![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-05-2015
Model: Ford fusion
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
![]()
Witam. Wczoraj wieczorem jechalam samochodem i nagle zapalila mi sie lampka akumulatora, po chwili dolaczyla do niej ABS. Wylaczylam silnik, podczas proby odpalenia, jedyne co sie dzialo, to typowe dla rozladowanego akumulatora dzwieki "turkotu". Podlaczylam akumulator na ok 15 godzin. Dzisiaj bez problemu samochod funkcjonowal. Odpalalam go 2 razy, z czego za pierwszym razem zrobilam trase ok 30 km. Natomiast za drugim razem, po uruchomieniu, przejechalam ok 10 km i sytuacja byla dokladnie taka sama jak dzien wczesniej. Zastanawiam sie czy jest to wina akumulatora (nowy kupilam 2 lata temu!), czy alternatora. Bardzo prosze o pomoc.
Pozdrawiam Kobieta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-05-2007
Model: Mondeo IV
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 12
Postów: 216
|
![]()
Teoretycznie wygląda na brak ładowania. Podjedz do elektryka niech sprawdzi napięcie ładowania i będzie wtedy wiadomo, koszt usługi to przysłowiowe piwo
__________________
Ekologia zabija Motoryzację |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fusioneer
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 686
|
![]()
Jeśli akumulator był z tzw. półki budżetowej (Eurostart, Europower i inne), to nie wykluczone, że i jemu mogło skończyć się życie.
__________________
Signature coming soon... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-07-2011
Skąd: Jasło (RJS)
Model: Był: Ford Fusion FX Gold był: Fiat Croma jest: Ford Focus kombi
Silnik: duratec 1,4 80 KM; 1,9 JTD 150KM; Duratorq 1,6TDCi
Rocznik: 2006, 2006, 2016
Postów: 358
|
![]()
Również droższym akumulatorom zdarza się, że po niedługim czasie użytkowania np. odpadnie jedna z „cel” i wtedy jest po akumulatorze. Sprawdzić to można woltomierzem widełkowym, obciążając akumulator. Zwykły elektromechanik prowadzący zakład w przysłowiowej szopie będzie miał taki woltomierz. Podjechać, sprawdzić i już będzie wiadomo. Pół biedy, gdy aku jest jeszcze na gwarancji. Może firma odda w naturze nową baterię. Jeśli już po gwarancji, to czeka zakup nowego aku.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-01-2014
Skąd: Łódź
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 106
|
![]()
Potwierdzam, miałem styczność z uszkodzonym akumulatorem który padł po około 10 dniach użytkowania, sklep oddał kasę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-11-2014
Skąd: Żyrardów
Model: ford fusion
Silnik: 1.4 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 34
|
![]()
Koledzy jak kupowałem mojego ff miałem ten sam problem co kolega opisal w postach wyżej i u mnie okazało się ze winny takiej sytuacji jest alternator żeby sprawdzić alternator musialem go zawieść do gościa który ma symulator komputera bo podobno przez ten alternator "przechodzi" sterownik. Taki zwykly elektryk nie był mi w stanie odpowiedzieć i sprawdzić mojego alternatora tzn był ale potrzebowal do tego około 2 dni żeby dojść metoda prob i bledow co się stało. Moje uszkodzenie padla na plytke z diodami koszt plytki to około 70zl a potem wizyta w warsztacie na kasowanie bledow powiązanych uszkodzeniem alternatora.
|
![]() |
![]() |