![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 24-04-2010
Skąd: Śląsk
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
![]()
Witam właścicieli fokusów,
Proszę o poradę. Około 3 tygodnie temu podczas skrętu w prawo słychać było takie metaliczne skrzypienie. Podczas skręcania w lewo nic nie słychać. Podjechałem do mechanika i razem z nim na stacje diagnostyczna i diagnosta stwierdził, że do wymiany są podobno końcówki drążków kierowniczych oraz jakiś element z lewej tylnej strony ( chyba jakiś łącznik stabilizatora czy coś takiego). Podobno podczas skrętu w prawo ta cześć umieszczona po lewej stronie z tyłu sie napręża i jest zużyta. Jeździłem tak ok 2 dni i potem jak ręką odjął, skrzypienie ustało, nic nie było słychac, dosłownie nic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tydzień temu, aby sie upewnić, że wszystko jest ok byłem na innej stacji diagnostycznej i poprosiłem o sprawdzenie drążków i stabilizatorów. Diagnosta powiedział że wszystko jest ok, ale mógłbym wymienić lewy przedni łącznik stabilizatora (który zresztą wymieniałem 3 miesiące temu, ale chyba był kiepskiej jakości i sie popsuł). Nie wiedziałem któremu diagnoście mam wierzyć, ale wyluzowałem...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzisiaj podczas skrętu w prawo usłyszałem poraz kolejny to samo skrzypienie. Słychać dosłownie to samo co 3 tygodnie temu. Zastanawiam sie, czy jechać z tym do mechanika czy samemu poszukać przyczyny. Zastanawia mnie czy przyczyna wskazana przez diagnoste jest słuszna..., bo jeśli te drążki i stabolizator byłyby do wymiany, to powinno to skrzypieć cały czas, a nie pare dni i na 3 tygodnie sie uspokoiło a zaczęło znowu dopiero dzisiaj. Może jednak gdzieś coś ociera i dlatego coś skrzypi. Dajcie znać czy mieliście podobny przypadek i jak go usunęliście. Ostatnio edytowane przez radek84 ; 06-06-2010 o 21:59 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::beginner
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 24-04-2010
Skąd: Śląsk
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
![]()
Czy moge liczyć na jakąś pomoc z Waszej strony? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: świetokrzyskie
Model: ford focus c max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 43
|
![]()
Chetnie bym pomógł ale walcze z tym samym problemem i nerwów brakuje, a jak dotad przyczyny nie znalazłęm. u mnie słychac takie skrzypienie z tyłu podczas ruszania autem , jak jade powolutku a potem nic nie słychac, i nie zawsze słychaqc takie skrzypienie. jak dotrad nikt nie pomógł mi znalesc przyczyne a i w necie nie ma odpowiedzi.
jak kolego byc moze bedziesz miał odpowiedz na nasze podobne problemy to kopsnij mi pw odp. dzieki i pozdro |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::beginner
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 24-04-2010
Skąd: Śląsk
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
![]() Cytat:
Pozdrawiam, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 09-05-2009
Skąd: Ciechanów
Model: Focus I Hatchback
Silnik: 1.8 TDDI 90 KM teraz Peugot 607 2,2 HDI 136 km.
Rocznik: 2000 r.2004r.
Postów: 227
|
![]()
Na pewno jest to końcówka stabilizatora ja miałem podobny problem po zimie jak skręcałem to słyszałem skrzypienie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Najbardziej prawdopodobne wydaje się zatarcie sworznia przegubu zwrotnicy (jest to przegub pomiędzy wahaczem i zwrotnicą - na nim na dole i na łożysku amortyzatora na górze obraca się zwrotnica przy skręcie).
To, że czasem skrzypi a czasem nie można tłumaczyć własnościami smarnymi... deszczówki. Najprościej sprawdzić ten przegub można podnosząc koło do góry i odłączając końcówkę drążka kierowniczego. Zwrotnica powinna lekko dać się obracać między krańcowymi położeniami. Przeciwko tej diagnozie przemawia to, że nic nie piszesz o ściąganiu auta - przy zatartym sworzniu powinno ściągać...
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 24-04-2010
Skąd: Śląsk
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
![]() Cytat:
Mam jeden typ ale nie wiem czy słuszny. Tak jak wspomniałem w pierwszym poście podczas ponownej wizyty na stacji diagnostycznej tydzień temu stwierdzono, że przedni lewy łącznik stabilizatora jest wybity i do wymiany. Był on juz wymieniany ok 2 miesiące temu, ale to ne ważne, może był kiepskiej firmy. Hm.... spróbowałem na postuju stojąc na progu drzwi kierowcy pochuśtać nim tak (mam na myśli góra dół, poskakać na progu) to słychać było z przodu takie podobne tarcie, natomiast od strony pasażera nie słychać. Może to jednak ten lewy łącznik jest powodem tego zamieszania.Może ten sworzeń tak piszczy. Czy łącznik ten ma bardzo istotny wpływ w chwili kiedy skręca się w prawo? Wypowiedzie sie prosze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 11-07-2008
Skąd: Częstochowa
Model: Ford Focus MkI
Silnik: 1.8
Rocznik: 1999
Postów: 24
|
![]()
Ja tez miałem przy skręcaniu kierownicą, że skrzypiało. Najbardziej jak kierownica szła na maxa w lewo i prawo. Przy wsiadaniu też było słychać skrzypienie. Tak samo jak się nim zaczęło bujać to też ten odgłos się wydobywał. Dźwięk pojawiał się podczas jazdy,gdy samochód stał godzinę, dwie dźwięk ustawał. Wymiana 2 łączników stabilizatora 200 zł (bo dowiedziałem się że mam jakieś lepsze zawieszenie-są 2 rodzaje łączników stabilizatora do focusa) i cisza jak makiem zasiał.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 22-10-2008
Skąd: Oświęcim
Model: Ford Focus kombi
Silnik: 1,8 16v
Rocznik: 1999
Postów: 39
|
![]()
Witam u mnie tez skrzypiało przy skręcaniu po wymianie łączników stabilizatora jest spokój, może faktycznie trafiłeś na jakies badziewie jeśli wymieniałeś je dwa mieśiące temu,ja w Escorcie wymieniałem wszystkie tuleje w wachaczach z przodu i po trzech tygodniach się rozpadł, nie ma co kupywać taniochy tylko lepiej dołożyc i mieć spokojną głowę (ja dałem 70 zł za szt.).Pozdrawiam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 24-04-2010
Skąd: Śląsk
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
![]()
Ja wymieniłem tylko lewy łącznik stabilizatora 2 miesiące temu, bo było ewidentnie słychać, że jest wybity. Jak wjechałem w jakąś dziure to było słychać jak bije. Dałem za niego 45 złotych, był chyba firmy hart, ale nie jestem pewien tej firmy. Tak jak wspominałem niby ten właśnie łącznik mam znowu do wymiany, ale czy objawem zużycia łącznika nie jest tylko jego bicie gdy sie np. w coś wjedzie, bo wtedy to najbardziej słychać? Czy takie skrzypienie o którym mówimy może być spowdowane tym , że coś sie tam wytarło? Co tam może skrzypieć jeśli tam jest tylko sworzeń i guma. Ja widze, że to jest takie skrzypienie gumy o gume czy cos takiego. Napewno nie jest to skrzypienie metaliczne. Pozdrawiam,
|
![]() |
![]() |