![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 18-12-2009
Skąd: Mazowsze
Model: S-max , Edge
Silnik: 2.0 B, 2.7 B
Rocznik: 2009-miot majowy, 2019-miot kwietniowy
Postów: 811
|
![]()
Witam. Mam pytanie do posiadaczy Fusiona 1.4 benz. lub do zorientowanych w jego budowie. Czy przelewanie się wody deszczowej (albo w czasie mycia) z dołka w plastiku podszybia jest normalne? W dołku tym zamocowana jest prawa wycieraczka. Wokół lewej jest podobny. Jest to w okolicy pompy hamulcowej. Poniżej w komorze silnika jest jakiś element, który łączy się rurkami z w/w pompą. Także jakieś kabelki. Patrząc od przodu auta od lewej krawędzi podszybia jest pod nim zamocowany jakiś gruby plastik. Dochodzi on właśnie do tego dołka wokół prawej wycieraczki. W stronę prawą dalej nic takiego już nie ma. Jest tylko profil blaszany do mocowania mechanizmu wycieraczek. Nie wiem czy przy naprawie klimatyzacji coś "poprawiono", czy tak ma być. Odprowadzenia wody są na boki i to jest ok. Natomiast ja mam prawie na środku (wspomniany dołek prawej wycieraczki) strumyk H2O, który "myje i chłodzi" parę elementów pod maską. Nie bardzo mi się to podoba.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fusioneer
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 686
|
![]()
Podszybie jest łatwo "demontowalne", więc ustalenie miejsca i przyczyny gromadzenia wody nie powinno nastręczyć trudności. W tym celu odkręć ramiona wycieraczek (kluczem, bodajże 15tką), następnie odszukaj dwa plastikowe kołki w dole rynienki plastiku podszybia i wyjmij z nich trzpienie za pomocą płaskiego wkrętaka. Następnie zdemontuj dwie nakładki plastikowe, znajdujące się przy krawędziach plastiku podszybia - wystarczy je pociągnąć w kierunku szyby, bo mocowane są na zatrzask. Pociągnij plastik podszybia do dołu, aby zsunąć go z szyby. Gotowe. Roboty na 10 minut, bez zbytniej wprawy.
Tutaj masz więcej rozpoznanych źródeł przecieków w okolicach podszybia, być może któreś naprowadzi Ciebie na właściwy trop: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Signature coming soon... ![]() Ostatnio edytowane przez Jitter ; 19-05-2014 o 20:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 18-12-2009
Skąd: Mazowsze
Model: S-max , Edge
Silnik: 2.0 B, 2.7 B
Rocznik: 2009-miot majowy, 2019-miot kwietniowy
Postów: 811
|
![]()
Dzięki. Demontaż oczywiście brałem pod uwagę. Ale ciekaw jestem czy ktoś miał podobny problem i podpowie co to za licho zanim sam się dogrzebie. A na razie na grzebanie czasu brak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-07-2011
Skąd: Jasło (RJS)
Model: Był: Ford Fusion FX Gold był: Fiat Croma jest: Ford Focus kombi
Silnik: duratec 1,4 80 KM; 1,9 JTD 150KM; Duratorq 1,6TDCi
Rocznik: 2006, 2006, 2016
Postów: 358
|
![]()
@Jitter - czy ramiona wycieraków są od spodu zabezpieczone jakimś elementem, bo próbowałem je zdemontować, ale po odkręceniu nakrętek ramiona "nie chcą " zdjąć się z trzpieni gwintowanych. Co może być przyczyną? Samo "zapieczenie" czy jednak dodatkowe zabezpieczenie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fusioneer
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 686
|
![]()
Michale, tuż za gwintem trzpień zmienia swój kształt stożkowy, dodatkowo na jego powierzchni zrobione jest wzdłużne moletowanie. Ramiona wycieraczek są osadzone na tymże "stożku" - dodatkowych zabezpieczeń nie ma. Warto chwilę przed demontażem potraktować je jakimś penetrantem w spray'u (WD.., CX..., itp.) i spróbować poruszać nimi na boki w celu poluzowania. Jeśli to nie pomoże, to istnieją metody "na ściągacz do łożysk" oraz "na pięść", że tak ujmę - szczegóły zawarte są w linku, który podałem wcześniej.
__________________
Signature coming soon... ![]() Ostatnio edytowane przez Jitter ; 20-05-2014 o 21:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-01-2014
Skąd: Łódź
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 106
|
![]()
Ja odkręcam nakrętki i próbuje przekręcić wycieraczkę (należy użyć trochę siły, ale nie połamać ramion wycieraczek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), po kilku ruchach raz w jedną raz w drugą stronę wycieraczka wyskoczy z tego stożka...
Oczywiście dobrze użyć jakiegoś penetratora, ale jak nie ma nic pod ręką to bez tego też się uda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-06-2014
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1,4 B+LPG
Rocznik: 2007
Postów: 24
|
![]() Cytat:
Albo to jakiś fabryczny błąd albo mamy nie wszystkie elementy podszybia niestety w tym wątku jeszcze nikt na to pytanie nie odpowiedział, więc ponawiam pytanie kolegi, jak jest u Was? Ostatnio edytowane przez sosna2005 ; 15-06-2014 o 12:18 Powód: zacytowany cały wpis - niezgodność z regulaminem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-01-2014
Skąd: Łódź
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 106
|
![]()
Woda w kielichu a raczej w mocowaniu wycieraczki i potem w kielichu to standard, ja mam tam napakowane towotu, dodatkowo poluzowałem śruby od mocowania tej blachy od wycieraczek i podłożyłem podkładki i wtedy woda ucieka przez taki otworek po lewej stronie kielicha patrząc od przodu auta.
Jak ja leje woda na szybę to to woda leje się w tej plastikowej rynnie na boki ale tez mniej więcej po środku na rozdzielacz od hamulca, nie wiem czy to normalne i jak narazie nie mam czasu sprawdzać, ale według mnie chyba coś jest nie takGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-06-2014
Skąd: Warszawa
Model: Fusion
Silnik: 1,4 B+LPG
Rocznik: 2007
Postów: 24
|
![]()
Sarachen czyli jest już nas trzech z tym problemem, mnie to strasznie denerwuje nie wiem jak można było tak skonstuować samochód, żeby woda lała się na elementy w komorze silnika - jeszcze się z tym nigdy nie spotkałem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-01-2014
Skąd: Łódź
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 106
|
![]()
Chyba jest to ogólnie "bolączka fuzji", najbardziej przykrym następstwem jest uszkodzenie łożyska w kolumnie Macphersona co skutkuje osławionym pękaniem sprężyn z przodu... szczególnie lewa strona.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
cieknie , fusion , podszybie , woda |
|
|