![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 31-08-2021
Model: Focus
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 2
|
![]()
Dzień dobry wszystkim,
Mam problem z samochodem (Focus 1.6 ecoboost 2012). Jechałem autostradą, usłyszałem jakiś głuchy huk i zaświeciła się kontrolka Check Engine. Zjechałem na bok i podłączyłem się telefonem pod komputer. Pokazało błąd P0342 i drugi błąd niskiego poziomu płynu chłodniczego. Wezwałem pomoc. Gość przyjechał i stwierdził niski poziom płynu (około 1cm poniżej minimum) i stwierdził, że muszę podjechać do serwisu i najprawdopodobniej jest problem z kabelkami albo czujnikiem. Płyn oczywiście dolałem. W warsztacie wymienili mi jakiś czujnik i stwierdzili, że to był problem. Ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jechałem sinusoidą, samochód nie trzymał mocy tylko odczuwałem delikatne szarpanie - przyspieszał i zwalniał. Zapaliła się też kontrolka Check Engine. Znowu się podłączyłem pod ForScana i wyskoczyły 3 błędy: PCM: P000A:71-6c P0342: 11-EC OBD II: P0342-C Zadzwoniłem do warsztatu, który to dzień wcześniej robił i gość kazał mi przyjechać (powiedział, że mogę). Tym razem gość stwierdził, że to inny problem. Zresetował jakieś ustawienia rozrządu do fabrycznych i powiedział, że to może nie pomóc, i że do wymiany prawdopodobnie będzie rozrząd. Ale kazał jechać do domu i zobaczyć, co się stanie. Przyjechałem do domu. Wyłączyłem i włączyłem silnik i znowu kontrolka Check Engine. ForScan pokazał 2 błędy: PCM: P0342:11-EC OBDII: P0342-C Oba błędy to wg opisu niska wartość sygnału w obwodzie czujnika A CMP (rząd cylindrów 1 lub czujnik pojedynczy). Co z tym zrobić? Jestem w Holandii (mechanicy tutaj to porażka) i gość za wymianę rozrządu śpiewa jakieś €1200-1500 + koszty dodatkowe (???). Rozrząd był wymieniony w Polsce jakieś 15.000km temu (rok temu) w dobrym, niezależnym serwisie Forda. Olej i filtry były wymieniane jakieś 3.000km temu. Zresztą od tego czasu zacząłem czasem czuć w samochodzie spaliny. Ale nie potrafię zidentyfikować skąd - warsztat też nie stwierdził z tym problemów. A te spaliny czuć, jak się np. zatrzymuję pod domem lub na skrzyżowaniu i - chyba - jak włącza się turbo. Ponawiam pytanie: Co z tym można zrobić? Czy jakoś można naprowadzić mechanika na coś? Wg mnie to problem elektryczny, a nie rozrządu. Czy z tymi problemami można w miarę bezpiecznie przejechać 1200km? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
|
![]()
wg wszystkich błędów miałeś źle złożony rozrząd.
nie żadna elektryka tylko był źle zrobiony |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,348
|
![]()
No i ten głuchy huk nie napawa optymizmem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 31-08-2021
Model: Focus
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 2
|
![]()
No dobra, ale czy jest możliwe, że - jeśli naprawdę rozrząd był źle założony - objawy wystąpiły dopiero po 15.000km?
Czy można się jakoś upewnić, że to na pewno rozrząd? |
![]() |
![]() |