Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-11-2022, 18:26   #1
Mav71
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 31-08-2021
Model: Focus
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 2
Domyślnie Kontrolka Check Engine i błędy P000A P0342

Dzień dobry wszystkim,
Mam problem z samochodem (Focus 1.6 ecoboost 2012).
Jechałem autostradą, usłyszałem jakiś głuchy huk i zaświeciła się kontrolka Check Engine. Zjechałem na bok i podłączyłem się telefonem pod komputer. Pokazało błąd P0342 i drugi błąd niskiego poziomu płynu chłodniczego. Wezwałem pomoc. Gość przyjechał i stwierdził niski poziom płynu (około 1cm poniżej minimum) i stwierdził, że muszę podjechać do serwisu i najprawdopodobniej jest problem z kabelkami albo czujnikiem. Płyn oczywiście dolałem.
W warsztacie wymienili mi jakiś czujnik i stwierdzili, że to był problem. Ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jechałem sinusoidą, samochód nie trzymał mocy tylko odczuwałem delikatne szarpanie - przyspieszał i zwalniał. Zapaliła się też kontrolka Check Engine. Znowu się podłączyłem pod ForScana i wyskoczyły 3 błędy:
PCM:
P000A:71-6c
P0342: 11-EC
OBD II: P0342-C
Zadzwoniłem do warsztatu, który to dzień wcześniej robił i gość kazał mi przyjechać (powiedział, że mogę).
Tym razem gość stwierdził, że to inny problem. Zresetował jakieś ustawienia rozrządu do fabrycznych i powiedział, że to może nie pomóc, i że do wymiany prawdopodobnie będzie rozrząd. Ale kazał jechać do domu i zobaczyć, co się stanie.
Przyjechałem do domu. Wyłączyłem i włączyłem silnik i znowu kontrolka Check Engine. ForScan pokazał 2 błędy:
PCM:
P0342:11-EC
OBDII:
P0342-C
Oba błędy to wg opisu niska wartość sygnału w obwodzie czujnika A CMP (rząd cylindrów 1 lub czujnik pojedynczy).

Co z tym zrobić?

Jestem w Holandii (mechanicy tutaj to porażka) i gość za wymianę rozrządu śpiewa jakieś €1200-1500 + koszty dodatkowe (???).

Rozrząd był wymieniony w Polsce jakieś 15.000km temu (rok temu) w dobrym, niezależnym serwisie Forda.
Olej i filtry były wymieniane jakieś 3.000km temu. Zresztą od tego czasu zacząłem czasem czuć w samochodzie spaliny. Ale nie potrafię zidentyfikować skąd - warsztat też nie stwierdził z tym problemów. A te spaliny czuć, jak się np. zatrzymuję pod domem lub na skrzyżowaniu i - chyba - jak włącza się turbo.

Ponawiam pytanie:
Co z tym można zrobić? Czy jakoś można naprowadzić mechanika na coś? Wg mnie to problem elektryczny, a nie rozrządu. Czy z tymi problemami można w miarę bezpiecznie przejechać 1200km?

Mav71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-11-2022, 22:28   #2
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,519
Domyślnie Odp: Kontrolka Check Engine i błędy

wg wszystkich błędów miałeś źle złożony rozrząd.
nie żadna elektryka tylko był źle zrobiony
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-11-2022, 23:11   #3
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK4.5
Silnik: 1.0 mHEV 155KM
Rocznik: 2023
Postów: 2,348
Domyślnie Odp: Kontrolka Check Engine i błędy P000A P0342

No i ten głuchy huk nie napawa optymizmem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-11-2022, 18:30   #4
Mav71
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 31-08-2021
Model: Focus
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 2
Domyślnie Odp: Kontrolka Check Engine i błędy P000A P0342

No dobra, ale czy jest możliwe, że - jeśli naprawdę rozrząd był źle założony - objawy wystąpiły dopiero po 15.000km?
Czy można się jakoś upewnić, że to na pewno rozrząd?
Mav71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.