i nie pomieszam panewek, to ma to szansę jeździć w nowym bloku? Ogólnie jestem z forum Sierrafan, ale tam wszyscy tylko LPG używają, a diesla każą od razu złomować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzięki za odpowiedzi. PS. Może ktoś by się tego podjął najlepiej z Zamościa, lub okolic? Pozdrawiam.
__________________
Ford Sierra 1.8 TD GL '91 sedan Ford Sierra 1.8 TD GL '91 sedan - SierraFan (bardziej aktualny opis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
U siebie dla świętego spokoju zrobiłem szlif i dałem nowe panewki, pomimo tego że "na oko" wał dawcy wyglądał na zdrowy i równy.
P.S lubię takie fora gazomaniaków Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Postów: n/a
|
![]()
Przełożenie wału korbowego z innego silnika , nie jest takie proste. Aby to dobrze zrobić, trzeba wyjąć silnik z ramy , oddać goły blok koniecznie ze stopkami które trzymaja wał korbowy od dołu, które muszą być od tego bloku. Jeżeli wał nie ma porysowań i nie trzeba go szliować, ale to musi stwierdzić fachowiec od szlifowania, wtedy on powie jakie panewki kupić.
Można to również zrobić samemu taniej bez tych ceregieli, ale tylko wtedy gdy samochód idzie od razu do sprzedania. Jak chcesz dalej jeżdzić, to trzeba zrobic jak pisałem Napewno odezwą się tacy co mają inne zdanie, ale to twoja decyzja. A może taniej by było zrobic pierścienie w tym drugim silniku ??? Ostatnio edytowane przez salom ; 14-07-2013 o 18:00 |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]() Cytat:
Gość od szlifu nawet słowem nie powiedział żeby mu blok przywozić...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-11-2010
Skąd: Zamość
Model: Sierra
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1991
Postów: 14
|
![]()
Pomyślę co zrobić, bo zastanawiam się też nad remontem tego bez pierścieni. Mogę mieć tanio tłoki nadwymiar z pierścieniami. Zrobić szlif bloku i dół zostawić nieruszany. Tylko ciekawi mnie jakie to są koszty.
__________________
Ford Sierra 1.8 TD GL '91 sedan Ford Sierra 1.8 TD GL '91 sedan - SierraFan (bardziej aktualny opis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
Remont bez pierścieni to żaden remont... Tego się na codzień nie wyciąga, i prostego dostępu do tego nie ma, więc w tej sytuacji poskładanie tego na starych pierścionkach moim zdaniem mija się z celem...
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
![]() |
![]() |