![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-10-2007
Model: Fiesta Mk4
Silnik: 1,25
Rocznik: 1997
Postów: 79
|
![]()
Witam Kolegów,
czy możecie polecić jakiś tłumik końcowy, niekoniecznie z górnej półki, ale żeby z 2 lata przynajmniej pojeździł, ma ktoś z Was jakieś doświadczenia, spostrzeżenia na ten temat?
__________________
Reskris |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,526
|
![]()
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
ich tlumik mam 1.5 roku , znajomy juz 3 . Nie sa lekkie jak papier troche blachy tam jest. Jedyne co warto do nich kupic to taka srebrzanke do spawow. Sniezka robi kosztuje chyba 5zl . Sobie zabezpieczyc dodatkowo. Ja mam caly uklad wydechowy od nich , lacznik elastyczny tlumik srodkowy koncowy. gumy obejmy gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-10-2007
Model: Fiesta Mk4
Silnik: 1,25
Rocznik: 1997
Postów: 79
|
![]()
OK, dzięki tomiscorpio
zmieniałem środkowy, rura przepaliła się i zgniła całkiem przed wejściem do końcowego a ten okazał się niezbyt bogaty więc go potraktowałem jeszcze srebrzanką żaroodporną ale już niedługo pociągnie więc zacząłem myśleć o nowym.
__________________
Reskris Ostatnio edytowane przez reskris ; 13-03-2010 o 12:29 Powód: poprawa ortografu |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 02-12-2007
Skąd: 19°02'E 50°18'N (Katowice)
Model: Ford Fiesta √ι-ק
Silnik: 1753 ccm Diesel + 6 turbosprężarek i klacz ;-D
Rocznik: 1997
Postów: 1,084
|
![]()
jak już jest skorodowany srebrzanka nic nie pomorze. Nie ma znaczenia jaka firma kazdy powinien wytrzymać ponad rok
__________________
>SKOLA< |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-07-2005
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1560 ccm
Rocznik: 2005
Postów: 629
|
![]()
przede wszystkim jaka jest przyczyna że zdecydowałeś się na zakupu tłumika końcowego? moje doświadczenie mówią mi że niema co 100zł nawet wydawac na puszke blachy i że niema sensu kupowac tłumika jak sie zapchał. w przypadku jeżeli masz oryginał lub nie, jest on tylko średnio pordzewiały z zewnątrz, jak jest zapchany to go otwórz, o ile sie da odetkaj, a potem połątaj, to samo jeźeli ma tylko pojedyńczą (duża czy małą) skorodowaną dziurę i dlatego hałasuje przyłorzyć blachy i połatać, no chyba ze nimasz na to pomysłu lub czasu (ale czasu to może zjąć tyle samo sama wymiana jednego tłumika na drugi jak sie połaczą rury "na rdze"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-10-2007
Model: Fiesta Mk4
Silnik: 1,25
Rocznik: 1997
Postów: 79
|
![]()
Bonus,
przede wszystkim zdecydowałem się na zakup ponieważ jak wspomniałem wymieniałem środkowy tł, urwał się całkiem. Przy okazji sprawdzony został końcowy, ok 0,5kg wysypało się sadzy i pewnie kawałków pordzewiałego i przepalonego wnętrza, a poza tym już rdza jest na spawach, zawinięciach blachy. Gdybym miał ten tłumik przy wymianie środkowego na pewno zmieniłbym go również, nie lubię odwalać ,,fuszerki", a łatania nie wchodzą w grę - wolę zrobić coś raz a porządnie .
__________________
Reskris |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-07-2005
Skąd: Lublin
Model: Focus mk2
Silnik: 1560 ccm
Rocznik: 2005
Postów: 629
|
![]() Cytat:
rdza na zawinięciach blachy i spawach pojawia sie po roku i to nic jeżeli niema rdzy na samej puszcze lub na zakrętach rury, gorzej ze matal był w srodku ale mógł to być metal ze środkowego tłumika "a łatania nie wchodzą w grę - wolę zrobić coś raz a porządnie ." - połatać porządnie? :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 06-10-2007
Model: Fiesta Mk4
Silnik: 1,25
Rocznik: 1997
Postów: 79
|
![]()
Bonus,
dzięki za ,,poradę" ale chyba nie zrozumiałeś mojego zapytania na początku postu, dla przypomnienia prosiłem o polecenie -opinię dotyczącą tłumika końcowego a nie jak go połatać. Czy któryś z Kolegów ma może jeszcze jakieś sugestie odnośnie konkretnej marki?
__________________
Reskris |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,349
|
![]()
Wymieniłem kilka dni temu środkowy i końcowy w MK5 1,25 - Bosal i MTS + nowa uszczelka złącza i wieszak.
Po przejechaniu ok. 200 km poza miastem końcówka rury czysta i sucha /to może oznaczać "czyste" spaliny i ogólnie dobry stan silnika/. Wcześniej końcówka czarna. Nie ma przedmuchów przez nieszczelności na łączach i ogólnie jest ciszej. na razie jestem zadowolony, zobaczymy za jakiś czas czy np. nie zaczną tłumiki rdzewieć. To tyle ode mnie w temacie wymiany tłumików w Zetec-s 1,25 Fiesta. Ostatnio edytowane przez damianisko5 ; 10-03-2014 o 08:44 |
![]() |
![]() |