![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-06-2013
Model: Focus
Silnik: 2.5 ST
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
![]()
Witam,
Kolor dymu to biały ale zapach bardzo dziwny, określił bym go jako spalona guma lub coś podobnego (nie czuć oleju). Ostatnio dolałem oleju (ok. 0.8l) i płynu G12 (ok. 0.8l) po przejechaniu 3kkm. Kopci tylko na wolnych obrotach na postoju. Po zgaszeniu rozgrzanego auta i od razu ponownym odpaleniu kopcenie zanika i pojawia się dopiero po kilku minutach. Oprócz kopcenia nie ma innych objawów ale obawiam się, że to coś poważnego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy ktoś miał podobny przypadek lub wie co może być przyczyną? PS. Auto posiada instalację LPG. Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
|
![]()
Dziwny zapach - jak na przyklad plynu chlodzacego?
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-12-2011
Skąd: Anglia
Model: NieFord-Skoda Octavia vRS
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2016
Postów: 1,423
|
![]()
Ile ma przebiegu?Zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego sprawdzałeś?Jakieś dźwięki wydaje w tym czasie...gwizd lub coś innego?
__________________
http://s1069.photobucket.com/albums/u468/cliner66/ http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=786 --------------------------------------------------- 269KM/429Nm by Heko(było),następne(było) 275KM/427Nm...jest 324KM/483Nm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
|
![]()
Gładzie w tych silnikach nie lubiły wysokich temperatur (pojawiały się mikropęknięcia), stąd częste problemy po nieudolnym tuningu. Dopiero wersja z RS miała inne gładzie - ceramizowane o ile pamiętam. Ja też dolewałem płynu, ale nie kopcił zauważalnie.... co nie zmienia faktu że ciśnienie w 2 i 3 cylindrze było o 25% niższe niż w pozostałych. Poprzedni właściciel trochę za mocno go podkręcił najwyraźniej.
Spodziewam się że możesz mieć kosztowny kłopot. Sprawdź ciśnienia w cylindrach, sprawdź płyn chłodzący na obecność spalin. Może to tylko uszczelka pod głowicą?
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-06-2013
Model: Focus
Silnik: 2.5 ST
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
![]()
Obecnie auto u mechanika. Dam znać co i jak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-06-2013
Model: Focus
Silnik: 2.5 ST
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
![]()
Witam ponownie.
No to tak, po zdjęciu głowicy okazało się, że uszczelka jest cała Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a po obróceniu głowicy z jednego z zaworów wylał się płyn chłodniczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Głowica pojechała do sprawdzenia i naprawy. Do tego dojdzie jeszcze wymiana uszczelniaczy no i pierścieni na tłokach. Zdecydowałem się tez na regenerację turbiny bo piszczała od najniższych obrotów i okazało się po zdjęciu że ma lekkie luzy na wirniku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ogólnie rzecz biorąc to niezły wydatek mnie czeka ale mam nadzieję, że po tej "operacji" doznania z jazdy będą jeszcze lepsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tematu jeszcze nie zamykam, zdam relację po zakończeniu naprawy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-06-2013
Model: Focus
Silnik: 2.5 ST
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
![]()
Niestety mój Maxik dalej jest unieruchomiony. Okazało się, że głowica jest cała, niemniej jednak uszczelniacze do wymiany no i poszła do kompletnej regeneracji. Dodatkowo okazało się, że turbina ma luzy na wirniku więc również zdecydowałem się na regenerację.
Mam jednak mały problem bo muszę wymienić pierścienie na tłokach. W ASO powiedzieli "jedyne" 350PLN za komplet na jeden tłok, x5 1750PLN!!! Dotarłem jeszcze do handlarza, który znalazł je na magazynie za naszą zachodnią granicą za 305 za komplet. Nie zmienia to faktu, że cena jest porażająca. Przecież silnik był montowany również w Volvo i innych modelach Forda. Jakoś nie mogę się doszukać ani zamienników ani oryginałów w normalnej cenie. Czy ktoś może pomóc w znalezieni takowych w przystępnej cenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-06-2013
Model: Focus
Silnik: 2.5 ST
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
![]()
Pierścienie tłokowe znalezione przez firmę sprzedającą na portalu aukcyjnym. Jeżeli ktoś potrzebuje namiaru to proszę o kontakt.
95PLN/kpl/tłok - pierścienie oryginalne dostarczane do Volvo. Mają też zamienniki ale koszt niewiele mniejszy 79PLN/kpl/tłok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-06-2013
Model: Focus
Silnik: 2.5 ST
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
![]()
Witam po długiej przerwie. Niestety dopiero teraz łaskawie mechanik oddał mi auto do użytkowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Mam jednak kilka pytań:
1. Po uruchomieniu silnika i podczas jazdy słychać stukanie jednego z popychaczy. Mechanik twierdzi, że powinno ustąpić po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Przejechałem 60km i dalej to samo. Czy ten objaw może ustąpić po jakimś czasie? 2. Z racji wymiany pierścieni jeżdżę do 2500obr/min. Mechanik twierdzi, że powinienem tak przez jakieś 300km, później podwyższyć zakres obrotów do 3500. Jakie są procedury po takiej naprawie? 3. Auto nie jeździ tak jak przed naprawą, powiedział bym że gorzej. powyżej 2000obr/min nie ma takiej mocy jak miał a przecież turbina była regenerowana. Czy to może mieć związek ze zmiana parametrów silnika? 4. Wyświetlają mi się błędy DTC: F00616; 160782; C40168. Co oznaczają i czy mogą mieć związek z powyższym? Z góry dzięki za Wasze opinie i porady. Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-06-2013
Model: Focus
Silnik: 2.5 ST
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
![]()
Dodatkowo na kompie wywaliło następujące błędy i opisy:
P0016 - bład korelacji, nieprawidłowy wynik porównania P0026 - zawór regulacji kolektora dolotowego zakres/wydajność (bank 1), zbyt niski sygnał częstotliwości, zadane położenie niemożliwe do osiągnięcia P0234 - przekroczenie maksymalnego ciśnienia doładowania Jaką postawilibyście diagnozę w związku z powyższymi błędami? PS. Szkoda, że nikt nie chce pomóc... Bump: Cytat:
|
|
![]() |
![]() |