![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
|
![]()
Dziwna rzecz. Nie mam tak w żadnym innym aucie a w tym jest tak, że jak sprawdzam po kilku godzinach postoju (rano) to na miarce mam po niżej minimum. Więc robię kolejne pomiary i mam prawie MAX. Myślałem że bagnet brudzi się gdzieś przy wielokrotnym wyciąganiu/wkładaniu ale nie sądzę by tak było. Więc który pomiar jest poprawny . Czy też tak macie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 20-03-2013
Skąd: P-ń
Model: MDO MK4
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 580
|
![]()
Niestety MDO tak ma. Rano wyciągnij. Wytrzyj. Włóż z powrotem. Wyciągnij i teraz masz prawidłowy odczyt. Ja mam tak samo co prawda w MK3, ale Fordy tak mają.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
![]()
Witam
Ten pomiar z rana. pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
|
![]()
No to jest 1:1 czyli dalej nie wiem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: gregor
Zarejestrowany: 03-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,539
|
![]()
zawsze dobry pomiar to wyciągnięcie bagnetu, wytarcie i wtedy prawidłowy pomiar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-04-2014
Skąd: Skierniewice/Łódź
Model: MK IV
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2009
Postów: 93
|
![]()
Też tak myślę że drugi pomiar jest prawidłowy. Tym bardziej że w instrukcji gdzieś widziałem że mierzyć dopiero po kilkudziesięciu minutach od wyłączenia a wówczas nie pokazuje tak jak rano czystą miarkę tylko tak jak po drugim pomiarze. Ciekawe jak to jest zbudowane w środku może to by wyjaśniło.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 976
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Postów: n/a
|
![]()
Kumek, mogę zaspokoić twoją ciekawość, jak to jest zrobione.
Spotkałem dwa typy miarek oleju w silnikach. Jedne, to których rurka osłonowa bagnetu jest wpuszczona do miski olejowej silnika prawie do samego dna, jakiś 1 cm przed. Wtedy miarka oleju jest osłonięta tą rurką, i olej zachowuje poziom w rurce, taki sam jak w misce. Z zewnątrz można poznać po tym, że jak się wyjmie bagnet, to z rurki nie dmucha, tak jak z odmy. Drugi typ. to rurka osłonowa jest umieszczona w bloku silnika. nie totyka miski olejowej, tylko bagnet włożony w rurkę sięga na odpowiednią wysokosć w misce olejowej, min i max. Poznać to można po tym, że jak się wyjmie całkowicie bagnet z rurki, to stary silnik dmucha z niej jak z rury wydechowej. |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::professional
![]() Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
![]()
Witam
Ja wiem.Ten pomiar z rana. pozdrawiam |
![]() |
![]() |