|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-06-2014, 23:36 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk II
Silnik: 1.6 TDCi 109 km
Rocznik: 2007 rok, przebieg 370000
Postów: 39
|
Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
Witam forumowiczów, mam taki problem, że średnio raz w tygodniu, chwilę po uruchomieniu silnika rano gasną mi zegary, radio i wyłącza się klima na 1-2 sekundy. Potem wraca wszystko do normy, ale jak się okazuje przepala mi wtedy żarówki świateł mijania :-(
Zrobiłem test zegarów i wyświetliło mi błędy DTC 9317 i D900. PS. raz zdarzyło się że zamiast objawów powyżej wyświetliła się informacja o usterce układu wspomagania ale wspomaganie działa i ma się dobrze. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc :-) |
02-06-2014, 06:27 | #2 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
Zanim popalisz coś jeszcze oprócz żarówek to jeśli tego nie potrafisz jedź do dobrego elektromechanika . Alternator się ewidentnie kończy .
DTC 9317 (B1317) Battery voltage high (greater than 16V) Sporo za dużo tymbardziej teraz jak nie ma mrozów , |
02-06-2014, 07:22 | #3 |
Zablokowany
Imię: janek
Zarejestrowany: 03-08-2012
Skąd: wrocław
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2008 136km
Postów: 374
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
i to natychmiast , póki czego innego nie spali
|
02-06-2014, 11:02 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk II
Silnik: 1.6 TDCi 109 km
Rocznik: 2007 rok, przebieg 370000
Postów: 39
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
Dzisiaj podjadę do elektryka, natomiast zastanawiam się czy gdyby był słaby kończący się akumulator (7 letni od nowosci) to wtedy alternator dawałby więcej napięcia żeby go podładować w czasie jazdy i przez to być może przepala żarówki? Test zagarów na włączonym silniku pokazał napięcie 13.8V.
|
02-06-2014, 12:54 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2013
Model: FOCUS
Silnik: 1.8 TDCI 115km
Rocznik: 2003
Postów: 133
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
nie, rozładowany akumulator nie powinien skutkować podwyższonym napięciem ładowania. Nie wiem jak w MKII ale w MKI podwyższone ładowanie (14,7V max) wynika z temperatury poniżej 10 stopni (nie do końca wiem gdzie ten czujnik się znajduje, ponoć gdzieś na bloku silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
ładowanie sprawdź multimetrem, możliwe że masz gdzieś spięcie i dlatego notorycznie pali żarówki. A może to banał? uszkodzony bezpiecznik? PS akumulator także sprawdź multimetrem (odczyt z trybu serwisowego jest mało wiarygodny), oczywiście na zimnym silniku lub po około 30 min po zgaszeniu auta... Jeśli wyjdzie mniej niż 12,2V aku do wymiany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez krilanos ; 02-06-2014 o 12:58 |
02-06-2014, 13:29 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 14-08-2013
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCi 1.8
Rocznik: 2010
Postów: 464
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
a może regulator napięcia ?
|
02-06-2014, 13:31 | #7 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 31-05-2013
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 388
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
akumulator czy nowy czy stary nie ma wpływu na wysokość napięcia, lecz na czas trzymania prądu w sobie.
Może też i regulator. alternator w sumie jak byłby uszkodzony to raczej dawał by niskie napięcie ni żeli za wysokie.
__________________
Był Focus MK2 FL 1.8 TDCI 115KM, Mondeo MK4 2.0 TDCI 140KM czas na Galaxy MK3 2.0 TDCI 140KM http://www.motostat.pl/user_images/83208/icon1.png |
02-06-2014, 16:41 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk II
Silnik: 1.6 TDCi 109 km
Rocznik: 2007 rok, przebieg 370000
Postów: 39
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
Niestety od ręki żaden elektryk w mojej okolicy (marki, targówek, białołęka) nie miał czasu się mną zająć, dlatego podjechałem do Norauto i sprawdzili ze akumulator jest OK, alternator daje 14,4. Jutro spróbuje rano jeszcze gdzieś podjechać i sprawdzić ten regulator napięcia.
|
02-06-2014, 17:34 | #9 |
Zablokowany
Imię: janek
Zarejestrowany: 03-08-2012
Skąd: wrocław
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2008 136km
Postów: 374
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
w norauto to nawet oleju nie wymieniam , bo kiedyś przekręcili mi gwint w misce olejowej
|
02-06-2014, 17:39 | #10 | |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-02-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 Kombi Automat
Silnik: Duratec HE 2,0
Rocznik: 2005
Postów: 636
|
Odp: Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.
Cytat:
|
|