![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-03-2013
Skąd: Tomaszów Lubelski
Model: Mondeo Mk3
Silnik: TDDI 2.0 115
Rocznik: 2003
Postów: 72
|
![]()
Witam mam duży problem ze śniedzeniem klem do tego stopnia że nie mogę odpalić auta. Dodam że śniedzieją mi takżę praktycznie wszystki styki od masy czy to wina regulatora napięcia? I czy jest on w alternatorze?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
Jest to wina zasiarczonego akumulatora.
|
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-03-2013
Skąd: Tomaszów Lubelski
Model: Mondeo Mk3
Silnik: TDDI 2.0 115
Rocznik: 2003
Postów: 72
|
![]()
Sytuacje mam na dwóch akumulatorach, dodam ze sprawdziłem napięcie ładowania bez włączonych świateł itp. to mam 13.84 lecz jak włączę światła i radio mam 13.66 czy to nie za mało?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
![]()
Trochę za mało. Zmierz na wyjściu z alternatora, nie na klemach, bo tu może tkwić problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 713
|
![]()
Napięcie ładowania nie powinno spadać niżej 14V przy pełnym obciążeniu elektrycznym. Notorycznie niedoładowany akumulator ulega procesowi zasiarczania czego skutki po czasie zaczyna byc widać nawet na zaciskach - pojawia się białe wapno. I jak kolwiek z zacisków można to odczyścić a nawet powinno się i przesmarować tak proces ten zachodzący wewnątrz akumulatora jest nieodwracalny. Trzeba wymienić akumulator na nowy uprzednio przywracając prawidłowe ładowanie w pojeździe.
|
![]() |
![]() |