Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-01-2015, 03:31   #1
lukas_ko
ford::specialist
 
Avatar lukas_ko
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 656
Domyślnie Za wysokie ciśnienie doładowania turbiny 2.0 TDCI

Witam. Występuje kod błędu który ogranicza mi moc silnika i który to informuje że mam za wysokie ciśnienie doładowania turbiny.

Silnik ma fabryczną moc 167 km według pomiarów na hamowni po wgraniu nowego programu mam 200 KM
Od momentu podniesienia mocy zrobiłem już prawie 40tyś km i wszystko było ok. Od jakiegoś czasu przy większych prędkościach 160-200 km/h jak wcisnę do podłogi pedał gazu wyskakuje raz na jakiś czas taki błąd. Moje pytanie czym to jest spowodowane i od czego zacząć szukać.

Podejrzewam że albo jest winny czujnik w kolektorze ssącymy i źle pokazuje ciśnienie doładowania, albo źle działa elektrozawór sterujący turbiną lub na końcu jako ostateczność turbina ma już dosyć.

Dodam że jak wykreciłem czujnik ciśnienia doładowania to był czysty ale i tak profilaktycznie przedmuchałem go sprężonym powietrzem i wówczas jak by ten problem nie występował na jakiś czas. Ale może się mylę i jest to zwykły zbieg okoliczności.

Może ktoś z was ma jakiś pomysł od czego zacząć działać.

lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2015, 10:07   #2
JacaTouran
ford::beginner
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 25-07-2014
Skąd: Łowicz
Model: Mazda 6
Silnik: 2.2 skyactive
Rocznik: 2014
Postów: 44
Domyślnie Odp: Za wysokie ciśnienie doładowania turbiny 2.0 TDCI

od sprawdzenia czy zmienna geometria lekko pracuje
JacaTouran jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2015, 20:28   #3
kapode
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-01-2009
Model: Mustang GT
Silnik: 5.0
Rocznik: 2015
Postów: 180
Domyślnie Odp: Za wysokie ciśnienie doładowania turbiny 2.0 TDCI

Miałem to samo 2 tygodnie temu.
Diganoza w ASO i naprawa: Uszkodzony taki wężyk z tyłu turbiny łączy element przed i po wirniku, wyrównujący ciśnienie (Nie znam się, może źle napisałem).
Jak masz uszkodzony, widać go całego za turbiną pod maską.
__________________
Mondeo 2.0 EB
Mustang GT 2015
kapode jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2015, 13:57   #4
lukas_ko
ford::specialist
 
Avatar lukas_ko
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 656
Domyślnie Odp: Za wysokie ciśnienie doładowania turbiny 2.0 TDCI

Wielkie dzięki za informacje. Będę musiał to sprawdzić bo o tym nie pomyślałem.

Ale napisz jeszcze jakie dokładnie objawy miałeś. Kiedy wyskakiwał błąd w którym momencie? Czy przy każdej okazji kiedy chciałeś przyspieszyć czy tylko przy mocnym wciśnieciu pedału gazu do podłogi lub wyższych prędkościach.

Ostatnio edytowane przez lukas_ko ; 10-01-2015 o 14:09
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.