![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-05-2014
Skąd: Wrocław
Model: SCI
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 39
|
![]()
Witam!
ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość u siebie w mondeo. Pomimo temperatury na dworze rzędu 5-10*C auto zagrzewa mi się w mieście do temp. powyżej 100*C. Jak stanę na światłach lub w większym korku to temperatura wbija mi na 108*C (nie zaobserwowałem momentu otworzenia termostatu) włącza się wiatrak i zbija do 102*C i później spada jeszcze tak do 95*C. Najciekawsze jest to że chłodnica z lewej strony stojąc przodem do maski jest zimna a dolny lewy wąż jest lekko ciepły. Jak wbiję na autostradę to temperatura najpierw idzie tak do 104-105*C i widać wtedy że termostat się otwiera bo temperatura przy jeździe 140km/h zejdzie nawet do 85*C i później spokojnie sobie znowu wzrasta. Wcześniej tak nie miałem, że wiatrak włączał mi się przy takiej pogodzie, a do tego była zimna chłodnica. Dziś zaobserwowałem po wyłączeniu silnika, że chłodnica zrobiła się ciepła, ale wcześniej oczywiście zagrzewał się silnik aż do włączenia wiatraka. Czy ktoś się spotkał już z czymś takim ? Ostatnio wymieniany był płyn chłodzący, czujnik temperatury, pompa wody. Termostat jest wsadzony oryginalny Forda z 10miesięcy temu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: Gdynia
Model: S MAX , FOCUS
Silnik: 2.0 TDCI 140 km , 2.0 TDCI
Rocznik: 2010 , 2011
Postów: 207
|
![]()
Może zapowietrzony układ albo termostat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
|
![]()
Zacznij od termostatu a jeśli to nie pomoże to najprawdopodobniej pompa wody......
O przepraszam. Nie doczytałem wątku do końca ....Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez luckmar ; 07-04-2015 o 21:51 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-05-2014
Skąd: Wrocław
Model: SCI
Silnik: 1.8
Rocznik: 2004
Postów: 39
|
![]()
Próbowałem wczoraj odpowietrzyć układ, jak silnik był zimny odkręciłem korek od zbiorniczka i włączyłem auto. Podczas nagrzewania silnika płyn podniósł mi się prawie pod sam "sufit" w zbiorniczku i można było zaobserwować że delikatnie się porusza. Ten zabieg nie przyniósł żadnego efektu, w dalszym ciągu występują objawy zimnej chłodnicy i włączającego się wiatraka stojąc w korkach przy 5*C... Więc chyba pozostaje do wymiany termostat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. co mnie nie cieszy bo to będzie 3 w ciągu roku. Pierwszy MEYLE po dwóch tygodniach padł zacięty w pozycji otwartej, a teraz po 10 miesiącach by wychodziło, że oryginał Fordowski padł w pozycji zamknietej...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |